Citat:
Ursprungligen postat av
ottoplommon
Huvudsaken är att du får in i ditt huvud att det var 100% ett självironiskt skämt.
Huvudsaken att du får in i ditt huvud att du inte vet att skit om ifall han besökt en sexterapeut eller inte, och du därmed inte ska uttala dig som om du vet.
Citat:
Ursprungligen postat av
Sagotradapplet
Bara för att MZ inte uttryckligen sagt att han INTE varit hos en sexterapeut, innebär det automatiskt att han har varit det?
Nu handlade det om att otto påstod att han inte varit hos någon sexterapeut, utan att veta om så är fallet. Hon, och även du, gapar ständigt till folk att de inte ska påstå saker utan bevis, och det blir liksom ett jävla hyckleri när ni sen själva påstår saker ni inte vet något om, och inte har bevis för.
Citat:
Ursprungligen postat av
ottoplommon
Oläsbar manisk dynga.
Måns kommentar om
mina egna barn var svar på det Ciara skrev, och hon skrev
my family och i den
ingår givetvis styvsonen.
Citat:
Ursprungligen postat av
Sagotradapplet
Ja, det finns ett ord för "styvson" på engelska – stepson. Men i vardagligt tal säger många bara son, särskilt när man bott tillsammans eller haft någon form av föräldraansvar. Den möjligheten existerar alltså, men eftersom det inte passar in i din tolkning så väljer du förstås att bortse från den.
Måns är svensk och han skrev på svenska, så varför svamlar du irrelevant skit om vad styvson heter på engelska, och hur engelsmän gör? För övrigt är det inte särskilt mycket vanligare att kalla styvsöner för söner i England än i Sverige.
Måns har dessutom berättat att Ciaras son inte kallar honom pappa, utan uncle Måns. Så att Måns skulle kalla honom son är fullständigt osannolikt även av den anledningen.
Citat:
Ursprungligen postat av
ottoplommon
Ja det är din våta fantasi. Vi vet!!!
Men vad som är sanningen vet du absolut inte.
I Sverige har vi inte karaktärsvittnen så jag vet inte vad han ska vittna om.
Kanske att han tycker att hon är en bra förälder för sina barn. Det har han ju haft insyn i eftersom de har en son tillsammans.
Vilken sjuk jävla kommentar. Bara för att man väljer att tro på en kvinna som säger att hon och hennes barn blivit misshandlade betyder det inte att man hoppas att det har hänt.
Vi "har" absolut karaktärsvittnen i Sverige, och så länge de framför något som är relevant för målet tas detta hänsyn till.
Är inte så sannolikt att hennes ex kommer karaktärsvittna dock, är mer troligt att han kommer vittna om saker som har hänt, dvs sånt han sett, hört, vet.
Citat:
Ursprungligen postat av
Lazydell
Det tog en stund innan jag mindes det men jag har ju faktiskt sett ett form av övergrepp mot styvsonen. Av Ciara. I en julvideo 2023, som skickas till Måns, vill hon att alla önskar en god jul till honom. Äldste sonen är inte engagerad/intresserad nog så då tar hon ett ordentligt tag om hans nacke, knuffar in honom i fokus och tvingar honom att le. Resten av (den korta) videon håller hon kvar honom i nacken.
Länka till videon!