Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2025-04-22, 20:49
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av IVidere
Åhh det kan jag svara på, det var Ryssland som invaderade Ukraina. Lättförtjänta pengar på den Jeopardy frågan.

Ryssland har brutit mot internationella lagar och regler genom invasionen.
Citat:
Ursprungligen postat av chamdar
Så varför försvarar du dem och deras handlande?

Du kan ju inte vara på riktigt om man kollar mitt inlägg ovan som du citerade och ditt svar. Ryssland har invaderat Ukraina.
Citera
2025-04-22, 20:52
Medlem
Mindbusinesss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av pettersson72
Fan vad stolt han måste vara kloak kungen Vladolf Putler som har åstadkommit detta inom sitt egna dassrike.

Vladimir region, Russia ❗
Bavovna Monitor 💥🔥🔥🔥💨
UPD: Three people were injured as a result of explosions at the 51st arsenal of the Ministry of Defense in the Vladimir region, Telegram channel 112 claims. Evacuation continues in the area; there is a risk of ammunition landing in residential areas like the power line in the video. Oh we gonna rock down to electric avenue ⚡ and then we take it higher

https://x.com/i/status/1914733995780399320

Det ryska försvarsdepartementet säger i ett uttalande att branden startade eftersom säkerhetsföreskrifter vid hantering av explosiva material inte följdes.
Citera
2025-04-22, 20:57
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Mindbusiness
Det ryska försvarsdepartementet säger i ett uttalande att branden startade eftersom säkerhetsföreskrifter vid hantering av explosiva material inte följdes.
Ja, det var väl rökning som vanligt. Tänk att de aldrig lär sig.
Citera
2025-04-22, 20:59
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Moretex
Ryssland har väl för fan inte bara en depå. Ukraina krigar ju fortfarande efter att massor sprängts dessa tre år.

Exakt, vi har hundratals om inte tusentals liknande depåer borta i Uralbergen och när vi får fatt i nyckelmannen till dessa så är det över för Ukraina. Som jag förstått det hela så var det mest fyrverkeripjäser i denna depå och inte någon ammunition att tala om.
Citera
2025-04-22, 21:04
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av poiuy1298
Nej - kriget pausar ett tag tills Ryssland sen ger sig på nästa land.

Det är därför vi måste knäcka Rysslands ryggrad - i två delar över knäet - precis som vi gjorde med Nazi-Tyskland 1945.

Först då kan det bli fred.

"Vi"?
Citera
2025-04-22, 21:07
Medlem
raskenss avatar
Luktar desperation från Putin nu, han börjar överge målet att ta över Ukraina helt:

https://www.di.se/live/putin-uppges-oppna-for-att-frysa-invasionen-av-ukraina-vid-nuvarande-frontlinjer/

Det är nu vi ska hjälpa till att slå sönder Ryssland hårt, banka skiten ut dom rakt ner i latrintanken.
Citera
2025-04-22, 21:07
Medlem
Vodkasomsnuss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Moretex
Ryssland tigger inte utan köper med egna pengar. Kan du säga detsamma om Ukraina? Ryssland vill tydligen ha Pokrovsk så hel som möjligt så man försöker omringa staden. En viktig hub med många vägar och järnvägar för både Ukraina och Ryssland annars hade ryssarna kunnat jämna staden med marken.

Tigger eller spenderar pengar. Har ingen betydelse i frågan om att rysland skulle vara en stormakt.
En stormakt klarar sin egen försörjning.
En stormakt, 2a i världen var det väl, ska klara av Ukraina. Både vapenmässigt och manskapsmässigt.
Sköt man på militära mål, skulle det troligen gå bättre.
Man har skjutit bort sina granater, genom att jämna städer vid marken.
Missiler mot städer, långt ifrån frontlinjen.

Ang Prokovsk.
Omringa? Är det därför man drar sig tillbaka? Omringa baklänges, på längre avstånd?
Ok. Vid vilken militärakademi lär man ut den framgångsrika taktiken?
Citera
2025-04-22, 21:08
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av PhilipsDP18
"Vi"?

Ja - vi.

Ukraina drar det tyngsta lasset då det är de som måste slåss mot Ryssland men vi - resterande civiliserade I-länder länder måste bidra med pengar och vapen till Ukraina.
Citera
2025-04-22, 21:11
Medlem
Vodkasomsnuss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Kalle81
Jag tror Ryssland har minst 17 sådana här lager så att bara ta bort ett, Nä det hjälper inte.

Kan man ta bort alla? Räcker nog att ta bort 10 med en veckas mellanrum då blir det väldigt stressigt i Ryssland med de sju återstående lagren.

Jag tror inte man har förmåga att ta bort något mer lager

17 minsann!
Du har en lista på dessa 17?

Som jag redovisade så är detta ett av de största. 260 000 ton.

Men du säger 17. Minsann. Inte 10,15 eller 20. Utan 17.

Lista på dessa 17 tack.
Citera
2025-04-22, 21:12
Medlem
Läs gärna vad youtubern "Reporting from Ukraine" skriver. I stort läser jag bara rubriker men det är tydligt att Ukraina med små resurser gör motattacker i Kursk region, det var väl inte Belgorod? och tydligen har Ukraina hjälp av krigare från Colombia.
Universal soldier.
Det är ett helvete för Ryzzland och man skapade själva detta helvete när man hade allt och hade chansen att bli en utvecklad nation.

Ryzzland kommer själva att ta hand om Putler, jag är säker på det. Däremot slipper Lavröv straff tror jag.
Blir även han fälld bör straffet OM(P)RÖVAS....
Citera
2025-04-22, 21:22
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av Vodkasomsnus
17 minsann!
Du har en lista på dessa 17?

Som jag redovisade så är detta ett av de största. 260 000 ton.

Men du säger 17. Minsann. Inte 10,15 eller 20. Utan 17.

Lista på dessa 17 tack.

Här är de berömda 17:

https://en.m.wikipedia.org/wiki/List_of_Russian_military_bases#GRAU_Arsenals
Citera
2025-04-22, 21:23
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av PhilipsDP18
"Vi"?
Med ”Vi” menas de demokratiska länderna runt om i världen.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in