Citat:
Ursprungligen postat av
ManManne
Du har helt enkelt inte lärt dig styrkan i TA. Det kraftigaste verktyget är att identifiera trianglar. Har man väl identifierat en tydlig triangel så vet man med säkerhet att när kursen slutar att ligga stilla i triangelns spets så går den upp.
Eller den går ner.
Gulligt att du inte tror jag förstår TA.
Jag har full koll på TA och "trianglar". Jag har följt vartenda dagliga candle på Bitcoin i 9 års tid (och guld/aktier innan dess).
Det jag försöker säga till dig är att det finns perioder då TA har mindre signifikans och det finns perioder där TA har större signifikans.
Just nu sker det så mycket (positivt) på det fundamentala området (USA har just tillsatt den mest Bitcoinvänliga administrationen någonsin, och mycket mer) att eventuella tecken på bearishness i grafen inte är så oroande.
I tider då det inte kommer så mycket fundamentala nyheter, så kan TA har betydligt större påverkan på hur en kurs kan tänkas röra sig härnäst. Där är vi INTE när det gäller Bitcoin just nu, anser jag.
Du är fri att tycka annorlunda, låt oss enas om att vara oeniga isf. Jag tror du har svårt att ändra min inställning till just detta.