Flashback bygger pepparkakshus!
2025-04-22, 21:31
Men Bella, ditt (professionella) luder, vad gnäller du för? Ska man prompt vandra dekadensens stig (vid vilken jag personligen är bekant, men i andra sammanhang) så bör man inte vara en vek fitta som gnäller som samhällets "vita riddare" får för sig att straffa en för ens val. Det har hänt mig flera gånger, men tror ni jag lipar varje gång någon i arresten skrattar åt mig eller kallar mig för slödder? I så fall hade jag inte haft annat än tårar
Citera
2025-04-22, 21:45
Medlem
Raktinyllets avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Rad-i-Kalle
Det förekommer att de tvingas att sälja sex. Utan pass kan de inte dra härifrån (eventuellt är familjen därhemma hotad, sånt förekommer också). Troligtvis har hon fått en skuld till den som smugglat hit henne (som hon aldrig blir av med).

Äsch vilket skitsnack, om du befinner dig i ett annat land och blir rånad på ditt pass så tänker du "oj nu är det kört, jag kan inte komma hem, nu tvingas jag stanna här och sälja sex"?

De kommer hit och säljer sex eftersom de tjänar mer på en dag här än vad de hade gjort på en månad med ett vanligt jobb i sina hemländer.
Citera
2025-04-22, 21:56
Medlem
Bystskuggas avatar
Lite virrig apporach på det hela

Stenevi vill göra det till en fråga om invandringskritik
https://www.aftonbladet.se/nyheter/a/zA1pp1/stenevis-vadjan-till-strommer-snalla-gor-nagot

Märta Stenevi säger att hon sett en förändring i synen på prostituerade med utländsk bakgrund de senaste åren – och hur den hänger ihop med den hårda debatten om invandringen.

Också lite udda att man använder den ofta känsliga sexköpsdebatten här. Svårtolkat.
Citera
2025-04-22, 22:07
Medlem
HomoDeuss avatar
Jag minns alla artiklar efter räder på torskar, där massor av män åkt dit för att köpa sex.

I artiklarna uttalar sig polisens sexbrottsrotel om hur synd det är om tjejerna, som utnyttjas av gubbarna och behöver hjälp. Hjälpen består alltså i att tjejerna sätts i förvar, portas och skickas ut.

Och samtidigt sitter en massa klappmongon och applåderar allt detta. 😂

Det här landet har en förmåga att göra helt fel i så många saker.
Citera
2025-04-22, 22:24
Medlem
Mr.RedHats avatar
Citat:
Ursprungligen postat av 3055
Det är inte brottsligt att sälja sex
Helt rätt. Däremot att "främja sexhandel" är brottsligt
Citera
2025-04-22, 22:43
Medlem
HerrGickhans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av HomoDeus
Jag minns alla artiklar efter räder på torskar, där massor av män åkt dit för att köpa sex.

I artiklarna uttalar sig polisens sexbrottsrotel om hur synd det är om tjejerna, som utnyttjas av gubbarna och behöver hjälp. Hjälpen består alltså i att tjejerna sätts i förvar, portas och skickas ut.

Och samtidigt sitter en massa klappmongon och applåderar allt detta. 😂

Det här landet har en förmåga att göra helt fel i så många saker.

Vad vill du då, att Sverige ska ge fristad åt illegala prostituerade så att de kan fortsätta vara sexverktyg i hallickars tjänst?
Citera
2025-04-22, 22:45
Medlem
sykkelpumps avatar
Citat:
Ursprungligen postat av TrolletOchgrodan
Bevisligen så har sexköp ägt rum för att polisen valde att spana utanför en lägenhetsbordell istället för att gripa/omhändertagande av personen som sålde sex/var på väg att sälja sex för sexförsäljning är lagligt.
Om man nu bryr sig om kvinnan som sålde sex så borde man ha förhindrat det redan när de misstänker att någon håller på att försöka sälja sex.
Polisen exempelvis spanar inte bara utanför en lägenhet om de har misstanke om att ett mord är påväg att begås i någon lägenhet.

Citat:
Ursprungligen postat av hennevilljagknulla
Ja det är sjukt.
Tänk om samma logik andvändes med knark, att polisen vänter tills dom ser att någon stoppar knarket i näsan innan dom slår till....

Det är INTE förbjudet att sälja sex.
Sist jag kollade så var det förbjudet att mörda, eller att bruka och sälja narkotika...
Citera
2025-04-22, 22:56
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av TrolletOchgrodan
Jag menade att när man tillåter sexförsäljning så kan det innebära att man låter någon sexköpare köpa sex för att efter brottet ägt rum gripa sexköparen istället för att stoppa det från början genom att man tvångsomhändertar personen som säljer sex.

Ok. Tack för förtydligandet.
Citera
2025-04-22, 23:00
Medlem
Tervulls avatar
Hon vistades i landet illegalt, därför blev hon omhändertagen. Aftonhoran försöker få det till att det berodde på att hon sålde sex men eftersom det TYVÄRR inte är förbjudet så kan de ju inte låsa in henne för det.
Citera
2025-04-22, 23:50
Medlem
coolabananer123s avatar
Ja dom får bestämma sig. Antingen är det ett brott för både köpare och säljare eller lagligt för båda.
Citera
2025-04-22, 23:55
Medlem
Loekskals avatar
Citat:
Ursprungligen postat av sykkelpump
Sist jag kollade så var det förbjudet att mörda, eller att bruka och sälja narkotika...
Ja?
Det är väl själva lagen som är märkligt skriven och tillåter poliser att stå utanför lägenhetensbordeller och låter ett brott begås(samlag samt transaktion måste ske) och haffas sedan på vägen ut.

Föreställ dig att lagar är något som går att ändra på och inte är statiska.
Föreställ dig nu att du går och köper ditt hasch i en föreställd värld där det är olagligt att köpa men lagligt att sälja
Lite knasigt blir det ju om poliserna väntar utanför affären och haffar dig som köpt hasch.

Det luktar lite brottsprovokation som hela tillvägagångssättet polisen använder, även om jag är tveksam till att tillåta sexköp igen.
Citera
2025-04-23, 00:09
Medlem
hennevilljagknullas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av sykkelpump

Det är förbjudet att köpa sex, så när hon ligger där och blir knullad eller suger kuk så är det ändå ett pågående brott.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in