Citat:
Ursprungligen postat av
hazenectar
ETHUSD 1W
Jag gillar inte hur den här prisgrafen ser ut för tillfället, priset har stängt flera ljuskroppar på den stigande gröna trendlinjen som sträcker sig tillbaka till 2020. Det i sig är ganska uppseendeväckande så tillvida att priset tenderar att accelerera när en trendlinje bryts och inte dröja sig kvar som i det här fallet. Förra veckans ljusstängning parkerade priset en bra bit under linjen. Det här skulle eventuellt kunna utvecklas till en avvikelse men då krävs det att även den här veckans ljus tar sig tillbaka upp till den gröna stigande trendlinjen igen. Dom ljusblåa fallande trendlinjerna agerar motstånd och kan priset lyckas med konststycket att ta sig upp förbi även dom till den gröna triangeln ser det genast mycket bättre ut för eth.
Om veckans ljus däremot stänger utan kontakt med stigande grön diagonal måste det här fortsatt hanteras som en range och vill det sig illa kommer priset att ta sikte på 1050usd. Det senare är tyvärr det som är mest sannolikt men inget är hugget i sten.
Graf ETHUSD 1W:
https://ibb.co/pjbvq7LK
Edit: Råkade posta fel graf, har åtgärdat det nu.
ETHUSD 1W
ETH har inte längre kontakt med den stigande gröna trendlinjen jag diskuterade i förra veckans inlägg. Den är den numera gråmarkerad och jag väljer att behålla den på grafen tillsvidare då den eventuellt kan komma att bli av intresse i framtiden i form av ett "underside retest".
Plockade även bort den gröna triangeln eftersom den inte är aktuell längre. Har också "aktiverat" en av stödnivåerna som tidigare var gråmarkerad med färgen orange nu när priset har interagerat med den.
Handelskrig eller inte, det här var det mest sannolika utfallet som jag skrev i mitt tidigare inlägg.
ETH befinner sig i en nedåtgående pristrend så länge dom fallande ljusblåa trendlinjerna förblir intakta. Tills dom bryts är det rimligt att förvänta sig mer nedsida vad gäller den fortsatta prisutvecklingen. Vill det sig illa kan 1000-1200usd komma på tal. När/om dom ljusblåa trendlinjerna bryts kommer jag att ha fullt fokus på lila horisontell i ett första skede eller alternativt på orange horisontell om dom ljusblåa trendlinjerna korsas under den nivån.
Graf ETHUSD 1W:
https://ibb.co/VhKPm6D