2025-04-19, 20:11
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av kontextuell
Minns att jag sett Måns gå hand i hand med den äldsta killen vid flertalet tillfällen på Instastories, och hittade nu denna bild på just en sån stund från i somras (bild 5): https://www.instagram.com/p/C_WDKIluQkE/?img_index=5
Kan ni inte skärpa er med era anklagelser om att han skulle vara elak mot honom utan minsta bevis. Så otroligt lågt att insinuera såna allvarliga anklagelser.

Inte det minsta lågt att vara orolig för ett barn när det finns rykten om pappan sen 2006 att han missbrukar. Lilla Hjärtat, Esmeralda, omhändertogs för att mamman missbrukade, normalt brukar inte folk det är något kontroversiellt att vara orolig för barn till alkoholister och narkomaner. Hans egen fru gick ut och skrev att han missbrukar droger, använder psykiskt och fysiskt våld osv. Måns förnekade bara fysiskt våld mot sin hustru och sina egna barn, men inte droganvändningen.
Läs hur snacket gått om honom i hans bransch.

Att han dessutom inte tänker på barnens bästa och ser till att de och hans fru har någonstans att bo efter att han lurat dem till Sverige, utan att Camilla Läckberg får annonsera akut efter andrahandsboenden, det går en artikelserie nu i Aftonbladet om eftervåldet mot kvinnor som skiljer sig från män som använt psykiskt eller fysiskt våld, där de misshandlar ekonomiskt efteråt.
Citera
2025-04-19, 21:45
Medlem
FairyGirls avatar
Citat:
Ursprungligen postat av ottoplommon
Huvudsaken är att du får in i ditt huvud att det var 100% ett självironiskt skämt.

Huvudsaken att du får in i ditt huvud att du inte vet att skit om ifall han besökt en sexterapeut eller inte, och du därmed inte ska uttala dig som om du vet.

Citat:
Ursprungligen postat av Sagotradapplet
Bara för att MZ inte uttryckligen sagt att han INTE varit hos en sexterapeut, innebär det automatiskt att han har varit det?

Nu handlade det om att otto påstod att han inte varit hos någon sexterapeut, utan att veta om så är fallet. Hon, och även du, gapar ständigt till folk att de inte ska påstå saker utan bevis, och det blir liksom ett jävla hyckleri när ni sen själva påstår saker ni inte vet något om, och inte har bevis för.

Citat:
Oläsbar manisk dynga.

Måns kommentar om mina egna barn var svar på det Ciara skrev, och hon skrev my family och i den ingår givetvis styvsonen.

Citat:
Ja, det finns ett ord för "styvson" på engelska – stepson. Men i vardagligt tal säger många bara son, särskilt när man bott tillsammans eller haft någon form av föräldraansvar. Den möjligheten existerar alltså, men eftersom det inte passar in i din tolkning så väljer du förstås att bortse från den.

Måns är svensk och han skrev på svenska, så varför svamlar du irrelevant skit om vad styvson heter på engelska, och hur engelsmän gör? För övrigt är det inte särskilt mycket vanligare att kalla styvsöner för söner i England än i Sverige.

Måns har dessutom berättat att Ciaras son inte kallar honom pappa, utan uncle Måns. Så att Måns skulle kalla honom son är fullständigt osannolikt även av den anledningen.

Citat:
Ja det är din våta fantasi. Vi vet!!!
Men vad som är sanningen vet du absolut inte.
I Sverige har vi inte karaktärsvittnen så jag vet inte vad han ska vittna om.
Kanske att han tycker att hon är en bra förälder för sina barn. Det har han ju haft insyn i eftersom de har en son tillsammans.

Vilken sjuk jävla kommentar. Bara för att man väljer att tro på en kvinna som säger att hon och hennes barn blivit misshandlade betyder det inte att man hoppas att det har hänt.

Vi "har" absolut karaktärsvittnen i Sverige, och så länge de framför något som är relevant för målet tas detta hänsyn till.

Är inte så sannolikt att hennes ex kommer karaktärsvittna dock, är mer troligt att han kommer vittna om saker som har hänt, dvs sånt han sett, hört, vet.

Citat:
Ursprungligen postat av Lazydell
Det tog en stund innan jag mindes det men jag har ju faktiskt sett ett form av övergrepp mot styvsonen. Av Ciara. I en julvideo 2023, som skickas till Måns, vill hon att alla önskar en god jul till honom. Äldste sonen är inte engagerad/intresserad nog så då tar hon ett ordentligt tag om hans nacke, knuffar in honom i fokus och tvingar honom att le. Resten av (den korta) videon håller hon kvar honom i nacken.

Länka till videon!
Citera
2025-04-20, 12:54
Medlem
Sagotradapplets avatar
Citat:
Det tog en stund innan jag mindes det men jag har ju faktiskt sett ett form av övergrepp mot styvsonen. Av Ciara. I en julvideo 2023, som skickas till Måns, vill hon att alla önskar en god jul till honom. Äldste sonen är inte engagerad/intresserad nog så då tar hon ett ordentligt tag om hans nacke, knuffar in honom i fokus och tvingar honom att le. Resten av (den korta) videon håller hon kvar honom i nacken.
Menar du kanske detta?
https://www.instagram.com/reel/Cnc402oh3Ps/
Ser inte riktigt så rått ut som du beskriver, men samtidigt långt ifrån en naturlig hälsning. Man kan tydligt se på den äldste sonen att han inte är på humör, men hans blick säger också att han vet att han kommer att få problem om han inte lyder... CJZ och mamman försöker uppenbarligen mycket hårt att få det hela att se perfekt iscensatt ut. Varför verkar det annars vara så viktigt för CJZ att pojken är väl placerad i bilden? Hon drar över honom och mormor fortsätter att hålla honom så att han stannar där. När jag tittar på CJZ och hennes mamma verkar det också ganska skådespelat. Det är på något sätt inte ett riktigt leende. Ett riktigt leende går hela vägen till ögonen, så på sätt och vis ler de med en. Den här ser ganska spänd ut tycker jag.
Den enda som verkar visa riktiga känslor här är mellansonen, han visar verklig glädje och kärlek för sin far.

Jag tvivlar på att han skulle göra det om det fanns ens en gnutta sanning i anklagelserna om att MZ var fysiskt eller till och med känslomässigt våldsam mot honom. Och det finns så många foton och videor som pekar på samma sak, nämligen att de två har ett starkt band...
Citera
2025-04-20, 13:10
Medlem
Rikskrim08s avatar
Citat:
Menar du kanske detta?
Ser inte riktigt så rått ut som du beskriver, men samtidigt långt ifrån en naturlig hälsning. Man kan tydligt se på den äldste sonen att han inte är på humör, men hans blick säger också att han vet att han kommer att få problem om han inte lyder... CJZ och mamman försöker uppenbarligen mycket hårt att få det hela att se perfekt iscensatt ut. Varför verkar det annars vara så viktigt för CJZ att pojken är väl placerad i bilden? Hon drar över honom och mormor fortsätter att hålla honom så att han stannar där. När jag tittar på CJZ och hennes mamma verkar det också ganska skådespelat. Det är på något sätt inte ett riktigt leende. Ett riktigt leende går hela vägen till ögonen, så på sätt och vis ler de med en. Den här ser ganska spänd ut tycker jag.
Den enda som verkar visa riktiga känslor här är mellansonen, han visar verklig glädje och kärlek för sin far.

Jag tvivlar på att han skulle göra det om det fanns ens en gnutta sanning i anklagelserna om att MZ var fysiskt eller till och med känslomässigt våldsam mot honom. Och det finns så många foton och videor som pekar på samma sak, nämligen att de två har ett starkt band...

Nej, det kan ju ha hänt vid ett senare tillfälle
Citera
2025-04-20, 13:51
Medlem
Sagotradapplets avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Rikskrim08
Nej, det kan ju ha hänt vid ett senare tillfälle
Som jag redan har skrivit finns det många foton och videor, även från senare tid, som också visar detta. Till exempel kan man tydligt se det vid flera tillfällen när man ser de två tillsammans på scenen. Jag har redan skrivit en hel del om det här.

Edit:
För övrigt skrev jag också om hur nära och kärleksfull CJZ var mot MZ i januari och februari. Vilket också verkar mycket märkligt med tanke på anklagelserna mot honom. Tja, hon kan spela det. Mycket bra då i det här fallet, vilket väcker frågan, vad är annars en skådespel?
Sonens känslor är mer benägna att vara äkta i den åldern.
Senast redigerad av Sagotradapplet 2025-04-20 kl. 13:59.
Citera
2025-04-20, 13:53
Medlem
Citat:
Menar du kanske detta?

Ja, jag menar den. Jag skrev igår när jag hade hittat den att den inte var så "farlig" som jag kom ihåg den. Tyvärr har mod tagit bort det senaste jag skrivit. Jag gjorde tydligen något otillåtet.
Citera
2025-04-20, 13:56
Medlem
Citat:
Ja, jag menar den. Jag skrev igår när jag hade hittat den att den inte var så "farlig" som jag kom ihåg den. Tyvärr har mod tagit bort det senaste jag skrivit. Jag gjorde tydligen något otillåtet.
För övrigt var din analys helt som jag uppfattat det också.
Obs! Blev fel. Skulle vara till Sagotradapplet.
Senast redigerad av Lazydell 2025-04-20 kl. 13:58.
Citera
2025-04-20, 15:05
Avslutad
Citat:

Stämmer ju överens med hennes beteende i örigt kring skilsmässan där hon anklagar Måns för det ena och det andra. Brukar ofta vara så att dessa människor speglar sitt eget beteende i de anklagelser de far med till höger och vänster.
Citera
2025-04-20, 15:33
Medlem
Nu säljer han sin lght i Stockholm. Det måste vara oerhört stressigt med 4 boenden samtidigt som det står helt still med jobb (vad det verkar just nu) och man kanske ska betala upp till 13 miljoner för ett boende till Ciara och barnen. Inte undra på att Melloförlusten kändes hård.
Citera
2025-04-20, 15:41
Medlem
DjPuttes avatar
Citat:
Nu säljer han sin lght i Stockholm. Det måste vara oerhört stressigt med 4 boenden samtidigt som det står helt still med jobb (vad det verkar just nu) och man kanske ska betala upp till 13 miljoner för ett boende till Ciara och barnen. Inte undra på att Melloförlusten kändes hård.
Så läser vi ett varv till vad det står!
2022 försökte dem sälja lägenheten redan men det var svalt intresse, nu är det ute igen till salu så det fullt normalt om man väntar och nu är det rätt läge sälja....
Sedan att det är i samband med allt är ng mer en tillfällighet än ngt annat....
Citera
2025-04-20, 15:48
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av DjPutte
Så läser vi ett varv till vad det står!
2022 försökte dem sälja lägenheten redan men det var svalt intresse, nu är det ute igen till salu så det fullt normalt om man väntar och nu är det rätt läge sälja....
Sedan att det är i samband med allt är ng mer en tillfällighet än ngt annat....
Jag är fullmedveten om vad som står. Men då (2022) skulle de sälja för att köpa större. Så är nog inte fallet denna gång.
Citera
2025-04-20, 16:12
Medlem
DjPuttes avatar
Citat:
Jag är fullmedveten om vad som står. Men då (2022) skulle de sälja för att köpa större. Så är nog inte fallet denna gång.
Nej han vill fokusera på det han har i Skåne liksom, vettigt sälja av dem gemensamma fastigheterna och göra delningen före!
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in