2025-04-22, 09:57
Medlem
AutDisceAutDiscedes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av gubbrora
Är det rymdödlorna, Rothschilds eller judarna som styr dessa ideologier och agendor

Nja, det är du nog mer bevandrad att svara på...
Citera
2025-04-22, 09:57
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Sockersson
Trump. Harvard har inget case.

Nej, snarare tvärtom. Detta signalerar enbart desperation hos alla akademikerleftoider. Givetvis ska universitet förtjäna sin respekt hos de som finansierar dem, dvs. skattebetalarna. Så är icke fallet vilket Trump framgångsrikt exponerat nu.

Har du berättat det för honom?
Citera
2025-04-22, 10:00
Avstängd
RutgerFuchss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av AutDisceAutDiscede
Ja, älskar du då demokratin som den utövas runt om i världen?
Uppskattar din ärlighet.

Med de nackdelar demokratin har, vet jag inga statsskick som gjort det bättre för människor. Gör du?
Citera
2025-04-22, 10:00
Medlem
Bra. Presidenten kan inte tvinga universitet att följa dennes ideologi.
Citera
2025-04-22, 10:02
Medlem
AutDisceAutDiscedes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av RutgerFuchs
Uppskattar din ärlighet.

Med de nackdelar demokratin har, vet jag inga statsskick som gjort det bättre för människor. Gör du?

Nej, det gör jag inte, men det innebär som sagt inte att jag tycker det är kosher...
Citera
2025-04-22, 10:03
Medlem
Upplyftens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av TorkelSnorkel

Listan över kända alumner från Harvard Law School innehåller gott om kända namn: https://en.m.wikipedia.org/wiki/List..._School_alumni

https://edition.cnn.com/2025/04/20/u...ing/index.html

Är kluven. Harvard har tagit emot 20 miljarder (sek) i statligt stöd i evigheter. De är i grund och botten en privat styrelse och över 80% är finansierat genom donationer.
Om man vill vara oberoende och självstyrande så är det hög tid att överge statliga bidrag och täcka underskottet med att hitta fler donatorer eller be om ökade andelar från de redan existerande.
Om de menar allvar. Nu handlar stämningen om att inte förlora det statliga stödet. Man har svårt att föreställa sig att en sådan stämning skulle gå att genomföra. Det vore ju som att Bonnier skulle stämma staten ifall de drar undan presstödet trots att allting sköts i den privatägda sfären och de rimligtvis har ansvaret att inte dia skattepengar för sin verksamhet att överleva ?
Citera
2025-04-22, 10:08
Medlem
Inte för att jag tar någon sida här. Men $$$ ger bättre lojalitet än vilket universitet man gått på.
Citera
2025-04-22, 10:15
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av TorkelSnorkel
Vem har kallat Trump för oliktänkande? Jag avsåg den medicinare som forskar om trauman.

Du kommer inte nå människor på Flashback med 80 IQ med dina genomtänkta inlägg. De förstår inte vad du försöker säga. Deras huvudsakliga mål är att slicka Trumps röv och du verkar ställa dig mot det.

OnT hoppas jag Harvard slaktar Trump i rätten och han som vanligt skiter i. Hans nonchalans mot konstitutionen och rättsväsendet lär vara vad som får honom impeached till slut.
Citera
2025-04-22, 10:34
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av howdie11
Men det måste de i Sverige, knepigt va?
Citera
2025-04-22, 10:48
Medlem
Ganonitos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av bema56
Ha ha !
Ja du vet säkert bättre än Harvards jurister!

I USA kan man stämma folk för vad som helst. Det betyder inte att stämningen är befogad. Nu har det ju dessutom kommit fram att stämningen gäller att Trump har dragit in det skattefinansierade stödet, som om det vore en mänsklig rättighet att få.
Citera
2025-04-22, 10:50
Medlem
Ganonitos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av howdie11

Universitetet kan inte tvinga presidenten att förse dem med skattepengar heller så det går på ett ut då.
Citera
2025-04-22, 10:54
Medlem
george.sthlms avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Tillfkonto12
Fattar inte alla som bara helt okritiskt stöder Trump i allt han gör, som om han vore messias. Han har allvarligt skadat USA och världen med sina idiotiska tariffer och nu riskerar han braindrain genom sin utbildningspolitik, bland MÅNGA andra absurda saker han kommit med. Hur i helvete är det bra? Hela amerikanska folket borde stämma skiten ur honom.

"Jamen de andra då!?". Två fel blir inte ett rätt. Politik är inte något binärt tillstånd där man är antingen det ena eller det andra utan det finns en hel skala med människor som tycker olika saker. Varför är detta så fantastiskt svårt att fatta för en del?

Problemet är ju att USA är en demokrati och att folket i USA valt honom som sin ledare.

Han gör ju precis det han gick till val på.

" Drain the swamp "

eller är demokrati bara bra om " rätt " sida vinner ?

Om hans 4 år vid makten visar sej vara dåligt för USA så lär han ju inte bli omvald men nu har dom
4 år framför sej när han kommer förändra USA i grunden.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in