Citat:
Ursprungligen postat av
RudyardKipling
Fördumning, glädjebetyg, kravlöst samhälle för barn/unga, kvotering - allt går enligt kulturmarxismens planer.
Vet att man diskuterade detta på Chalmers och KTH för många år sedan, att man första terminen fick repetera och lära ut hela gymnsiematematiken för att eleverna skulle kunna tillgodogöra sig utbildningen. De sa också att eleverna dock går miste om slutet på utbildningen eftersom tiden inte räckte till. Förfallet har pågått i decennier och samhällskontraktet sägs upp bit för bit.
Det är likadant över hela den akademiska verksamheten.
För 15-talet år sedan läste jag latin vid det lokala universitetet. Eftersom jag läst naturvetenskaplig inriktning på gymnasiet, tvangs jag gå en introduktionskurs ett år på halvfart för att läsa in gymnasiekompetens, som institutionen för klassiska språk tillhandahöll.
Men bara något år efter att jag gått den kursen, lade institutionen ned den och började behandla även studenterna med tre års gymnasiestudier i latin som nybörjare – deras kunskaper var ändå obefintliga och som om de aldrig studerat språket.
Det är väl så att förflackningen och fördumningen i samhället, skolan och vid universiteten märks först och är svårast att förneka i just matematik, som är en exakt vetenskap där pensum ges av sig självt eller av verkligheten och inte kan snömosas för att dölja dekadensen. Men det har varit likadant i alla ämnen i många år, och precis som du säger i tidigare inlägg sedan studentexamen – den riktiga – avskaffades.
Vi har en generation av unga vuxna curlingungar med helt värdelösa akademiska examina och nära noll kunskaper och förmåga att tänka självständig, som samtidigt inbillar sig vara de mest kunniga och intelligenta i världshistorien. Det är ett recept för katastrof och samhällskollaps, då "vi" tvingas hålla till godo med dessa oduglingar på viktiga poster i den allmänna förvaltningen av samhället.