2025-04-22, 18:11
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Sturmuntrang
Johanna skulle flyttats till en anstalt med lägre säkertsklass, klass 2, nu blir det istället tvärtom

”Det bedöms att hon med stor sannolikhet aktivt planerar att manipulera och förmå personer att hjälpa henne med alibin alternativt grova våldsbrott”, skriver man vidare.

”Det bedöms att hon med stor sannolikhet aktivt planerar att manipulera och förmå personer att hjälpa henne med alibin alternativt grova våldsbrott”, skriver man vidare.

https://www.gp.se/nyheter/sverige/mo...d-db92d8224f95

Detta måste vara en av de farligaste brottslingar vi har. Hon borde förses med tvångströja och sån mask som hannibal lecter har och transporteras genom att rullas fram i rullstol. Skönt att fångvården ser detta och iaf höjer säkerhetsklassen. Hoppas hon aldrig släpps ut.

Fantastiskt att hon fortsätter manipulera trots att hon är inlåst. Hade hon varit lite smart hade hon uppfört sig och blivit frisläppt efter 16år som vanliga livstidsdömda. Men istället fortsätter hon vara helt skruvad.
Citera
2025-04-22, 18:23
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Ken Dryden
Jag pratade med en person som jobbar på kvinnofängelset i Ystad. Det är ett par år sedan, men han kunde meddela att Möller är osannolikt manipulativ. Hon tog kontroll över stora delar av avdelningen med hjälp av ett rent instrumentellt användande av smicker, hot, våld, skuldbeläggning och sexuella inviter (gentemot såväl intagna tjejer, som vårdare).

Hon sitter ju inlåst och kan därför lägga 100 procent av sin tid och mentala energi på manipulation av omgivningen. För den som inte har träffat henne så kan man lätt tro att man skulle kunna stålsätta sig mot hennes manipulationsförsök, men det är tydligen inte så lätt, eftersom hon har en extrem talang att skaffa sig makt över sin omgivning som är svår att riktigt förstå om man inte haft med henne att göra.

Det var något tv-team på anstalten för ett par år sedan, men Möller lyckades förföra en av journalisterna och lyckades vrida reportaget i en för henne önskvärd riktning.

Jag kan mycket väl tänka mig att det har blivit problem om hon har förfört en (eller flera) vårdare på Ystad och planerar rymningar tillsammans med dessa (Rymningsplaner är något som upptar henne konstant).

Min polare lyckades stå emot hennes förförelsekonster, eftersom han turligt nog är bög.

Jag hörde att hon satt tillsammans med Cecilia ett tag, hon som yxmördade och tände eld på sin man Gregor. Enligt ryktena var de bra vänner och kom bra överens. Förmodligen lika skruvade.
Citera
2025-04-25, 13:19
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Dogmatix
Jag hörde att hon satt tillsammans med Cecilia ett tag, hon som yxmördade och tände eld på sin man Gregor. Enligt ryktena var de bra vänner och kom bra överens. Förmodligen lika skruvade.

Har inte Johanna fått sin dom än?
Citera
2025-04-25, 13:38
Medlem
Alonens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Lifegoeson1

Jodå!

Kärringen Möller har fått sin dom - sin livstidsdom!

Det är i dagsläget - verkställigheten - som strular.

Hon ljuger, trixar, krånglar och försöker manipulera allt och alla.

(Sannolikt har de väl stoppat in fanskapet i Fenix-enheten på Kumla…)
Citera
2025-04-25, 16:10
Medlem
Liletts avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Lifegoeson1

Dömdes 2017 till livstid. Ett tag sedan.
Citera
2025-04-26, 01:13
Medlem
Pethuglins avatar
Vad svamlar du om???
Du är nästa lika flitigt mytoman som Johanna Möller själv.

"Detta var när hon kom med en sjätte version om vad hon gjorde kvällen då hennes pappa dödades och mamman knivskadades svårt. Hennes uppgifter om var hon var varierade också i de olika förhören. Hon har uppgett att hon har varit hemma med några av sina barn, att hon var och handlade mat, att hon körde Mohammad Rajabi till en fest, att hon skulle köpa ett vapen och sälja sex.

Och under rättegången gick hon tillbaka till en av ursprungsversionerna - hon var hemma och bara i väg en stund för att handla."

https://www.gp.se/nyheter/sverige/jo...e-1d82ae4039c9
Citera
2025-04-26, 01:59
Medlem
Alonens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Pethuglin
Vad svamlar du om???
Du är nästa lika flitigt mytoman som Johanna Möller själv.

"Detta var när hon kom med en sjätte version om vad hon gjorde kvällen då hennes pappa dödades och mamman knivskadades svårt. Hennes uppgifter om var hon var varierade också i de olika förhören. Hon har uppgett att hon har varit hemma med några av sina barn, att hon var och handlade mat, att hon körde Mohammad Rajabi till en fest, att hon skulle köpa ett vapen och sälja sex.

Och under rättegången gick hon tillbaka till en av ursprungsversionerna - hon var hemma och bara i väg en stund för att handla."

https://www.gp.se/nyheter/sverige/jo...e-1d82ae4039c9

Tack för ditt inlägg…

Jag fick fan kalla kårar utefter ryggraden när jag läste om Möller i den av dig bifogade länken till GP.

Ohygglig kärring, Gud hjälpe att hon aldrig någonsin kommer ut. Hon är ju - bildligt och bokstavligt - livsfarlig. Lås in, släng bort nyckeln…
Citera
2025-04-26, 02:25
Avstängd
Citat:
Ursprungligen postat av Alonen
Tack för ditt inlägg…

Jag fick fan kalla kårar utefter ryggraden när jag läste om Möller i den av dig bifogade länken till GP.

Ohygglig kärring, Gud hjälpe att hon aldrig någonsin kommer ut. Hon är ju - bildligt och bokstavligt - livsfarlig. Lås in, släng bort nyckeln…

Och Mohammad Rajab gör vad i Sverige?
Citera
2025-04-26, 02:34
Medlem
Zicksacks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av KallaKarar
Och Mohammad Rajab gör vad i Sverige?

Citat:
Mohammad Rajabi kan bli en fri man efter nästa jul.
Det beslut om utvisning som fattats lär dock inte gå att genomföra.
– Jag tror inte att han någonsin kommer att kunna utvisas, säger Lars Jähresten, Rajabis advokat.

Om exakt ett år, den 27 december 2025, kan Mohammad Rajabi bli en fri man. Då är han 27 år och kommer att ha avtjänat två tredjedelar av strafftiden och ska han enligt gällande rättsordning bli villkorligt frigiven.

Under verkställigheten på Tidaholmsanstalten söder om Skövde har Mohammad Rajabi, till skillnad från Johanna Möller, skapat få rubriker.
https://www.ekuriren.se/nyheter/eski...tt-ar/l6ggzy9j

Citat:
Mohammad Rajabi, som avtjänar ett straff för mord och mordförsök på Johanna Möllers föräldrar, har fått två varningar i fängelset.

Rajabi, som är dömd till 14 års fängelse, sitter på Tidaholmsanstalten.

https://www.aftonbladet.se/nyheter/a...m_medium=share
Senast redigerad av Zicksack 2025-04-26 kl. 02:39.
Citera
2025-04-26, 02:40
Avstängd
Citat:
Ursprungligen postat av Zicksack
https://www.ekuriren.se/nyheter/eski...tt-ar/l6ggzy9j

Oj, vilket glädjebud. Antar att Mohammad Rajab åker raka vägen hem då? En så stillsam och fin man.
Citera
2025-04-26, 02:52
Medlem
Zicksacks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av KallaKarar
Oj, vilket glädjebud. Antar att Mohammad Rajab åker raka vägen hem då? En så stillsam och fin man.

Mmm…visst. Så han äntligen kan tala längre med sin mamma..och slipper bli ofredad av Johanna Möller enligt artikeln:

Citat:
En gång i månaden får Mohammad Rajabi ringa från Tidaholmsanstalten till sin mamma i Iran och prata med henne i tio minuter.

Det räcker inte, tycker den dömde mördaren.
”Vi hinner inte förmedla oss under den korta tiden och både mamma och jag blir ledsna”, skriver han i ett överklagande till kammarrätten.

Rajabi kände sig ofredad av Möllers brev, och senare fick hon kontaktförbud gentemot honom.

https://www.expressen.se/nyheter/bro...med-sin-mamma/
Senast redigerad av Zicksack 2025-04-26 kl. 02:56.
Citera
2025-04-26, 03:02
Avstängd
Citat:
Ursprungligen postat av Zicksack
Mmm…visst. Så han äntligen kan tala längre med sin mamma..och slipper bli ofredad av Johanna Möller enligt artikeln:

https://www.expressen.se/nyheter/bro...med-sin-mamma/

Mammi, borde jag slå ihjäl de här svenska pensionärerna? Borde jag verkligen kravla upp i deras sängar och försöka mörda dem?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in