Citat:
Ja, jeg har også hørt de to podcast episodene og kommer nok snart til å bestille og etterhvert lese boka hans også.
For Det den teorien du nevner er absolutt ikke fremmede tanker for meg heller. Det kan virke som om "noen" ikke vil at hans neste bok om livet innafor murene skal se dagens lys. Det kan være alt fra de som har forsømt jobben sin som betjenter, til langt høyere opp i systemet. For å trekke de teoriene litt videre og jeg understreker at det er teori og et tenkt scenario, så kan noen høyt i systemet bli presset av noen av SM's fiender, f.eks fra YG miljøet, de kan kanskje ha noe på en slik "maktperson". Tidligere i mitt liv, så har også jeg hatt et arbeide og posisjon som innbefattet at jeg har fått "tilbud" fra kriminelle miljø, om jeg så en annen vei og begravde saker. Noe enhver oppegående tjenestemann vil styre langt unna, ikke bare fordi de fleste har integritet, men også fordi en vil uansett fristende tilbud, selvsagt ikke at noen skal ha slike "balletak" på en, hvor en ved neste korsvei må strekke seg enda lenger. Men slikt skjer desverre også i det norske samfunnet, selv om alt jeg kan bidra med er anekdotiske erfaringer som jeg ikke kan eller vil fremlegge bevis for.
Dessuten, så er det en kjensgjerning og dette er offentlig kjent, at mange innen såkalt lov og orden, rettsvesen og ikke minst innen pressen, tilhører frimurer losjer. Skal ikke utbrodere mer, slik at jeg sporer av hva dette dreier seg om, men jeg vil absolutt ikke utelukke at noen virkelig har motarbeidet en person som SM og også lurt han i ei felle.
For Det den teorien du nevner er absolutt ikke fremmede tanker for meg heller. Det kan virke som om "noen" ikke vil at hans neste bok om livet innafor murene skal se dagens lys. Det kan være alt fra de som har forsømt jobben sin som betjenter, til langt høyere opp i systemet. For å trekke de teoriene litt videre og jeg understreker at det er teori og et tenkt scenario, så kan noen høyt i systemet bli presset av noen av SM's fiender, f.eks fra YG miljøet, de kan kanskje ha noe på en slik "maktperson". Tidligere i mitt liv, så har også jeg hatt et arbeide og posisjon som innbefattet at jeg har fått "tilbud" fra kriminelle miljø, om jeg så en annen vei og begravde saker. Noe enhver oppegående tjenestemann vil styre langt unna, ikke bare fordi de fleste har integritet, men også fordi en vil uansett fristende tilbud, selvsagt ikke at noen skal ha slike "balletak" på en, hvor en ved neste korsvei må strekke seg enda lenger. Men slikt skjer desverre også i det norske samfunnet, selv om alt jeg kan bidra med er anekdotiske erfaringer som jeg ikke kan eller vil fremlegge bevis for.
Dessuten, så er det en kjensgjerning og dette er offentlig kjent, at mange innen såkalt lov og orden, rettsvesen og ikke minst innen pressen, tilhører frimurer losjer. Skal ikke utbrodere mer, slik at jeg sporer av hva dette dreier seg om, men jeg vil absolutt ikke utelukke at noen virkelig har motarbeidet en person som SM og også lurt han i ei felle.
Jeg må si jeg reagerer sterkt på VGs skriverier om diverse mennesker som er livredde etter at de har oppdaget at Millehaugen har befunnet seg i nærheten av dem. NRK har også hengt seg på.
Dette er ikke nyhetsdekning. Men mobbing. Søppeljournalistikk. Og skamløst. Min mening.
Det er som om en utdødd øgle fra GammelMedias tid plutselig rører på seg. Den tiden GammelMedia var opinionsdannende. Påvirket og bestemte folks meninger om dette og hint.
Det er ikke slik lenger. Heldigvis.
Det er som om *noen*, kanskje også dengang, under rettssaken om soningsforholdene i 2002, tilhørte det vi kaller uformelle maktstrukturer, hadde bestemt seg for at Stig Millehaugen aldri skulle komme levende ut fra fengsel. Her skulle det pøses på med strengest mulige soningsforhold. Pluss mobbing og kanskje mishandling.
Men så har Millehaugen holdt ut og tålt tiår med umenneskelige soningsforhold. Og skrevet bok. Og endelig fått søkt prøveløslatelse. Mens han jobbet på et nytt bokprosjekt om forvaring.
Og plutselig er demonen og mobbeoverleveren Stig Millehaugen blitt en slags trussel. Kanskje mot enkeltpersoner som tilhører uformelle maktstrukturer. Eller enkeltpersoner som rett og slett er redde for at Stig Millehaugen skal hevne seg på dem direkte. For gammel urett de selv har begått mot han.
Nei jeg vet ikke.
Det er noe som skurrer med artiklene om vettskremte folk. Det bare stinker. Av ett eller annet rart.
Senast redigerad av kornblomst 2025-04-24 kl. 18:23.
Senast redigerad av kornblomst 2025-04-24 kl. 18:23.