2025-04-14, 21:42
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Herblaw
Gen 1 - Btc
Gen 2 - Ethereum
Gen 3 - Sui
Hahaha.. vad i helvete?

Nu vet åtminstone att du bara sitter här och trollar. Skaffa en hobby.
Citera
2025-04-14, 22:21
Medlem
Herblaws avatar
Citat:
Ursprungligen postat av sebastianlarsson2
Hahaha.. vad i helvete?

Nu vet åtminstone att du bara sitter här och trollar. Skaffa en hobby.

Nejdå, jag var intresserad att diskutera säkerhetsbristerna hos solidity och den dåliga arkitekturen bakom ethereum men det kommer ju inget konkret från dig, bara svammel och påhopp.
Tycker du inte att det är ett problem att ethereum blir alltmer centraliserat pga skalningsmetoden? Eller att alla appar använder sjg av centraliserad infra för sin metadata, även hosting, nft’s osv?
Senast redigerad av Herblaw 2025-04-14 kl. 23:13.
Citera
2025-04-15, 08:38
Medlem
Leastons avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Herblaw
Nejdå, jag var intresserad att diskutera säkerhetsbristerna hos solidity och den dåliga arkitekturen bakom ethereum men det kommer ju inget konkret från dig, bara svammel och påhopp.
Tycker du inte att det är ett problem att ethereum blir alltmer centraliserat pga skalningsmetoden? Eller att alla appar använder sjg av centraliserad infra för sin metadata, även hosting, nft’s osv?
Kul att höra utvecklarens perspektiv på Ethereum. Det är liksom vitt skiljt från oss användares perspektiv.

Mina problem som användare hör snarare ihop med att Ethereum är vansinnigt dyrt att göra transaktioner på. Lösningen med tusentals olika L2 lager, beroende på vad jag vill göra för stunden, hjälper inte direkt utan komplicerar bara allt. Det slutar med att man sitter man sitter med lite smågrus på massor av olika kedjor, som långsamt tappar värde över tid.

Ethereum är inte det minsta användarvänligt utifrån ett användareperspektiv. Att det inte heller verkar vara klockrent utifrån ett utvecklarperspektiv gör ju att det är helt ointressant att investera i, oavsett hur grafen ser ut. Jag menar, isf finns det memecoins man kan titta på lika gärna.

Solana är en dröm att använda i jämförelse. Iaf som användare.
Senast redigerad av Leaston 2025-04-15 kl. 08:42.
Citera
2025-04-15, 09:48
Medlem
hazenectars avatar
Citat:
Ursprungligen postat av hazenectar
ETHUSD 1W

Jag gillar inte hur den här prisgrafen ser ut för tillfället, priset har stängt flera ljuskroppar på den stigande gröna trendlinjen som sträcker sig tillbaka till 2020. Det i sig är ganska uppseendeväckande så tillvida att priset tenderar att accelerera när en trendlinje bryts och inte dröja sig kvar som i det här fallet. Förra veckans ljusstängning parkerade priset en bra bit under linjen. Det här skulle eventuellt kunna utvecklas till en avvikelse men då krävs det att även den här veckans ljus tar sig tillbaka upp till den gröna stigande trendlinjen igen. Dom ljusblåa fallande trendlinjerna agerar motstånd och kan priset lyckas med konststycket att ta sig upp förbi även dom till den gröna triangeln ser det genast mycket bättre ut för eth.
Om veckans ljus däremot stänger utan kontakt med stigande grön diagonal måste det här fortsatt hanteras som en range och vill det sig illa kommer priset att ta sikte på 1050usd. Det senare är tyvärr det som är mest sannolikt men inget är hugget i sten.

Graf ETHUSD 1W: https://ibb.co/pjbvq7LK

Edit: Råkade posta fel graf, har åtgärdat det nu.

Citat:
ETHUSD 1W

ETH har inte längre kontakt med den stigande gröna trendlinjen jag diskuterade i förra veckans inlägg. Den är den numera gråmarkerad och jag väljer att behålla den på grafen tillsvidare då den eventuellt kan komma att bli av intresse i framtiden i form av ett "underside retest".
Plockade även bort den gröna triangeln eftersom den inte är aktuell längre. Har också "aktiverat" en av stödnivåerna som tidigare var gråmarkerad med färgen orange nu när priset har interagerat med den.

Handelskrig eller inte, det här var det mest sannolika utfallet som jag skrev i mitt tidigare inlägg.

ETH befinner sig i en nedåtgående pristrend så länge dom fallande ljusblåa trendlinjerna förblir intakta. Tills dom bryts är det rimligt att förvänta sig mer nedsida vad gäller den fortsatta prisutvecklingen. Vill det sig illa kan 1000-1200usd komma på tal. När/om dom ljusblåa trendlinjerna bryts kommer jag att ha fullt fokus på lila horisontell i ett första skede eller alternativt på orange horisontell om dom ljusblåa trendlinjerna korsas under den nivån.

Graf ETHUSD 1W: https://ibb.co/VhKPm6D

Priset respekterade orange horisontell i och med den senaste veckostängningen. Priset befinner sig dock fortfarande långt från dom båda ljusblåa trendlinjerna. Jag bestämde mig för att köpa lite spot här för skojs skull, är beredd att ta en förlust om orange horisontell korsas av en ljusstängning på veckan.

Graf 1W: https://ibb.co/27yyVrGy
Citera
2025-04-15, 09:53
Medlem
Leastons avatar
Citat:
Graf 1W: https://ibb.co/27yyVrGy
Gillar att du drar diagonalerna så dom touchar så många ljus OCH kroppar som möjligt nu.

Är övertygad om att dom är mer signifikanta än att göra det ena eller det andra.
Citera
2025-04-15, 09:58
Medlem
hazenectars avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Leaston
Gillar att du drar diagonalerna så dom touchar så många ljus OCH kroppar som möjligt nu.

Är övertygad om att dom är mer signifikanta än att göra det ena eller det andra.

Skenet bedrar Leaston, alla diagonaler är dragna baserat på ljuskropparna. =(
Citera
2025-04-15, 10:01
Medlem
Leastons avatar
Citat:
Skenet bedrar Leaston, alla diagonaler är dragna baserat på ljuskropparna. =(
Måhända. Men dom går genom båda
Citera
2025-04-15, 10:19
Medlem
Leastons avatar
Det här var en rätt bra take på Ethereum:

Citat:
Ethereum and other chains have leaned too heavily into a forced builder ideology, which ended up attracting like minded builders more focused on the ideology than on finding product market fit.

This self selection created a negative feedback loop where strong, consumer focused builders were filtered out.

A chain’s core mission should be to help builders find real product market fit and build what people want to use.
https://x.com/lmrankhan/status/1911833450820043236
Senast redigerad av Leaston 2025-04-15 kl. 10:28.
Citera
2025-04-15, 12:16
Medlem
Hahaha.. jag kan bli tokig om jag fortsätter öppna det här jävla forumet. Ethereum är inte en app. Det är inte ett bolag. Det är ett decentraliserat nätverk. Ni är dummare än Crypto Twitter, vilket är en bragd.
Citera
2025-04-15, 12:32
Medlem
Om eth inte skulle gå bra denna cykel så vore det ett ganska stort skifte inom krypto.
Själv kommer jag drabbas extremt hårt då jag har typ 70% av mina coins på eth nätverket.
Går eth dåligt så kommer även altcoins på eth nätverket gå dåligt.

Jag väntar iaf ut denna tråkiga period då jag inte ser så många andra alternativ.
Visst har jag en del på solanada och några få andra coins, men eth nätverket är väldigt mycket större vilket betyder mer kapital och större potential på dessa altcoins.
Jag tror man kan välja ut några random top 15 på eth nätverket och lätt gör 10x denna cykel.
Citera
2025-04-15, 18:16
Medlem
Leastons avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Therak900
Om eth inte skulle gå bra denna cykel så vore det ett ganska stort skifte inom krypto.
Själv kommer jag drabbas extremt hårt då jag har typ 70% av mina coins på eth nätverket.

Jag väntar iaf ut denna tråkiga period då jag inte ser så många andra alternativ.
Visst har jag en del på solanada och några få andra coins, men eth nätverket är väldigt mycket större vilket betyder mer kapital och större potential på dessa altcoins.
Jag tror man kan välja ut några random top 15 på eth nätverket och lätt gör 10x denna cykel.
Jag ser framför mig att raset på Ethereum kan gå fort utför OM någon coin under flippar den. Det är en sak att vara den eviga 2:an bakom Bitcoin, men man är ingenting om man plötsligt blir 3:a.

XRP är inte långt ifrån med $145 miljarder mot Ethereums $195 miljarder i market cap.

Jag har också en del Ethereum sedan gammalt men inte den givna tvåan i min portfölj längre.
Citera
2025-04-15, 20:54
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Therak900

Varför är det så, menar du?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in