2025-04-19, 00:20
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av FairyGirl
Precis, det var bara de egna barnen han förnekade att han misshandlat. Nu har du fattat rätt.
Fortfarande, han talade om att han fruktade för de barnens säkerhet som bor hemma hos dem i Skåne!!!
Spelar du dum?
Citera
2025-04-19, 00:24
Medlem
FairyGirls avatar
Citat:
Ursprungligen postat av ottoplommon
Du är rudis. Det är inte korrekt citerat. Försöker du trolla?
Varför skulle han alls blanda in styvsonen i England?
Nu var det barnen i Skåne och han fruktade för deras säkerhet. I skilsmässodramat med de barnens mamma.
Om du fattar???

Det är exakt citerat. Han valde förmodligen att inte nämna styvsonen, för att han vid något eller flera tillfällen gjort något av det Ciara nämner mot pojken. Att pojkens pappa är en av Ciaras domstolsvittnen tyder på detta.
Citera
2025-04-19, 00:25
Medlem
Citat:
Jag har lyssnat på videon och han säger inte något om att han inte gått till en sexterapeut, han säger bara att det var ett skämt att han legat med sin sexterapeut.
Du får väl väga in hela resonemanget!
Du är fena på att dra ut ett ord ur sin kontext eller en mening ur sin kontext.
Då kan man förvandla vatten till smaskigt vin.

Huvudsaken är att du får in i ditt huvud att det var 100% ett självironiskt skämt.
Citera
2025-04-19, 00:29
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Havang
De hade inte varit fast här om de inte flyttat till Sverige. Och det är inte det minsta konstigt att hoppas att barn får återvända till sitt hemland där de bott hela sitt liv, med sin mamma.

Han ser liksom ut som nån småkriminell lokal sol- och vårare i typ Grums eller Mariefred.
Nej, förmodligen inte. Men nu flyttade de faktiskt till Sverige. Med mammans goda vilja.
Du säger att England är deras hemland. Jag vill påminna om att de faktiskt är FÖDDA i Sverige, har spenderat hela somrarna och MYCKET annan tid här. Deras pappa är svensk och planen verkar dessutom hela tiden ha varit att flytta hit för gott. Sedan förra sommaren bor de här permanent. Hur mycket tid av "hela deras liv" återstår då? Yngste sonen är 2 år, så det är bara att börja räkna.

Du får tycka vad du vill. Jag får tycka vad jag vill. Alla får tycka vad de vill.
Men det är lite småkul att en man som en gång blev vald till världens vackraste blev det endast baserat på hans mugshot. Hehe.
För övrigt; finns det verkligen sol- och vårare i Grums och Mariefred? Låter isf inte som att utseendet är deras största problem.
Citera
2025-04-19, 00:33
Medlem
Citat:
Det är exakt citerat. Han valde förmodligen att inte nämna styvsonen, för att han vid något eller flera tillfällen gjort något av det Ciara nämner mot pojken. Att pojkens pappa är en av Ciaras domstolsvittnen tyder på detta.

Till er som tror att jag skulle vara farlig eller våldsam mot Ciara eller mina egna barn vill jag säga följande: jag har aldrig krökt ett hår på deras huvuden eller hotat eller slagit vare sig barnen eller min hustru. Det är sanningen.”

Det här är korrekt citat.

Ja det är din våta fantasi. Vi vet!!!
Men vad som är sanningen vet du absolut inte.
I Sverige har vi inte karaktärsvittnen så jag vet inte vad han ska vittna om.
Kanske att han tycker att hon är en bra förälder för sina barn. Det har han ju haft insyn i eftersom de har en son tillsammans.
Senast redigerad av ottoplommon 2025-04-19 kl. 01:13.
Citera
2025-04-19, 00:54
Medlem
Sagotradapplets avatar
Citat:
Ja, du är genomfalsk! Nej, jag bekräftar inte vad du skrev. Nej, styvsöner inkluderas inte i mina egna barn vare sig på svenska eller engelska.
Har du ens läst vad jag skrev? Det verkar inte så – eller så väljer du helt enkelt att ignorera det.
Du tolkar saker på ett sätt som passar din berättelse, oavsett vad som faktiskt står.

Ja, det finns ett ord för "styvson" på engelska – stepson. Men i vardagligt tal säger många bara son, särskilt när man bott tillsammans eller haft någon form av föräldraansvar. Den möjligheten existerar alltså, men eftersom det inte passar in i din tolkning så väljer du förstås att bortse från den.
Citera
2025-04-19, 01:14
Medlem
Sagotradapplets avatar
Citat:
Jag har lyssnat på videon och han säger inte något om att han inte gått till en sexterapeut, han säger bara att det var ett skämt att han legat med sin sexterapeut.
Bara för att MZ inte uttryckligen sagt att han INTE varit hos en sexterapeut, innebär det automatiskt att han har varit det?
Du hänvisar nu återigen till något han inte har sagt. Du plockar det som bäst passar in i din fairytale. Du valde verkligen ditt användarnamn med omsorg, det får man ge dig...

Ska du anta att MZ gjort alla möjliga saker bara för att han inte uttryckligen motsagt dem? Och imorgon är det säkert tvärtom...

Det är som att påstå att någon varit på månen bara för att de inte nekat det offentligt. Det blir rätt snabbt absurt.
Citera
2025-04-19, 01:36
Medlem
Citat:
Sista chansen.
Erkänn nu att i den kontexten som Måns befann sig i ( Med objudna gäster som hade filmande mobiler uppe).
Så gjorde han ett uttalande i Expressen eftersom han fruktade för sina barns säkerhet på gården i Skåne.
I uttalandet sa han, 1/ mina egna barn och 2/ barnen
Vem som helst förstår att de gällde de två barnen som han och CJZ har tillsammans.
Eller hur?
MZ hade ingen anledning att frukta för styvsonens säkerhet eftersom han befann sig i England i säkert förvar hos sin pappa!
Eller hur?
Kan du bara inte erkänna att du tolkade situationen fel och att du inser att i den situationen Måns befann sig i så fanns det ingen anledning för honom att nämna den frånvarande styvsonen.
Måns hade alltså ingen baktanke med detta.
Typ;- eftersom jag inte nämner min styvson, så gäller inte min försäkran om att jag inte slagit barnen honom. Som du vill så långsökt ha det till.
Senast redigerad av ottoplommon 2025-04-19 kl. 02:22.
Citera
2025-04-19, 11:21
Medlem
Citat:
Det tog en stund innan jag mindes det men jag har ju faktiskt sett ett form av övergrepp mot styvsonen. Av Ciara. I en julvideo 2023, som skickas till Måns, vill hon att alla önskar en god jul till honom. Äldste sonen är inte engagerad/intresserad nog så då tar hon ett ordentligt tag om hans nacke, knuffar in honom i fokus och tvingar honom att le. Resten av (den korta) videon håller hon kvar honom i nacken.
Senast redigerad av Lazydell 2025-04-19 kl. 11:47.
Citera
2025-04-19, 11:57
Medlem
Rimners avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Lazydell
Det tog en stund innan jag mindes det men jag har ju faktiskt sett ett form av övergrepp mot styvsonen. Av Ciara. I en julvideo 2023, som skickas till Måns, vill hon att alla önskar en god jul till honom. Äldste sonen är inte engagerad/intresserad nog så då tar hon ett ordentligt tag om hans nacke, knuffar in honom i fokus och tvingar honom att le. Resten av (den korta) videon håller hon kvar honom i nacken.

Stackars barn, tvingas spela in en hälsning till en förälder han avskyr
Citera
2025-04-19, 12:01
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Rimner
Stackars barn, tvingas spela in en hälsning till en förälder han avskyr
Hur vet du att han avskyr Måns?
Nu tror jag absolut inte det men tänk om det istället var "stackars barn, tvingas spela in en hälsning av en förälder han avskyr "
Citera
2025-04-19, 12:57
Medlem
Minns att jag sett Måns gå hand i hand med den äldsta killen vid flertalet tillfällen på Instastories, och hittade nu denna bild på just en sån stund från i somras (bild 5): https://www.instagram.com/p/C_WDKIluQkE/?img_index=5
Kan ni inte skärpa er med era anklagelser om att han skulle vara elak mot honom utan minsta bevis. Så otroligt lågt att insinuera såna allvarliga anklagelser.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in