Flashback bygger pepparkakshus!
2025-04-22, 19:05
Hon är helt enkelt trött på dig och det spelar ingen roll vad du gör, det kommer ändå inte bli bra. Kanske dags att separera?
Citera
2025-04-22, 19:16
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Alma1
Hon är helt enkelt trött på dig och det spelar ingen roll vad du gör, det kommer ändå inte bli bra. Kanske dags att separera?
Äntligen något som tänker klarsynt!
Jag hade det någonstans inombords men det lyckades inte ta sig ut i skrift.
Blev helt dödstrött när jag läste ts, empatisk som jag är så blev jag så påverkad så jag började fundera "ska livet verkligen behöva vara såhär???".
Tack Alma1!

Här är lösningen LordLancaster, tråd kan låsas. Problem solved
Citera
2025-04-22, 19:26
Medlem
StigEngstroms avatar
Citat:
Och detta är helt jävla skevt.
Ska man spendera en livstid tillsammans är det väl oundvikligt att man tröttnar på varandra? Man kan skärpa sig ändå.
Kvinnor vet inte vad fan dom vill, detta är grundproblemet.
Dom vet inte hur dom vill att deras man ska vara, dom kan inte förmedla vad dom verkligen vill. Dom vet inte vad dom söker i livet...
Allt är bara en känslomässig dimma.
Citera
2025-04-22, 20:44
Medlem
Efter en separation nyligen har jag bestämt mig för att vänta minst 10 år innan jag har ett fast förhållande igen. Jag har PTSD av min f.d. kvinna som klagade jämt och ständigt.
Citera
2025-04-22, 21:51
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Fiffiniffi
Jag gillar hur det är "klagosång" när din fru uttrycker missnöje men "bönar och ber" när det är du som uttrycker missnöje. Bristen på självinsikt är helt fantastisk

Att inte vilja finna sig i negativ energi eller bli medberoende i ett sådant lidande är snarare tecken på självinsikt. Jag förstår att du är kvinna och till stor del är känslostyrd då ditt inlägg helt saknar logik. Jag har såklart självinsikt nog att förstå att inte heller jag är perfekt. Vi män har oxå våra små egenheter.
Citera
2025-04-22, 21:57
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av StigEngstrom
Se mitt svar ovan, det går att få bukt med obefogat gnäll i tid och otid.
Säg till henne att om hon inte slutar med sin skit så kommer du hitta en bättre fru som inte får dig i en för tidig grav och var helt allvarlig.
Skit sedan i hennes skrik om att det är dig det är fel på, stå på dig och säg sen att hon har ett val. Sluta eller försvinn.
Hon kommer bli helt ställd över att du inte bara finner dig i misären.

Min fru insåg detta, att jag inte står ut med vad som helst och faktiskt kan ta en skilsmässa för att bli fri från skiten.
Så hon ändrade sig.
Men du måste verkligen stå på dig och göra allvar av dina hot.
Happy wife kan fara åt pipsvängen om man inte själv är lycklig.

Jag har väl lite lagt fram det så oxå, att det inte är hållbart. Hon är inte helt oresonlig faktiskt men problemet är att det återkommer med tiden igen.
Citera
2025-04-22, 22:15
Medlem
StigEngstroms avatar
Citat:
Ursprungligen postat av diebratdie
Jag har väl lite lagt fram det så oxå, att det inte är hållbart. Hon är inte helt oresonlig faktiskt men problemet är att det återkommer med tiden igen.
Det finns ett sätt också men då börjar man vara ute på hal is och måste vara försiktig.
Bli skitarg när hon börjar bete sig som en fitta.
Då mennar jag inte att du går hemifrån och smäller igen ytterdörren.
Utan då mennar jag att du exploderar.
Få henne att förstå att när hon passerar gränsen så finns risken att du blir helt jävla skogstokig.
Du ska naturligtvis aldrig slå henne men i övrigt går du så långt du kan. Skrik tillbaka på henne, ha sönder saker, gör henne lite rädd att ok nu är han arg på riktigt.
Många kvinnor testar sina män för att se vart smärtgränsen går, det är genetiskt.
Men som sagt, väljer man denna metoden så måste man verkligen se till att det inte pallar ur så att man tex kastar kaffemuggen i väggen framför barnen eller nått sånt.
Citera
2025-04-22, 22:17
Medlem
HBTKuks avatar
Låter som att du har en jobbig kvinna. Min fruga klagar nästintill aldrig.

Kanske är jag lyckligt lottad på den fronten. Hade inte orkat konstant gnäll.
Citera
2025-04-22, 22:17
Citat:
Ursprungligen postat av StigEngstrom
Och detta är helt jävla skevt.
Ska man spendera en livstid tillsammans är det väl oundvikligt att man tröttnar på varandra? Man kan skärpa sig ändå.
Kvinnor vet inte vad fan dom vill, detta är grundproblemet.
Dom vet inte hur dom vill att deras man ska vara, dom kan inte förmedla vad dom verkligen vill. Dom vet inte vad dom söker i livet...
Allt är bara en känslomässig dimma.

Uppenbarligen är varken du eller hon lyckliga. Om ni inte kan lösa det så finns det inte så många alternativ och då anser jag att det är bättre att skiljas än att vara i en dålig relation som äter upp er båda.
Citera
2025-04-22, 22:20
Citat:
Ursprungligen postat av XY3000
Äntligen något som tänker klarsynt!
Jag hade det någonstans inombords men det lyckades inte ta sig ut i skrift.
Blev helt dödstrött när jag läste ts, empatisk som jag är så blev jag så påverkad så jag började fundera "ska livet verkligen behöva vara såhär???".
Tack Alma1!

Här är lösningen LordLancaster, tråd kan låsas. Problem solved

Ja ibland kan det vara bra att stänga av den empatiska sidan och bara tänka mer rationellt istället.
Citera
2025-04-22, 22:21
Medlem
StigEngstroms avatar
Citat:
Uppenbarligen är varken du eller hon lyckliga. Om ni inte kan lösa det så finns det inte så många alternativ och då anser jag att det är bättre att skiljas än att vara i en dålig relation som äter upp er båda.
Jag är inte ts?
Jag har däremot skrivit inlägg i tråden hur jag fick min fru att skärpa till sig. Vilket fungerade och vi har numera ett bra förhållande, gifta i 20 år.
Men satan vilken satmara hon kunde vara. Vilket hon nu säger att hon har dåligt samvete över.
Citera
2025-04-22, 22:23
Medlem
Fiffiniffis avatar
Citat:
Ursprungligen postat av diebratdie
Att inte vilja finna sig i negativ energi eller bli medberoende i ett sådant lidande är snarare tecken på självinsikt.

Citat:
Jag förstår att du är kvinna

Nej.

Citat:
ditt inlägg helt saknar logik.

Vad består det ologiska i, specifikt?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem