Citat:
Ursprungligen postat av
Glostrup
Haha, läs alla klagande trådar på Flashback och fundera över varför män älskar att klaga. Den här tråden klagar på kvinnor som klagar. Det blir nästan inte mer meta än så.
Det är nog en viss typ av människor som klagar mycket, kvinnor som män. De är väl inte lyckliga, och ventilerar sin misär genom att klaga på saker. I min omgivning tycker jag att det finns få som klagar, de flesta klarar av att hantera motgångar och tar dem oftast med en axelryckning.
Kanske är det i kommunikationen mellan dig och kvinnan som det brister, kanske finns där en generell brist på lycka. Svårt att veta varför någon klagar utan att veta helheten.
Du är något på spåret. Jag önskar tillägga att klagandet som fenomen är puppan innan man blir en fjäril; de av oss som tröttnat på att klaga och bara accepterar att verkligheten är skit och skrattar åt det är vår tids übermensch.
Med det sagt finns det givetvis en hel del klagande inlägg från min sida, men de skrivs uteslutande när jag är full och/eller drogpåverkad, så det räknas inte riktigt, då jag mest vill provocera andra användare här. Hehehe.