Flashback bygger pepparkakshus!
2025-04-20, 19:23
Medlem
Scapulas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Apanluktardiesel
Jag är man och får ALLTID upp enorma mängder vatten i näsan när jag hoppar från en höjd. Håller dock inte för näsan med handen. Brukar blåsa ut innan huvet hamnar i vattnet. Fattar inte hur man är byggd om man INTE får upp vatten i näsan, all logik tyder ju på att man borde få det när man hoppar ned i vatten med 2 kroppsöppningar riktade nedåt vattnet.
Då borde denna logik göra att man behöver bada med en buttplug också för att inte ändtarmen ska fyllas med vatten. Ni får vatten i näsan för att ni tar ett andetag precis innan eller när ni hamnat under ytan. Svårare än så är det inte.
Citera
2025-04-20, 19:25
Medlem
Kennethkvartings avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Alma1
när jag hoppar i vattnet så gör jag alltid det.

Har du någon gång provat att inte göra det? Vad blev i så fall resultatet.

Citat:
Ursprungligen postat av TomatKungen
Kanske får att lättare hinna tryckutjämna när de är under vattenytan? Skydda öronen helt enkelt.

Vad svaret än är på trådens frågeställning är det inte detta.
Citera
2025-04-20, 19:32
Medlem
Citat:
Jag är man och får ALLTID upp enorma mängder vatten i näsan när jag hoppar från en höjd. Håller dock inte för näsan med handen. Brukar blåsa ut innan huvet hamnar i vattnet. Fattar inte hur man är byggd om man INTE får upp vatten i näsan, all logik tyder ju på att man borde få det när man hoppar ned i vatten med 2 kroppsöppningar riktade nedåt vattnet.
Så är det. Tror folk har lite olika näsor osv där vissa får upp mer och andra inte mycket alls eller inte så långt in. Så är det ju för tjejer med. Tror det är mest såna tjejer som håller för näsan, för det är förbannat obehagligt att få upp mycket vatten långt upp, nästan upp i bihålorna liksom. Och mest när man är ung, för när man blir vuxen osv så lär man sig hur man tar sig ner i vattnet på bästa sätt för en själv.
Citera
2025-04-20, 19:33
Medlem
Ett tips är att blåsa ut genom näsan precis innan man landar i vattnet. Så slipper man hålla för näsan.
Jag har svårt att tro att det skulle vara någon skillnad fysiologiskt mellan män och kvinnor. Men kanske män tycker det känns töntigt att hålla för näsan.
Citera
2025-04-20, 19:43
Medlem
Citat:

Det är korrekt att man kan blåsa ut medveten precis när man går ner i vattnet. Men saken är den att om badar ofta så kommer kroppen att göra det automatiskt så att du inte ens behöver tänka på det.
Citera
2025-04-20, 19:44
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Snorren-Kukegaard
Ett tips är att blåsa ut genom näsan precis innan man landar i vattnet. Så slipper man hålla för näsan.
Jag har svårt att tro att det skulle vara någon skillnad fysiologiskt mellan män och kvinnor. Men kanske män tycker det känns töntigt att hålla för näsan.

Ju oftare man badare desto mer lär sig kroppen att göra detta automatiskt.
Citera
2025-04-20, 19:45
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Knattarna
Som man har jag aldrig känt det behovet? Jag har aldrig varit med om att jag fått en massa vatten upp i näsan när jag hoppat i vattnet vid en brygga eller liknande. Det är i alla fall inget jag tänkt på eller som besvärat mig.

Ändå verkar det vara väldigt viktigt för många tjejer att hålla för näsan när de hoppar i vattnet. Varför är det bara de som gör det? Varför tar nästan inga killar efter dem?

Finns det killar och män som egentligen vill hålla för näsan men inte vågar eftersom det ses som fjolligt? Beror den upplevda fjolligheten på att många tjejer gör det? Varför är då inte tjejer själva rädda att upplevas som fjolliga?

Det handlar inte bara om vatten upp i näsan. Det handlar om att det kan slå lock för öronen vilket kan vara väldigt obehagligt och sitta kvar i ett par dagar. Är man ovan badare är det större risk att detta händer.
Citera
2025-04-20, 20:06
Medlem
Citat:

3 är det väl?
Citera
2025-04-20, 20:10
Medlem
FlashbackGods avatar
När vi tittar på hur tjejerna kastar boll jämfört med killarna, ser vi att de kastar ungefär lika bra med sin högerarm som killarna kastar med sin vänsterarm (om vi nu tänker att alla är högerhänta).

Så det här med att hoppa i vattnet är nog lite av en inbyggd teknikfråga.
Citera
2025-04-20, 20:25
Medlem
Kvinnor har ju lite speciella saker för sig som att hålla för näsan men även hålla händerna för näsa och mun om det händer något speciellt, och även om dom skrattar. Är säkert något genetiskt som sitter kvar sedan urminnes tider men just varför vet jag inte.
Kvinnor skriker ju också om man skojar lite och skrämmer dom, det gör inte män vad jag vet i alla fall.
Har säkert att göra något med att de ska varna inför andra att något har hänt.

Förmodligen gamla genetiska saker som hänger med sedan människan var mer primitiv.
Citera
2025-04-20, 20:28
Medlem
KaktusFlaktuss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av kraftfoder
Det stämmer ju inte, de genomgår ju förlossningar.. Med mera.

Vad vill du säga med detta? Att män inte genomgår förlossningar pga smärtan? 🤔
Citera
2025-04-20, 20:52
Medlem
kraftfoders avatar
Citat:
Ursprungligen postat av KaktusFlaktus
Vad vill du säga med detta? Att män inte genomgår förlossningar pga smärtan? 🤔

Jag pratade om smärttröskel. -Alla är olika gällande detta. Män som kvinnor.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in