2025-04-20, 19:39
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av MrTyger
Först kände du inte ens till den och nu är det den mest uttjatade teorin som du förstås känt till hela tiden?

Dina uppgifter står för dig. Jag står fast vid CIA-teorin tills jag ser något som är mer troligt.

Avslutningsvis uppskattar jag inte din attityd så jag tackar för mig.
När sa jag att jag inte kände till den?

Ok, skriv med Leaston istället.
Citera
2025-04-21, 07:28
Medlem
hazenectars avatar
Citat:
Ursprungligen postat av MrTyger
Tror inte vi når mycket högre än runt 85K innan Bitcoin tar sommarlov. Väntar till slutet på första veckan i maj sedan säljer jag rubbet (utöver alts) innan jag tar semester. Hoppas på en bättre höst.

Apropå guld 1.0 så kommer jag endast att köpa detta i korrigering.

Priset är redan över 87,5k mindre än en vecka efter att du skrev det här. Du kanske skulle ta och ägna dig åt renodlad hodl istället.
Senast redigerad av hazenectar 2025-04-21 kl. 07:37.
Citera
2025-04-21, 09:50
Medlem
Leastons avatar
Fick upp dessa efter varandra i flödena:

Ang trade:a BTC:
https://x.com/coinbureau/status/1914182310532153441?s=46

…vs bara hodla BTC:

https://x.com/thebtctherapist/status/1914170220643594636?s=46

Har man (eller har råd till) färre Bitcoin idag på 87k jämfört med vad man hade för 1.5 månader på 87k, så är man en loser.
Många i denna situation ursäktar det med ”äsch jag är ändå upp mätt i fiat värde på längre sikt”. Ni kommer långsamt få färre och färre BTC över tid.

Tänk att stå där om några år när en Bitcoin kostar $1m och konstatera att du några år tidigare hade typ dubbelt så många satoshis som du har nu…

Lösningen är enkel: Fall inte offer för gamblingnerven, utan håll och köp istället.

BTC går upp i värde över tid, man vill samla på sig mer och mer, inte färre och färre.
Senast redigerad av Leaston 2025-04-21 kl. 10:01.
Citera
2025-04-21, 10:09
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Leaston
Fick upp dessa efter varandra i flödena:

Ang trade:a BTC:
https://x.com/coinbureau/status/1914182310532153441?s=46

…vs bara hodla BTC:

https://x.com/thebtctherapist/status/1914170220643594636?s=46

Har man (eller har råd till) färre Bitcoin idag på 87k jämfört med vad man hade för 1.5 månader på 87k, så är man en loser.
Många i denna situation ursäktar det med ”äsch jag är ändå upp mätt i fiat värde på längre sikt”. Ni kommer långsamt få färre och färre BTC över tid.

Tänk att stå där om några år när en Bitcoin kostar $1m och konstatera att du några år tidigare hade typ dubbelt så många satoshis som du har nu…

Lösningen är enkel: Fall inte offer för gamblingnerven, utan håll och köp istället.

BTC går upp i värde över tid, man vill samla på sig mer och mer, inte färre och färre.
Det viktiga nu är ifall BTC stänger påsken över 87k eller inte. Lyckas den med det, kan det bli mer uppgång.
Det kan också innebära att priset ligger stilla. Dock finns det en viss risk för att priset börjar sjunka.
Citera
2025-04-21, 10:17
Medlem
Leastons avatar
Decoupling är inte binärt utan ett spektrum, som vi varit inne på tidigare. Dvs Bitcoin är inte "kopplad" eller "inte kopplad" till börskurserna, utan Bitcoin tenderar att vara "mindre kopplad till börskurserna än tidigare".
Just idag är ett tydligt exempel på det när futures rasar innan börsöppning medans Bitcoin pumpar hårt.

https://x.com/PunterJeff/status/1914154261170262252

Citat:
Ursprungligen postat av ManManne
Det viktiga nu är ifall BTC stänger påsken över 87k eller inte. Lyckas den med det, kan det bli mer uppgång.
Det kan också innebära att priset ligger stilla. Dock finns det en viss risk för att priset börjar sjunka.
Ja, ur ett TA perspektiv. Ur ett fundamentalt perspektiv är jag inte så orolig om BTC stänger påsken över 87k eller om det kommer lite senare. Det blåser starka vindar till Bitcoins fördel sedan ett år tillbaka.
Citera
2025-04-21, 10:22
Medlem
Citat:

Ja, ur ett TA perspektiv. Ur ett fundamentalt perspektiv är jag inte så orolig om BTC stänger påsken över 87k eller om det kommer lite senare. Det blåser starka vindar till Bitcoins fördel sedan ett år tillbaka.

Du har helt enkelt inte lärt dig styrkan i TA. Det kraftigaste verktyget är att identifiera trianglar. Har man väl identifierat en tydlig triangel så vet man med säkerhet att när kursen slutar att ligga stilla i triangelns spets så går den upp.
Eller den går ner.
Citera
2025-04-21, 10:25
Medlem
Citat:
Du har helt enkelt inte lärt dig styrkan i TA. Det kraftigaste verktyget är att identifiera trianglar. Har man väl identifierat en tydlig triangel så vet man med säkerhet att när kursen slutar att ligga stilla i triangelns spets så går den upp.
Eller den går ner.

Eller så blir det en fakeout.
Citera
2025-04-21, 10:28
Medlem
Leastons avatar
Citat:
Eller den går ner.
Gulligt att du inte tror jag förstår TA.

Jag har full koll på TA och "trianglar". Jag har följt vartenda dagliga candle på Bitcoin i 9 års tid (och guld/aktier innan dess).
Det jag försöker säga till dig är att det finns perioder då TA har mindre signifikans och det finns perioder där TA har större signifikans.

Just nu sker det så mycket (positivt) på det fundamentala området (USA har just tillsatt den mest Bitcoinvänliga administrationen någonsin, och mycket mer) att eventuella tecken på bearishness i grafen inte är så oroande.

I tider då det inte kommer så mycket fundamentala nyheter, så kan TA har betydligt större påverkan på hur en kurs kan tänkas röra sig härnäst. Där är vi INTE när det gäller Bitcoin just nu, anser jag.

Du är fri att tycka annorlunda, låt oss enas om att vara oeniga isf. Jag tror du har svårt att ändra min inställning till just detta.
Citera
2025-04-21, 11:57
Medlem
Citat:

Lösningen är enkel: Fall inte offer för gamblingnerven, utan håll och köp istäl

Hahahahahaha ok

Vi kanske ska fokusera på att BTC ska hålla sig över 100k om några år istället.

För någon som bara är intresserad av priset är du extremt dålig på att uppskatta priset.
Citera
2025-04-21, 11:59
Medlem
Leastons avatar
Citat:
Ursprungligen postat av david-taxi
Hahahahahaha ok

Vi kanske ska fokusera på att BTC ska hålla sig över 100k om några år istället.

För någon som bara är intresserad av priset är du extremt dålig på att uppskatta priset.
Jag är nog inte med på vad du försöker säga? Var det något jag sade som du inte höll med om? Isf vad?
Citera
2025-04-21, 12:00
Medlem
Citat:
Jag är nog inte med på vad du försöker säga? Var det något jag sade som du inte höll med om? Isf vad?
Jag fetmarkerade det jag syftade på. Redigerade mitt inlägg för jag insåg att den texten inte syndes om man inte klickade för att visa mer av texten från ditt inlägg.
Citera
2025-04-21, 12:02
Medlem
Leastons avatar
Citat:
Ursprungligen postat av david-taxi
Jag fetmarkerade det jag syftade på. Redigerade mitt inlägg för jag insåg att den texten inte syndes om man inte klickade för att visa mer av texten från ditt inlägg.
Jag är fortfarande inte med på vad du inte höll med om. För inte tycker du det är bra att ha trade:at bort hälften av dina Bitcoin om en Bitcoin är värd $1m i framtiden?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in