Citat:
Ursprungligen postat av
ChristopherRobin
Jag har bott i mitt hus i strax ett år och i huset ingår det en tvättmaskin. Det är sådan lyx att varje gång jag ätit jag skjutsar in tallrikar, glas, bestick och diverse annat rätt in i maskinen. Aldrig förut i mina tidigare hem har denna funnits, jag har fått hand diska och jag hatar det! Problem nu är att jag på denna korta tid blivit av med säkert 10 tallrikar och cirka 5 glas som gått sönder under själva diskningen.
Jag ringde Electrolux kundservice och dem sa att jag förmodligen ställer in fel, men jag har provet ställa tallrikar på alla möjliga sätt och ändå går dem sönder ofta.
Jag har sökt på Google och aldrig hittat att detta är ett problem, vad fan är det för diskmaskin jag råkar ut för?! Den ingick i huset och är nog fyra fem år så jag kan inte byta den, och har inte råd med ny utan vill att denna ska fungera.
Har någon annan haft problem? Kan man ställa in styrka någon stans, kanske en mild disk? Bruksanvisning finns inte
Hur är diskmaskinen kopplad ? Får den direkt varmvatten från kranen och sedan ytterligare värmer upp vattnet i maskinen antar jag att det kan bli jävligt varmt så känsliga glas/tallrikar går sönder men knappast "vanligt" porslin.
Samtidigt borde sensorn känna av temperaturen korrekt så det känns också märkligt...
Är du säker på att maskinen är relativt ny ?
Har du Eco mode ? Prova kör det.(lägre temp)
E: jag bara antar att du sätter porslinet o glasen på rätt sätt, ganska svårt att göra fel på den punkten.
https://images.app.goo.gl/EcHVk