• 8
  • 9
2025-05-02, 13:17
Medlem
ReijoHervonens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av supremanic
Det ger ett lite trkigt skimmer ver denna releasen nr de skiter i buggar och att testa spelet innan de slpper det.
De hade kunnat spendera lite tid p att tminstone fixa buggar frn gamla Oblivion kan man tycka.
Har nyligen haft en del frustration ver buggen dr man inte kan rra sig p en stund efter att haft inventory ppet, vilket kan vara spnnande nr man kr p master och r jagad av en fiende och desperat behvt dricka en health potion
Bethesda skiter i snt. Dom har aldrig gjort ngot fr att frbttra spelupplevelsen utan vill bara mjlka pengar ur idioter. Men dom korkade fansen fr vad dom frtjnar, dom pminner om Elon Musk fanboys. Samma niv p tnkandet.
Citera
2025-05-02, 19:48
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av wastaah
Vilken svrighet spelar du p? P adept r svrighetsgraden verkligen inget problem och fiender som blir starkare r ndvndigt fr att du inte bara ska springa runt och oneshota. Men expert r ett vldigt stort steg i svrighetsgrad, s vill du ha svrare n adept ta ett mod s du kan kra ett steg dremellan, det finns ven mod s level scaling en av items inte blir lika hrd. Vissa kombinationer blir rtt hrt straffade i brjan av spelet, men allt jmnar ut sig rtt mycket efter lvl 20-25, viktigt att dra igenom mage guild oavsett build s du kan enchanta och samla soul gems tidigt!

Men det r viktigt att planera lite, ngon dmg skill mste man leva upp och sen antingen satsa p lite hp eller shield/reflect dmg och spell resist. Alchemy r viktigt med, och det r rtt ltt att f upp skillen och typ tjna ondligt med pengar p potions d kan du veva hur mycket du vill sen du behver i princip bara billig mat fr fatigue potions

Och glm inte att reparera, tror mnga nya spelare missar det

Expert
Citera
2025-05-02, 20:16
Medlem
wastaahs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Vandammes
Expert

Ska man spela vanilla expert krvs det dessvrre rtt rejl med kunskap om spelet och en plan fr nr man levlar, skills och viktiga items.

Vanilla adept r 1x dmg taken 1x dmg dealt

Vanilla expert r 3,5x dmg taken 0,28x dmg dealt, dvs ett rejlt jvla kliv upp.

Med moddat difficulty kan du dra det till 2x taken 0,5x dealt, lite rimligare niv i mitt tycke och frmodligen det vanligaste klagomlet p spelet.
Citera
2025-05-02, 21:03
Medlem
Citat:
Ska man spela vanilla expert krvs det dessvrre rtt rejl med kunskap om spelet och en plan fr nr man levlar, skills och viktiga items.

Vanilla adept r 1x dmg taken 1x dmg dealt

Vanilla expert r 3,5x dmg taken 0,28x dmg dealt, dvs ett rejlt jvla kliv upp.

Med moddat difficulty kan du dra det till 2x taken 0,5x dealt, lite rimligare niv i mitt tycke och frmodligen det vanligaste klagomlet p spelet.

Jag klarar det mesta i spel. Problemet r att det r kul
Citera
2025-05-02, 21:12
Medlem
wastaahs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Vandammes
Jag klarar det mesta i spel. Problemet r att det r kul

Jo Bethesda Spel utmanar inte direkt en mekaniskt, men oavsett s r inte spelet menat att spela p svrare difficulty utan kunskap, krver att man frstr hur man utnyttjar spelets system annars s kommer man slss i 15 min mot en mudcrab
Citera
2025-05-02, 21:58
Medlem
Citat:
Jo Bethesda Spel utmanar inte direkt en mekaniskt, men oavsett s r inte spelet menat att spela p svrare difficulty utan kunskap, krver att man frstr hur man utnyttjar spelets system annars s kommer man slss i 15 min mot en mudcrab

Det handlar inte om kunskap utan som jag sger r inte spelet tillrckligt bra konstruerat.
Citera
2025-05-04, 12:10
Medlem
supremanics avatar
Brjar knna att det kanske r dags att lgga detta spelet p hyllan nu tills Bethesda eventuellt ngon gng i framtiden fixar krascherna. Om de nu bemdar sig. Tror jag skert skickat in 20 stycken kraschrapporter nu.
Det r en krasch speciellt som verkar drabba mnga och den triggas ofta nr man skjuter pilar p en paralyserad fiende.
Jag kr p master som en stealth archer och hela min build bygger ju typ p att mata p med pilar och efter marksman skill passerat 75 d trffar har en chans att paralysera s har detta blivit ett irritationsmoment
Citera
2025-05-04, 17:37
Medlem
Loxuss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av supremanic
Brjar knna att det kanske r dags att lgga detta spelet p hyllan nu tills Bethesda eventuellt ngon gng i framtiden fixar krascherna. Om de nu bemdar sig. Tror jag skert skickat in 20 stycken kraschrapporter nu.
Det r en krasch speciellt som verkar drabba mnga och den triggas ofta nr man skjuter pilar p en paralyserad fiende.
Jag kr p master som en stealth archer och hela min build bygger ju typ p att mata p med pilar och efter marksman skill passerat 75 d trffar har en chans att paralysera s har detta blivit ett irritationsmoment

Jag har inte haft en enda krasch tack och lov. Fr se om det blir nr jag kommer upp i marksman 75 😅
Citera
  • 8
  • 9

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in