2025-04-20, 11:24
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Grunkz
Förstår vad du menar men skulle ändå säga att det finns ett par spelare med klart större doldisaura än Sunken, om vi nu pratar spelare som har en teoretisk chans att vinna Stanley Cup.

Jacob Moverare (Kings), Jonas Johansson (Tampa Bay), Oskar Bäck (Dallas) och David Gustafsson (Jets) exempelvis.

Vetesjutton. Dom där du rabbla upp är ju "debutanter" i jämförelse mot Sunken. Sedan är väl kanske St.Louis bland de mer anonyma laget i NHL som bidragande faktor. Man bör nog vara Skellefteåfanatiker för att hävda annat.
Citera
2025-04-20, 11:39
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Majsmannen2
I övrigt så dunkade Avs på Dallas riktigt rejält. Behöver nog Heiskanen där bak om detta ska gå.

Såg det, ingen dålig utskåpning. Undra vilka signaler det ger hos Landy, ifall det är att de går så bra att han känner att dom klarar sig utan honom, eller att han tänker att det går så lätt att även han kan vara med..

Hursom så med Dallas slutspelsrutin att gå långt så skulle resultatet kunna vara de omvända i nästa match. Om inte så är det väldigt lite som talar för dom.
Citera
2025-04-20, 12:00
Medlem
Blot-Svens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Majsmannen2
Agree!

Caps känns ju lite snurriga av hela den här Ovechkin grejen så får se om dom hittar tillbaka till det fina resultat dom visade upp under stora delar av säsongen.

Men jag ser den serien som helt öppen.

Toronto Ottawa blir också gött.
Det blir så jävla grymt. Toppen mot "botten", men som sagt — Capitals har tappat en del.

Håller f.ö. stenhårt på Ottawa med Ullmark i spetsen mot Toronto. Vore en skön skräll om de kunde slå ut Leafs.
Citat:
Ursprungligen postat av sebastian_
Tänk vad det "borde" ha varit istället.

Rangers-Washington och Toronto-Boston. Igen. Jag tar hundra gångre hellre det här.

Carolina- Devils är urtråkig utan Jack Hughes annars är jag taggad på alla matcher. Har ni förresten tänkt på hur Carolina alltid körs upp i nyllet på en? . Känslan är de ofta drar igång hela slutspelet och alltid får de tidigaste matchstarterna. Engligt ryktena får de den tidigaste matchen även på söndag.
Precis. Det är jättekul, och bra för ligan.

Carolina har i mina ögon alltid varit ett halvtrist lag, fast jag har inte direkt reflekterat över det du skriver.
Citat:
Ursprungligen postat av Kokacola
Blev lite att de kändes som att MTL gled in på ett bananskal nu sett hur de spelat på slutet kontra CBJ.
Och det är fantastiskt att det blev så!

Hade inte varit lika kul med Columbus, på långa vägar.
Citera
2025-04-20, 12:12
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Blot-Sven
Och det är fantastiskt att det blev så!

Hade inte varit lika kul med Columbus, på långa vägar.

Kvittar nog faktiskt, vågar nog svära på att inget av de lagen stått kvar efter första rundan.
Citera
2025-04-20, 12:17
Medlem
Blot-Svens avatar
Citat:
Kvittar nog faktiskt, vågar nog svära på att inget av de lagen stått kvar efter första rundan.
Columbus har ingen själ. Helt enkelt roligare att se Montreal försöka rubba Washington. De har dessutom varit så usla sen pandemisäsongen att jag unnar dem detta. Mitt hjärta klappar lite för Canadiens.
Citera
2025-04-20, 12:27
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Blot-Sven
Helt enkelt roligare att se Montreal försöka rubba Washington. De har dessutom varit så usla sen pandemisäsongen att jag unnar dem detta. Mitt hjärta klappar lite för Canadiens.

Ett original six lag och flest SC titlar har jag för mig..? Dock inget man kan tro idag.
Citera
2025-04-20, 12:32
Medlem
Blot-Svens avatar
Citat:
Ett original six lag och flest SC titlar har jag för mig..? Dock inget man kan tro idag.
Glansen är nästan försvunnen och kronan hänger lite på sned. Det är ju en grej som är fin, kan jag tycka. Men i år är det jämnt skägg med Senators. De har ju bättre chanser att ta sig något längre i slutspelet. Det är inte så noga för mig i Sverige, mer än att jag har ett gott öga till Montreal.
Citera
2025-04-20, 14:15
Medlem
Kedoxs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Grunkz
Förstår vad du menar men skulle ändå säga att det finns ett par spelare med klart större doldisaura än Sunken, om vi nu pratar spelare som har en teoretisk chans att vinna Stanley Cup.

Jacob Moverare (Kings), Jonas Johansson (Tampa Bay), Oskar Bäck (Dallas) och David Gustafsson (Jets) exempelvis.

Fast de där brunkar ju främst i fjärdelinan.
Simon Holmström, där har vi ett bökande vildsvin i topp 6 som ingen känner till!
Citera
2025-04-20, 14:18
Medlem
Kedoxs avatar
Förresten. Ska inte svära på att det var första gången någonsin, men åtminstone första gången på bra länge som inte ett enda av USAs original six-lag gick till slutspel.
Citera
2025-04-20, 20:44
Medlem
Majsmannen2s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Bartman777
Hur länge beräknas han vara borta?

Day-to-day är hans status.

Vilket gör att jag tror dom sätter lite extra sprutor i honom och låter honom byta om till nästa match.

Blev ju lite mer bråttom nu känns det som.
Citera
2025-04-20, 21:18
Medlem
2n00b4Us avatar
Både Ducks och Rangers sparkar sina tränare. Ska bli intressant o se vem de tar in och om Tortorella lyckas hitta ett nytt jobb.
Citera
2025-04-20, 21:27
Medlem
Bartman777s avatar
Jag har länge undrat över när den där tutan som går under matcherna i NHL, och publiken svarar, ni vet denna:
'tut' 'tut' 'tut' - let's go team!

Den där tutan... är det någon i publiken som har med sig en fysisk tuta och kör den emellanåt, eller är det bara ett ljud som körs ut genom högtalarsystemet från ljudansvarige?
Senast redigerad av Bartman777 2025-04-20 kl. 21:30.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in