Flashback bygger pepparkakshus!
2025-04-23, 00:09
Medlem
sykkelpumps avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Loekskal
Ja?
Det är väl själva lagen som är märkligt skriven och tillåter poliser att stå utanför lägenhetensbordeller och låter ett brott begås(samlag samt transaktion måste ske) och haffas sedan på vägen ut.

Föreställ dig att lagar är något som går att ändra på och inte är statiska.
Föreställ dig nu att du går och köper ditt hasch i en föreställd värld där det är olagligt att köpa men lagligt att sälja
Lite knasigt blir det ju om poliserna väntar utanför affären och haffar dig som köpt hasch.

Det luktar lite brottsprovokation som hela tillvägagångssättet polisen använder, även om jag är tveksam till att tillåta sexköp igen.
Jag förhåller mig till dom lagar som gäller idag.

Hur menar du att Polisen skulle ha agerat, gripit "glädjeflickan" trots att hon inte gjort något olagligt, eller gripit flera presumtiva sexköpare som inte ännu har köpt sex?

Kanske till och med gripit henne innan hon inte gjort det som inte är olagligt?
Citera
2025-04-23, 00:11
Medlem
sykkelpumps avatar
Citat:
Ursprungligen postat av hennevilljagknulla
Det är förbjudet att köpa sex, så när hon ligger där och blir knullad eller suger kuk så är det ändå ett pågående brott.

Knappast som du kan anklaga henne för... Med dom lagar och regler som gäller här idag.
Citera
2025-04-23, 00:15
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av flyzz
Polisen grep Isabella i en lägenhet och förde henne till förvaret för att skickas ut ur Sverige.

Hon har i flera år tvingats sälja sin kropp för ett internationellt traffickingnätverk.

– Polisen tar mig istället för de riktiga kriminella, säger hon.

https://www.aftonbladet.se/nyheter/a/kwOpXQ/isabella-salde-sex-lastes-in-pa-forvar

Gjorde polisen rätt?
Ja. Har hon ingen rätt att vistas i Sverige, ska hon väl ut härifrån. Det är en del av polisens arbete.
Citera
2025-04-23, 00:19
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Raktinyllet
Dessa kvinnor säljer sex helt frivilligt och är inga offer, de befinner sig olagligt i landet och jobbar svart. Förstår inte varför våra journalister och politiker ljuger om det här hela tiden.

Så kan det ju mycket väl vara. Och OM hon faktiskt är ett offer för trafficking så borde hon ju vara överlycklig att bli räddad och henne familj borde ju bli överlyckliga över att få hem henne. Har faktiskt jäkligt svårt att se att polisen gör fel här oavsett vilket.
Citera
2025-04-23, 00:33
Medlem
Morgonrodnads avatar
Citat:
Ursprungligen postat av TrolletOchgrodan
Både bra och dåligt.
Om man skickas tillbaka så blir hon inte utsatt för prostitution i Sverige av en människohandlare.
Man hade kunnat erbjuda henne stöd i Sverige istället.

Jag ser ogärna att vi ger kvinnor från fattiga länder än mer incitament att prostituera sig. Vill ni köpa sex kan ni väl göra det för egna pengar, inte erbjuda dem att stanna i Sverige om de säljer sex åt er.

Jag är ganska öppen för att finansiera sjukvård, utbildning och liknand via skattesedel, men sexköp får ni bekosta själva.
Citera
2025-04-23, 00:34
Medlem
gratrunkarns avatar
Citat:
Polisen grep Isabella i en lägenhet och förde henne till förvaret för att skickas ut ur Sverige.

Hon har i flera år tvingats sälja sin kropp för ett internationellt traffickingnätverk.

https://www.aftonbladet.se/nyheter/a/kwOpXQ/isabella-salde-sex-lastes-in-pa-forvar

Gjorde polisen rätt?

hon är i antagligen skyldig i någonting ju så inte dålig beslut fagtistgt
Citera
2025-04-23, 00:40
Medlem
Loekskals avatar
Citat:
Ursprungligen postat av sykkelpump
Jag förhåller mig till dom lagar som gäller idag.

Hur menar du att Polisen skulle ha agerat, gripit "glädjeflickan" trots att hon inte gjort något olagligt, eller gripit flera presumtiva sexköpare som inte ännu har köpt sex?

Kanske till och med gripit henne innan hon inte gjort det som inte är olagligt?
De kunde väl försökt att smälla på torskarna ”försök till köp av sexuell tjänst”. Sen för kvinnan borde de kollat upp med henne och ge en hjälpinsats om hon hade behövt.
Oavsett så var hon ju här illegalt och hade åkt ut ändå.

Du kanske tycker att snuten ska avvakta när någon går lös med kniv mot någon så de kan klämma dit personen på mord istället för mordförsök?
Problemet blir ju att vi har poliser som avvaktar utanför lägenheter medan ett brott begås(sexköp).
Citera
2025-04-23, 00:51
Medlem
Majsmannen2s avatar
Citat:

Gjorde polisen rätt?

Uppvigling till brott är väl egentligen olagligt?
Citera
2025-04-23, 02:21
Citat:
Hon tvingades komma till Sverige pågrund av någon människohandlare.
Om hon skickas tillbaka så kan hon tvingas åka till något annat land och sälja sex.

Så du tycker att alla som kommer olagligt och som inte egentligen får vara i Sverige ska få stanna här ändå??
Citera
2025-04-23, 02:27
Citat:
Om man förhindrar kvinnor som är utsatta för trafficking att komma till Sverige så blir det svårare för människohandlare att tjäna pengar och att använda sig av sexslavar.

De hade varit det bästa. Men hur vet vilka de är?
Citera
2025-04-23, 02:34
Citat:
Ursprungligen postat av litensmet
Helt sjukt! Hur fan kan man göra så mot en oskyldig tjej? Det är fan inte polisens sak att avgöra vilka som får vara i Sverige eller ej.

Om du tycker det.. var ska hon bo har du tänkt? Och vem ska försörja henne? Vi har nog tillräckligt i Sverige som vi har det. Vi kanske skulle ta hand om dem som behöver det i Sverige.
Citera
2025-04-23, 02:37
Citat:
Ursprungligen postat av Bystskugga
Lite virrig apporach på det hela

Stenevi vill göra det till en fråga om invandringskritik
https://www.aftonbladet.se/nyheter/a/zA1pp1/stenevis-vadjan-till-strommer-snalla-gor-nagot

Märta Stenevi säger att hon sett en förändring i synen på prostituerade med utländsk bakgrund de senaste åren – och hur den hänger ihop med den hårda debatten om invandringen.

Också lite udda att man använder den ofta känsliga sexköpsdebatten här. Svårtolkat.

Människan har inte kontakt med verkligheten. De vill göra undantag på undantag och till slut är det en enda stor soppa och ingen vet riktigt vad som gäller.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in