Citat:
Ursprungligen postat av
Herblaw
Nejdå, jag var intresserad att diskutera säkerhetsbristerna hos solidity och den dåliga arkitekturen bakom ethereum men det kommer ju inget konkret från dig, bara svammel och påhopp.
Tycker du inte att det är ett problem att ethereum blir alltmer centraliserat pga skalningsmetoden? Eller att alla appar använder sjg av centraliserad infra för sin metadata, även hosting, nft’s osv?
Kul att höra utvecklarens perspektiv på Ethereum. Det är liksom vitt skiljt från oss användares perspektiv.
Mina problem som användare hör snarare ihop med att Ethereum är vansinnigt dyrt att göra transaktioner på. Lösningen med tusentals olika L2 lager, beroende på vad jag vill göra för stunden, hjälper inte direkt utan komplicerar bara allt. Det slutar med att man sitter man sitter med lite smågrus på massor av olika kedjor, som långsamt tappar värde över tid.
Ethereum är inte det minsta användarvänligt utifrån ett användareperspektiv. Att det inte heller verkar vara klockrent utifrån ett utvecklarperspektiv gör ju att det är helt ointressant att investera i, oavsett hur grafen ser ut. Jag menar, isf finns det memecoins man kan titta på lika gärna.
Solana är en dröm att använda i jämförelse. Iaf som användare.