2025-04-22, 21:41
Medlem
Enligt min erfarenhet är folk som resonerar som TS ofta inte så smarta som de själva tror, och även om de faktiskt är smarta så har de också en stor förmåga att tro att anledningen till att folk tar avstånd måste bero på deras intelligens och inte kan bero på någon av deras andra egenskaper.
2025-04-23, 07:29
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Pitschka
Det jag menar är att kvinnor söker sig till en ständigt växande offentlig sektor som i sin tur ägnar majoriteten av sina resurser (av majoriteten skapade av män) åt kvinnorelaterade spörsmål.

Rätt dålig jämställdhet och ingen större girl power.

Jag vill, som man, ej betala mellanskillnaden.

Dessutom: de män och kvinnor som belastar systemet mest gör det med majoriteten kvinnors samtycke.

Kan du fatta att gemene man börjar bli förbannad?
Om man kollar på de delarna av socialtjänsten som har hand om socialpsykiatri och missbruk skulle jag säga att i runda slängar 80% av klienterna är män. Även när det gäller försörjningsstöd är majoriteten av klienterna män.
2025-04-23, 08:42
Medlem
Pitschkas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Bimbodeluxe
Om man kollar på de delarna av socialtjänsten som har hand om socialpsykiatri och missbruk skulle jag säga att i runda slängar 80% av klienterna är män. Även när det gäller försörjningsstöd är majoriteten av klienterna män.

Jaha?

Du kan räkna med dem, inga problem.

Likt förbannat kostar snittkvinnan mer, bidrar mindre, samt arbetar för att ta hit svartskallar i högre utsträckning.

Jag, som man, vill ej betala för det.
2025-04-23, 08:47
Medlem
Citat:
Jaha?

Du kan räkna med dem, inga problem.

Likt förbannat kostar snittkvinnan mer, bidrar mindre, samt arbetar för att ta hit svartskallar i högre utsträckning.

Jag, som man, vill ej betala för det.
Som jag skrev arbetar socialtjänsten mest med att ta hand om män. Svenskar kraftigt överrepresenterade i psyk/missbruk.
Jag tror man måste acceptera dessa kostnader på samhällskroppen. Alternativet är både otrevligare och potentiellt farligare.
2025-04-23, 08:55
Medlem
Pitschkas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Jenny9
Ehh fast det säger väl sig självt att den som tagit ut mer föräldraledighet, mer vabb och gått ner i tid under småbarnsåren inte har haft samma löneutveckling som den som prioriterat jobb och karriär istället för familjen.

Dessutom är det barnen de (männen och kvinnorna) skaffat som vi betalar mest för.

Ja.

De kriminella blatteungar som kvinnor röstat hit, som "vi" (svenska män, igen) betalar för.

Tror du vill är nöjda?
2025-04-23, 09:01
Medlem
Pitschkas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Bimbodeluxe
Som jag skrev arbetar socialtjänsten mest med att ta hand om män. Svenskar kraftigt överrepresenterade i psyk/missbruk.
Jag tror man måste acceptera dessa kostnader på samhällskroppen. Alternativet är både otrevligare och potentiellt farligare.

Så alternativet INTE ta hit tärande blattar är otrevligare och potentiellt farligare?
2025-04-23, 09:03
Medlem
Citat:
Så alternativet INTE ta hit tärande blattar är otrevligare och potentiellt farligare?
Tänker att vi pratar om olika saker nu.
2025-04-23, 14:37
Medlem
Män älskar intelligenta kvinnor.

Speciellt de som är för en positiv samhällsutveckling.

De män som är gifta med intelligenta kvinnor får högre överlevande.
2025-04-26, 11:21
Medlem
Män hatar inte intelligenta kvinnor.

Jäkla insinuant fråga.

Edit: Jag kan föreställa mig att många ogillar människor som går runt och ställer sarkastiska frågor eller insinuerar saker om dem. Generellt alltså.
Senast redigerad av Ok-perfekt 2025-04-26 kl. 11:23.
2025-04-26, 18:35
Medlem
italiensks avatar
Beror ju helt på hur hon använder intelligensen. Om hon använder den på sätt som gynnar mig är det ju fantastiskt. Om hon istället motarbetar mig och agerar fientligt så är det bara ett problem om hon är intelligent.
2025-04-27, 10:01
Medlem
https://journals.sagepub.com/doi/abs/10.1177/0146167215599749?etoc=

Studie i saken

Den kommer kortfattat fram till att män gillar (är attraherade av) smarta kvinnor ( smartare än männen själva) när dessa är på avstånd. Men ogillar att kvinnor är smartare än dem när de är nära.
2025-04-28, 01:24
Medlem
JordenIsPlatts avatar
Vi kanske är lite skeptiska till dom men alla hoppas att dom finns och gillar enhörningar.

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in