Flashback bygger pepparkakshus!
2025-04-22, 17:07
Medlem
Ett problem med kvinnor är att det finns en konflikt mellan deras intellekt och djupare biologi. Så dom kan vilja två saker samtidigt. Som tex kvinnor har i 20 år klagat på att män betalar notan på dejten för det är patriakalt och förtryckande. Sen nu när vissa dumma män har börjat föreslå att dela notan då blir kvinnor äcklade. För på ett djupare biologiskt plan så vill dom att mannen ger dom mat som vi alltid gjort. Kan ge fler liknande exempel. Men det är därför kvinnor inte borde ha inflytande på kultur och politik för det är en väldigt förvirrad varelse.

Eller "ååh män borde prata om sina känslor, berätta, berätta prata om era känslor" har dom fått för sig intellektuellt. Men när män pratar om sina känslor så blir dom äcklade för på ett biologiskt plan tycker dom inte om svaga män.

Jag funderar faktiskt på om kvinnor ens ska ha yttrandefrihet. Man brukade ju säga att dom ska sitta ner och hålla käften.
Citera
2025-04-22, 17:08
Medlem
Aldrig har väl uttrycket "man vet inte om man ska skratta eller gråta" passat så väl in 😂

Den här trådstarten på flashback? Där man under en enda halvtimme kan stöta på fler klagande och gnälliga "män" än under en hel livstid ute i vardagen.
Citera
2025-04-22, 17:56
Medlem
Fiffiniffis avatar
Citat:
Ursprungligen postat av wihnei14
Så dom kan vilja två saker samtidigt.

Ja, för män vill ju aldrig ha två saker samtidigt
Citera
2025-04-22, 17:56
Medlem
Fiffiniffis avatar
Citat:
Ursprungligen postat av XY3000
Aldrig har väl uttrycket "man vet inte om man ska skratta eller gråta" passat så väl in 😂

Den här trådstarten på flashback? Där man under en enda halvtimme kan stöta på fler klagande och gnälliga "män" än under en hel livstid ute i vardagen.

Man måste älska den totala bristen på självinsikt som uppvisas
Citera
2025-04-22, 18:09
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Fiffiniffi
Man måste älska den totala bristen på självinsikt som uppvisas
Jo. "Man upphör aldrig att förvånas" är ett annat uttryck that springs to mind. Att de orkar alltså!!!
Men det är väl ett livselixir för dem, annars hade de stupat i backen. Dött knall och fall.

Hoppas verkligen inte jag låter som ännu en klagande kvinna nu? Det vill jag absolut inte. Jag vill ju bara vara till lags
Citera
2025-04-22, 18:11
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Fiffiniffi
Ja, för män vill ju aldrig ha två saker samtidigt
Om män säger att kvinnor ska vara snälla tex så menar dom det. Medans en kvinnor kan säga att dom tycker om snälla killar men gör inte det egentligen. Har du något liknande exempel på män?
Citera
2025-04-22, 18:27
Medlem
StigEngstroms avatar
Citat:
Ursprungligen postat av XY3000
Jo. "Man upphör aldrig att förvånas" är ett annat uttryck that springs to mind. Att de orkar alltså!!!
Men det är väl ett livselixir för dem, annars hade de stupat i backen. Dött knall och fall.

Hoppas verkligen inte jag låter som ännu en klagande kvinna nu? Det vill jag absolut inte. Jag vill ju bara vara till lags
Att kvinnor är mästare på att klaga är väl ett faktum?
Min fru jobbar på en arbetsplats där det är 99% kvinnor och det är ständiga konflikter, grupperingar, klagomål och skvaller.
Hur vet jag detta? För hon berättar om det.
Själv jobbar jag på en arbetsplats där vi är 99% män och vi har inte alls dom där problemen.
Citera
2025-04-22, 18:35
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av LordLancaster
Kvinnor tycks vara i sitt rätta element när de får klaga. De verkar få ut någon slags njutning av det fast de på ytan låtsas vara irriterade. En äkta kvinnoklagan ska helst vara helt poänglös och omöjlig att bemöta. Syftet ska bara vara att förstöra stämningen.

Exempel på typiskt kvinnoklag:

• Man har styrt upp en lång utflykt med familjen på sommaren och kör 30 mil. När man kört 15 mil kommer frugan plötsligt på att vi borde ha valt ett annat utflyktsmål istället. Jaha, vad ska jag göra åt det nu?
  • Man har styrt upp en heldag på en lördag/söndag med lite roliga aktiviteter. Allt verkar ha gått bra. Sedan när dagen är över får man plötsligt höra att hon var missnöjd med ditten och datten. Jaha, vad ska jag göra åt det nu?
  • Kvinnan ber en ”ta lite beslut” i en besvärlig fråga. Sedan oavsett vad man föreslår skjuter hon ned det. Det spelar ingen roll om man försöker vara lite manlig och säger ”nu gör vi så här”, hon börjar klaga förr eller senare ändå. Varför föreslog hon inte bara det hon ville från början?

Kvinnligt klagande verkar inte vara inriktat på att hitta lösningar. Det handlar mer om att ikläda sig en mysig offerkofta och skamma alla omkring sig med någon slags martyrmässig härskarteknik som inte ens går att bemöta. ”Buhu, dumma dig”.

Varför verkar kvinnor trivas med att klaga?

Haha därför jag föredrar manliga vänner. Fattar inte hur ni orkar vara ihop m kvinnor?? Det är ALLTID problem m nånting. Ingen humor heller.
Citera
2025-04-22, 18:37
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av StigEngstrom
Att kvinnor är mästare på att klaga är väl ett faktum?
Min fru jobbar på en arbetsplats där det är 99% kvinnor och det är ständiga konflikter, grupperingar, klagomål och skvaller.
Hur vet jag detta? För hon berättar om det.
Själv jobbar jag på en arbetsplats där vi är 99% män och vi har inte alls dom där problemen.
Jag vet inte. Har knappt arbetat på en kvinnodominerad arbetsplats förutom korta perioder i ungdomen. I övrigt har det varit helt dominerat av män, eller som nu ungefär 50/50.

Frugan kanske arbetar på en väldigt ogynnsam arbetsplats där klagandet blivit en jargong som får dem att överleva? Tycker ändå det skiljer sig åt från arbetsplats till arbetsplats.

Jag utgår bara från min personliga erfarenhet men nog har jag träffat på en del män som fan ska klaga på allt. Tänker direkt på två där jag arbetar nu, finns aldrig något som är bra. De sticker verkligen ut eftersom de är negativa, alltid, oavsett vad.
Citera
2025-04-22, 18:40
Citat:
Ursprungligen postat av LordLancaster
Kvinnor tycks vara i sitt rätta element när de får klaga. De verkar få ut någon slags njutning av det fast de på ytan låtsas vara irriterade. En äkta kvinnoklagan ska helst vara helt poänglös och omöjlig att bemöta. Syftet ska bara vara att förstöra stämningen.

Exempel på typiskt kvinnoklag:

• Man har styrt upp en lång utflykt med familjen på sommaren och kör 30 mil. När man kört 15 mil kommer frugan plötsligt på att vi borde ha valt ett annat utflyktsmål istället. Jaha, vad ska jag göra åt det nu?
  • Man har styrt upp en heldag på en lördag/söndag med lite roliga aktiviteter. Allt verkar ha gått bra. Sedan när dagen är över får man plötsligt höra att hon var missnöjd med ditten och datten. Jaha, vad ska jag göra åt det nu?
  • Kvinnan ber en ”ta lite beslut” i en besvärlig fråga. Sedan oavsett vad man föreslår skjuter hon ned det. Det spelar ingen roll om man försöker vara lite manlig och säger ”nu gör vi så här”, hon börjar klaga förr eller senare ändå. Varför föreslog hon inte bara det hon ville från början?

Kvinnligt klagande verkar inte vara inriktat på att hitta lösningar. Det handlar mer om att ikläda sig en mysig offerkofta och skamma alla omkring sig med någon slags martyrmässig härskarteknik som inte ens går att bemöta. ”Buhu, dumma dig”.

Varför verkar kvinnor trivas med att klaga?

Tycker mest att det verkar vara män som klagar iallafall på Flashback!
Citera
2025-04-22, 18:43
Medlem
KlappMungons avatar
Det är synd om kvinnor för de är så fysiskt svaga. Är toaringen uppfälld så saknar de helt enkelt muskelkraft att fälla ner den själva utan måste be män om hjälp.
Citera
2025-04-22, 18:59
Medlem
Fiffiniffis avatar
Citat:
Ursprungligen postat av wihnei14
Om män säger att kvinnor ska vara snälla tex så menar dom det. Medans en kvinnor kan säga att dom tycker om snälla killar men gör inte det egentligen. Har du något liknande exempel på män?

Hört talas om t ex Hora–madonna-komplexet?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in