Rösta fram årets bästa pepparkakshus!
2025-04-22, 13:34
Medlem
StigEngstroms avatar
Citat:
Ursprungligen postat av diebratdie
Happy wife happy life som man säger. Har stått ut med min frus klagosång i många herrans år. Att jag dagligen bönar och ber om att hon ska sluta klaga på allt och inget, eftersom det påverkar oss övriga familjemedlemmar negativt gör varken till eller från. Så ja det ligger i kvinnans natur att klaga.
Se mitt svar ovan, det går att få bukt med obefogat gnäll i tid och otid.
Säg till henne att om hon inte slutar med sin skit så kommer du hitta en bättre fru som inte får dig i en för tidig grav och var helt allvarlig.
Skit sedan i hennes skrik om att det är dig det är fel på, stå på dig och säg sen att hon har ett val. Sluta eller försvinn.
Hon kommer bli helt ställd över att du inte bara finner dig i misären.

Min fru insåg detta, att jag inte står ut med vad som helst och faktiskt kan ta en skilsmässa för att bli fri från skiten.
Så hon ändrade sig.
Men du måste verkligen stå på dig och göra allvar av dina hot.
Happy wife kan fara åt pipsvängen om man inte själv är lycklig.
Senast redigerad av StigEngstrom 2025-04-22 kl. 13:42.
Citera
2025-04-22, 13:57
Medlem
Fiffiniffis avatar
Citat:
Ursprungligen postat av diebratdie
Happy wife happy life som man säger. Har stått ut med min frus klagosång i många herrans år. Att jag dagligen bönar och ber om att hon ska sluta klaga på allt och inget, eftersom det påverkar oss övriga familjemedlemmar negativt gör varken till eller från. Så ja det ligger i kvinnans natur att klaga.

Jag gillar hur det är "klagosång" när din fru uttrycker missnöje men "bönar och ber" när det är du som uttrycker missnöje. Bristen på självinsikt är helt fantastisk
Citera
2025-04-22, 13:57
Medlem
Tycker svenska män är värre än kvinnor på att klaga faktiskt. Det beror ju på att den svenska mannen ej är män längre psykologiskt sett utan mentalt är de mer som kvinnor. Så kanske har du en poäng om kvinnligt gnäll🤔
Citera
2025-04-22, 14:18
Medlem
ppp333s avatar
Jag har sett en grej på sista tiden. ( Passar på å gnälla lite om detta fenomen. )
Jag gick med i något som heter threads ( är ny på Facebook och instagram å sånt, har inte mycket erfarenhet).
Hursomhelst det kommer trådförslag i mitt flöde och där ser jag folk, mest kvinnor skriva och uppröras över t.ex. vad någon man sagt i en reklamfilm på femtiotalet. Precis som om det sagts igår och inte i ett helt annat sammanhang.

Jag blir deprimerad över att folk orkar hålla på. Det är något barnsligt över det hela. Det är inte stora frågor utan mer som ett slags småaktigt gnäll och sen hejarklacken som håller med....

Som svar till TS Varför gillar kvinnor att klaga?
Jag tror det är förklädd aggression. En ventil.
Men ser även gnälliga män.
Vad som brister är egenansvar och kanske självständighet? Det är lättare att gnälla och skylla på andra än att gilla sig själv.
Citera
2025-04-22, 14:38
Medlem
LKKINGENs avatar
Dom klagar inte dom försöker bara få dig att begripa rätt och fel vilket du inte har något begrepp om medans dom aldrig har fel.
Fattar du inte hur jobbigt det är att behöva vara i en värld omgiven av idioter?

Kvinnor vet allt, till och med vad det är män finner attraktivt hos kvinnor, vi behöver inte ens följa våra inre upplevelser det är bara göra som vi blir tillsagda.
Dom vet även när vi skrattar åt saker som inte är roliga.
Dom vill bara vårt eget bästa så lyssna och lär av dessa visdomskällor som samhället är fyllt av istället för att gå mot strömmen.
Citera
2025-04-22, 15:01
Medlem
Tervulls avatar
Antar att det beror på hormonerna som fluktuerar i kvinnokroppen. Om det bara vore klaga så hade jag varit nöjd men min fru är i klimakteriet och herregud hon gråter, skriker och klagar på allting. Hon mår för jävligt. Älskar henne djupt och vi har ett riktigt bra förhållande men får panik då hon igår sa att det kunde hålla på i 10 år. Det kan väl fan inte stämma. Hon klagar på allting, har jag dukat är det inte bra nog har jag inte dukat är det fruktansvärt. Vi köpte ny bil den är inte bra så hon vill ha en annan. Köper jag dillchips som hon sa hon ville ha så klagar hon på att det inte är grillchips för hon ångrade sig och trodde jag skulle kunna läsa hennes tankar. Vi letar en 40 minuter efter en film att se. Två sekunder in säger hon att den är dålig. Ja så här håller det på. Men vi har väldigt roligt tillsammans och sexlivet är bra även om hennes lust minskat. Så gubbar om ni tycker kärringen gnäller nu bara vänta och se.
Citera
2025-04-22, 15:03
Medlem
ppp333s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av StigEngstrom
Se mitt svar ovan, det går att få bukt med obefogat gnäll i tid och otid.
Säg till henne att om hon inte slutar med sin skit så kommer du hitta en bättre fru som inte får dig i en för tidig grav och var helt allvarlig.
Skit sedan i hennes skrik om att det är dig det är fel på, stå på dig och säg sen att hon har ett val. Sluta eller försvinn.
Hon kommer bli helt ställd över att du inte bara finner dig i misären.

Min fru insåg detta, att jag inte står ut med vad som helst och faktiskt kan ta en skilsmässa för att bli fri från skiten.
Så hon ändrade sig.
Men du måste verkligen stå på dig och göra allvar av dina hot.
Happy wife kan fara åt pipsvängen om man inte själv är lycklig.
Bra råd.
Förstår faktiskt inte hur vissa män står ut. Jag har själv erfarenhet men då av en man som var konstant missnöjd. Han var typen som alltid skyller på andra men aldrig gör fel själv.

Ser även vissa kvinnor som alltid gnäller och aldrig gör något fel själva. Deras åsikter och syn på saker är på något sätt den "enda sanna måttstocken". Jag har sett män på nära håll som inte kan säga ifrån ordentligt och sätta ner foten mot odräglig beteende.
Citera
2025-04-22, 15:31
Medlem
StigEngstroms avatar
Citat:
Ursprungligen postat av ppp333
Bra råd.
Förstår faktiskt inte hur vissa män står ut. Jag har själv erfarenhet men då av en man som var konstant missnöjd. Han var typen som alltid skyller på andra men aldrig gör fel själv.

Ser även vissa kvinnor som alltid gnäller och aldrig gör något fel själva. Deras åsikter och syn på saker är på något sätt den "enda sanna måttstocken". Jag har sett män på nära håll som inte kan säga ifrån ordentligt och sätta ner foten mot odräglig beteende.
Ja det är så sant.
Min fru blev närmast som i chock när jag efter år av sexlöst, kallt, gnällförhållande där jag försökte få henne att förklara vad konkret som var fel utan resultat och jag istället satte hårt mot hårt.
Jag bokstavligt sa till henne att jag har behov också som man och om du inte blir en bättre hustru och blir mer snäll, omtänksam och kåt så är detta förhållandet över och så hittar jag en bättre kvinna. För du bidrar inte med ett skit till mitt liv och jag klarar mig bra utan det här.
Man kunde nästan se på henne hur hon fick en väckarklocka där och då.
Och förhållandet har varit mycket bättre därefter.
Citera
2025-04-22, 15:35
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Fiffiniffi
Vilket jävla trams. Om det är något kön som reagerar starkt på negativ stimuli är det väl män? Hur många fall av män som t o m slår ihjäl någon i ilska innan polletten ska trilla ner?

Hahah vad arg man kan bli då! Akta så du inte bränner en säkring, gumman!

Nejdå sånt går faktiskt att mäta i vetenskapliga studier. Kvinnor reagerar starkare på stress och alla möjliga olika stimuli. Sånt går att följa enkelt genom att titta på puls, andning och blodtryck tex, eller mera avancerat genom att mäta kortisol och andra stressmarkörer i blodet. Sen förmodligen sci-fi metoder också, som att studera pupiller och ögonrörelser också.

Dessutom, vid en fysiologiskt jämförbar stressnivå, så har kvinnan ett större behov av att uttrycka och ventilera denna stress, och även enligt självskattningar så hanterar kvinnor stress sämre än män.

Tänker inte ens bemöda mig att ta fram en studie då det är allmän kännedom. Bevisbördan ligger snarare på den som påstår att kvinnor tål stress på samma magnitud som män. Vilket inte riktigt bevisas av det simpla faktum att kvinnor generellt är mer uppstressade över allting.

Men det är så vi är skapta och det är inget problem med den saken. Kvinnor är designade för kvinnogrejer, och vi män är gjorda för att ta itu med allt sånt som är för jobbigtför kvinnor.

Det är bara att vi alla måste låtsas som att kvinnor och män är precis lika bra på allt, i den feministiska stormakten Sverige. Och då blir det ju lite svårt att komma nån vart i diskussionerna.
Citera
2025-04-22, 15:53
Medlem
Fiffiniffis avatar
Citat:
Ursprungligen postat av busy-signal
Hahah vad arg man kan bli då!

Vem är arg?

Jag påpekade ett uppenbart fel

Citat:
Nejdå sånt går faktiskt att mäta i vetenskapliga studier.

Vad spännande. Kan du berätta om något fynd i studierna där kvinnliga reaktioner är starkare än en reaktion där en man reagerar genom att slå ihjäl någon annan?
Citera
2025-04-22, 16:01
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Fiffiniffi
Spännande. Så berätta för mig vilka kvinnliga reaktioner som du föreställer dig är starkare än en reaktion där en man reagerar genom att slå ihjäl någon annan.

Det är den mest väletablerade sanningen i 100+ år av psykologisk vetenskap att kvinnor är kraftigt överrepresenterade när det gäller neuroticism, negativa känslor och depression.
Citera
2025-04-22, 16:57
Medlem
Fiffiniffis avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Simora
Det är den mest väletablerade sanningen i 100+ år av psykologisk vetenskap att kvinnor är kraftigt överrepresenterade när det gäller neuroticism, negativa känslor och depression.

Sen när är neuroticism en starkare känsla än en ilska som leder till att man slår ihjäl någon?

Snälla, säg att du skojar?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in