Citat:
Ursprungligen postat av
W.S.
Jag vill inte se sådant i "vanliga" filmer överhuvudtaget, och då ser jag alltid på film ensam. Helt onödigt.
Kan berätta om en liknande situation som den du beskrev. Jag, mina föräldrar och min mormor satt framför TV:n en gång, och en av föräldrarna blippade mellan kanalerna, och på en kanal var det Sex & the City (en av filmerna, tror jag) och det var en ren mjukporrscen. Obehagligt som fan.
Jag håller med. Det är helt onödigt att visa utdragna sexscener eller mer ingående vad folk gör. Alla vet hur det är, ser ut och vad som händer.
Noll mening i att hålla på med det.
Erotiska thrillers av typen Basic Instinct är man på förhand klar med att det kommer att vara sex och att det är filmens tema (därav att det finns en slags mening i att visa det), och därmed en film lättare att välja bort oavsett om man kollar film själv eller ihop med någon.
Annars är ju sexscener mest pinsamma i filmer. För att gå in i detalj, så har ju mannen alltid sin snopp jättenära kvinnas hud om de är i en ställning bakifrån, och man kan se att han inte "juckar rätt". Inget samlag ser ut så i verkligheten eller i porrfilm.