2025-04-23, 17:15
  #1789
Avstängd
Citat:
Ursprungligen postat av 1FF
Gjorde du någon ändring av något som helst slag, eller har något eller Windows uppdaterats.

Kört sfc?
Inte kört sfc ännu.
Vet inte exakt när datorn uppdaterades senast men det var någon dag sen. Har alla uppdateringarna.
Citera
2025-04-23, 17:19
  #1790
Avstängd
Citat:
Ursprungligen postat av /Nisse_Hult
I sök nertill, skriv netplwiz, välj: kör som admin

Klicka/tryck på fliken Avancerat.

Avmarkera (inaktivera) "Kräv att användarna trycker på Ctrl+Alt+Delete under Säker inloggning"
Klicka/tryck på OK.
Starta sedan om datorn
https://imgur.com/a/4dac11b

Första fotot helt kasst men det andra är bättre. Jag har kört fast?
Citera
2025-04-23, 17:39
  #1791
Medlem
1FFs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av cybergirl
Inte kört sfc ännu.
Vet inte exakt när datorn uppdaterades senast men det var någon dag sen. Har alla uppdateringarna.


Jag frågar därför att det kan vara orsakat av en ändring. Hursom är det ju en bugg framkallat av något. Om det inte orsakas av ett defekt OS, vilket sfc ger svar på.

Följ instruktionen i inlägg #1788 fullt ut!
Citera
2025-04-23, 18:22
  #1792
Avstängd
Citat:
Ursprungligen postat av 1FF
Jag frågar därför att det kan vara orsakat av en ändring. Hursom är det ju en bugg framkallat av något. Om det inte orsakas av ett defekt OS, vilket sfc ger svar på.

Följ instruktionen i inlägg #1788 fullt ut!
Har kört fast (se bild 2) efter "kör som admin"?
Citera
2025-04-23, 18:27
  #1793
Medlem
1FFs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av cybergirl
Har kört fast (se bild 2) efter "kör som admin"?

Välj - Avancerat?!
Citera
2025-04-24, 09:33
  #1794
Avstängd
Citat:
Ursprungligen postat av 1FF
Välj - Avancerat?!
Om jag klickar avancerat kommer detta upp.
https://imgur.com/a/Z32WoLn

Urusla bilder.
Citera
2025-04-24, 09:58
  #1795
Medlem
1FFs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av cybergirl
Om jag klickar avancerat kommer detta upp.
https://imgur.com/a/Z32WoLn

Urusla bilder.


Ok. Då vet vi att det inte var aktivt.

Kör sfc = filgranskaren.
Citera
2025-04-24, 10:48
  #1796
Avstängd
Citat:
Ursprungligen postat av 1FF
Ok. Då vet vi att det inte var aktivt.

Kör sfc = filgranskaren.
https://support.microsoft.com/sv-se/windows/anv%C3%A4nda-systemfilskontroll-i-windows-365e0031-36b1-6031-f804-8fd86e0ef4ca

Är det den?
Citera
2025-04-24, 10:49
  #1797
Medlem
/Nisse_Hults avatar
Citat:
Ursprungligen postat av 1FF
Välj - Avancerat?!

Ja! Det är en flik som kallas: Avancerat

I allafall i min Windows (som inte har skadats av allehanda skript eller fjantiga 3:e partsprogram, konstiga "tweaks" etc. utan en helt vanlig ren Windows)
Citera
2025-04-24, 12:07
  #1798
Medlem
1FFs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av cybergirl
https://support.microsoft.com/sv-se/windows/anv%C3%A4nda-systemfilskontroll-i-windows-365e0031-36b1-6031-f804-8fd86e0ef4ca

Är det den?

Den åtgärden är också ok att köra. Dism är "storebror" till sfc, så att köra bägge ger ett grundligare resultat.
Citera
2025-04-24, 14:34
  #1799
Avstängd
Skumt. Skriver Kommandotolken i sökrutan och högerklickar och sen kommer kommandotolken upp. Sen ska jag välja kör som administratör och sen välja ja. Men jag hittar det inte och kan inte göra något val.
Det enda som står är C: Users User>
Det ska vara snedsträck efter c: och efter Users men jag får inte fram det på tangentbordet.

Gör jag något fel?
Citera
2025-04-24, 14:41
  #1800
Avstängd
Citat:
Ursprungligen postat av cybergirl
Skumt. Skriver Kommandotolken i sökrutan och högerklickar och sen kommer kommandotolken upp. Sen ska jag välja kör som administratör och sen välja ja. Men jag hittar det inte och kan inte göra något val.
Det enda som står är C: Users User>
Det ska vara snedsträck efter c: och efter Users men jag får inte fram det på tangentbordet.

Gör jag något fel?
https://imgur.com/a/PvsRQTA
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in