2025-04-22, 13:48
Medlem
kneegrowhitlahs avatar
Det här är allvarligt undrar om det rör sig om lika stora summor som northvolt och allra?
Citera
2025-04-22, 13:48
Medlem
StigHelmutts avatar
Citat:
Ursprungligen postat av -Pelle
Lite bilder så ni fattar vilka volymer det handlade om
https://imgur.com/a/pMQcVMi

Noterar att det endas är män på bilden också.
Så ska dom sen ta hit sin maka, så 176 000 fördubblades ju direkt första året.
Sen ska dom börja tömma sig också, både i varann och i toaletten.
Inte bara avkloppen kolapsar, utan även välfärden.

Nejdå, massinvandring (som så länge förnekades att vi hade) påverkar inte samhället alls
Inte över huvud taget, hur kan ni tro nåt sånt
När oliktänkande från klansamhällen tar över i massantal, Varför skulle det bli ett problem, era rasister.
Citera
2025-04-22, 13:49
Moderator
Meijis avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Xacoon
Och hur hade du tänkt att vi ska hjälpa etniska svenskar som verkligen behöver den assistansen om vi nu avskaffar den helt?
Ska vi börja avrätta handikappade och gamla?

Du inledde med att ifrågasätta icke-vänstern motiv. När jag frågar dig:

Vad vore alternativet (till att skärpa reglerna och helst avskaffa assistensupplägget) - enl. dig på vänstersidan?

.. så svarar du inte på frågan. Du lyfter i stället möjligheten att "avrätta handikappade och gamla".

Och att ombesörja att äldre, svaga människor (sannolikt främst etniska svenska) dog.. det var ju vad regeringen Löfven i praktiken medvetet gjorde under pandemin.. så det torde bli vad kommande socialdemokratiska regeringar gör vid den statsbankrutt, som kommande socialdemokratiska regeringar troligen åstadkommer.
Citera
2025-04-22, 13:50
Avstängd
Citat:
Ursprungligen postat av grungewhore
Den naivitet som byggde dessa system vilar på socialdemokratisk grund och samma fattar hela deras politik. "Folk borde inte fuska i Sverige". Nej, men de gör det.

Upphandlingspolitiken, som man ständigt och jämt beskyller borgerliga regeringar för att skapa vinster som försvinner ur landet och urholkar systemet för brukarna, har man aldrig någonsin försökt reglera för att motverka att systemet urholkss för brukarna.

Det ser likadant ut överallt där Sosseriet byggt upp sina revir. Fullständigt vansinne.

att detta är möjligt beror på borgarna och deras privatiseringar. OM sverige hade haft ett enda statligt assistenbolag så hade inte detta problem funnits. Grattis alla ni som röstat på S/V /C /L och M ni förtjänar bli blåsta
Citera
2025-04-22, 13:51
Härligt ju! Precis innan min far gick bort så ansökte han om sjukförsäkring genom FK.
De nekade honom med anledning att han va "frisk nog att arbeta" även om gubben inte kunde stå upp på bägge ben och reumatism i händerna så han tappade lite allt möjligt.

Men när Abdul ansöker om 20M KR för assistenbidrag till en falskt utvecklingsstörd m.a.o. inavlad kusin så är det okej, inga problem!
Citera
2025-04-22, 13:52
Medlem
StigHelmutts avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Dagdrommaren
Så utredningen kommer bli klar först 2027???
Det är ju helt sjukt. Värdelösa politiker.

Vad fan är det dom ska utreda?
Ifall nån blir kränkt?

Om man inte har dokumenterad handikapp sen födseln ska man inte få assistansersättning 100 000 i månaden! Så enkelt kan det vara!
Att man är född utomlands är skitsamma, dom får kämpa så deras myndigheter inför en Försäkringskassa, inte vårat ansvar.
Citera
2025-04-22, 13:52
Medlem
LKKINGENs avatar
Alla som är förvånade räcker upp en hand.
Citera
2025-04-22, 13:53
Medlem
AutDisceAutDiscedes avatar
Detta har blattevurmare i alla politiska läger röstat för - STORT DJÄVLA, TACK!!! Finns det något ni inom ex. vänstern gjort, som är positivt gentemot den etniske svensken? Ni är tillrättaläggare och möjliggörare till allsköns idiotier som skördat mängder med offer, i Sverige och som dränerat riket på resurser. Skämmes, ta mig faan!
Citera
2025-04-22, 13:54
Moderator
Meijis avatar
Citat:
Ursprungligen postat av -Pelle
Ja jag kan flytta, men då har ni ju snart inga kvar som kämpar för er längre, som jag har gjort tills nu.
Men nu är måttet rågat, tror det blev det när jag läste om att nu ska det bli 4 års utredning.

Utredningen ska ta 20 månader - inte fyra år.

Fyra år är förmodligen en uppskattning av vad det tar att få åtgärder på plats (utredning, proposition, lagrådsremiss, riksdagsbeslut).
Citera
2025-04-22, 13:56
Medlem
Jag blir så där genuint sorgsen, djupt i själen när jag inte känner igen mig längre i mitt eget land.

Det är fruktansvärt vad regeringarna och politikerna tillåtit andra folkslag i detta land.

De är orcher med dysfunktionella tänk och leverne.

Vi vill inte att de ska vara här. Vad är så svårt att förstå för regeringen?

Ut med dessa och stoppa inflödet. Snälla nån.
Citera
2025-04-22, 13:58
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Dagdrommaren
Stäng av bidragskranen nu!
Iaf för utlänningar. Stäng gränsen med. Helvete, man börjar koka av all korruption och rån från politiker och tjuvaktiga råttjävlar utifrån som bara kommit hit för att plundra.
Citera
2025-04-22, 14:02
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Meiji
Utredningen ska ta 20 månader - inte fyra år.

Fyra år är förmodligen en uppskattning av vad det tar att få åtgärder på plats (utredning, proposition, lagrådsremiss, riksdagsbeslut).
Ja 4 år till handling ja.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in