Citat:
Ursprungligen postat av
sardellini
Ditt tålamod är otroligt och beundransvärt.
Jag har fel slags temperament för att hålla mig lugn när de drar upp samma gnäll om "kvinnlig rösträtt och islamisering" år efter år efter åroch tråd efter tråd.
Usch.
Haha känner igen mig! Förr tappade jag också ofta tålamodet.
Men de här tankarna och idéerna från manosfären är tämligen narcissistiska i sin natur. De vill att kvinnor ska vara beroende av män för de har inbillat sig att kvinnor blir mer tillgängliga för män då.
De jämför med hur det var förr när män var mannen i huset och kvinnor inte hade råd att lämna dem oavsett hur de (männen) betedde sig. Därav allt det här snacket om att kvinnor inte ska ha nån makt i samhället, "kvinnor passar inte till ditten och datten", kvinnor ska hålla sig hemma eller till klassiska kvinnliga göromål, osv osv osv. Kvinnor ska helt enkelt inte vara självständiga och helst inte tjäna några större summor pengar.
Narcissister lever för att ta kontroll över andra, narcissister avskyr att bli lämnade/övergivna. Bästa sättet att bemöta detta på är lugnt och sansat, inte låta sig provoceras, inte ge dem den reaktionen de vill ha.