2025-04-26, 11:00
Medlem
Blot-Svens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Kokacola
Med tanke på att Toronto aldrig slagit Ottawa innan dom här slutspelsmatcherna sedan Dec-2023 så tänkte man åtminstone att Ottawa kunde knipa i vart fall en match..
Ja, jag är besviken. Har fått flera svar på mitt inlägg men vet inte vad mer man kan säga. En grej är väl att Ullmark närmast underpresterat när det gäller. Ett par riktiga tavlor mot ett lag med självförtroende — too bad...
Citera
2025-04-26, 11:12
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Blot-Sven
Ja, jag är besviken. Har fått flera svar på mitt inlägg men vet inte vad mer man kan säga. En grej är väl att Ullmark närmast underpresterat när det gäller. Ett par riktiga tavlor mot ett lag med självförtroende — too bad...

Ottawa som lag är inte bättre än så helt enkelt, så någon underprestation är det inte
Dom kom åtminstone till slutspel på många många år tack vare Ullmark. Inte bara en som kan göra det sen i ett slutspel.
Citera
2025-04-26, 11:42
Medlem
Blot-Svens avatar
Citat:
Ottawa som lag är inte bättre än så helt enkelt, så någon underprestation är det inte
Dom kom åtminstone till slutspel på många många år tack vare Ullmark. Inte bara en som kan göra det sen i ett slutspel.
Det är ju det jag menar, att han inte håller samma nivå i slutspelet som i serien.

Nåja. Man måste ju producera framåt också om man ska ha chansen. Se på Montreal i natt — wow! Nu känns den matchserien mer intressant än "slaget om Ontario".

GO HABS!

Edit: Jag misstolkade sista meningen i ditt inlägg. Då är vi ju helt överens.
Senast redigerad av Blot-Sven 2025-04-26 kl. 11:46.
Citera
2025-04-26, 16:32
Medlem
sebastian_s avatar
Citat:
Det är ju det jag menar, att han inte håller samma nivå i slutspelet som i serien.

Nåja. Man måste ju producera framåt också om man ska ha chansen. Se på Montreal i natt — wow! Nu känns den matchserien mer intressant än "slaget om Ontario".

GO HABS!

Edit: Jag misstolkade sista meningen i ditt inlägg. Då är vi ju helt överens.
Jag skippar match 4 mellan Toronto-Ottawa. Det var nog det sista jag trodde inför slutspelet. Nu när de andra matchserierna har jämnats ut så ligger den sist på min powerrankning av de intressantaste serierna.
Citera
2025-04-26, 21:34
Medlem
sebastian_s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av sebastian_
Viktig kväll ikväll för spänningen i första rundan. Det är på vippen att börja bli för ojämnt i många matchserier. Ottawa måste slå Toronto, St louis måste slå Winnipeg.

Vad tycker ni annars om första rundan hittills? Jag tycker att det är en lekfull härlig hockey som inte är sönderstressad. Jag förstår inte varför alla är så besatta av fart och intensitet. Jag gillar det också men det kan bli enformigt och nästan maniskt.
Sen jag skrev det inlägget så har det hänt grejer. Tampa är på väg att slå Panthers och då har fem matcher på raken tagit serierna från 2-0 till 2-1. Det är ganska anmärkningsvärt.
Citera
2025-04-27, 01:07
Medlem
Citat:
Sen jag skrev det inlägget så har det hänt grejer. Tampa är på väg att slå Panthers och då har fem matcher på raken tagit serierna från 2-0 till 2-1. Det är ganska anmärkningsvärt.

Är väl bara Ottawa som inte vann sin "måstematch"? Alla andra lyckades vinna med kniven mot strupen.
Citera
2025-04-27, 02:04
Medlem
sebastian_s avatar
Citat:
Är väl bara Ottawa som inte vann sin "måstematch"? Alla andra lyckades vinna med kniven mot strupen.
Ja, men jag började räkna från St louis match

Vegas utjämnade nu till 2-2 i matcher. Så ännu en match som gjorde det jämnare.
Citera
2025-04-27, 05:28
Medlem
https://www.nhl.com/video/dal-col-landeskog-scores-goal-against-jake-oettinger-6371986625112

Mål av Landeskog inatt, kul för honom efter skadehelvetet!
Citera
2025-04-27, 06:29
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av torkskap1
https://www.nhl.com/video/dal-col-landeskog-scores-goal-against-jake-oettinger-6371986625112

Mål av Landeskog inatt, kul för honom efter skadehelvetet!

Magi. Inget annat.
Citera
2025-04-27, 10:50
Medlem
Blot-Svens avatar
Citat:
Jag skippar match 4 mellan Toronto-Ottawa. Det var nog det sista jag trodde inför slutspelet. Nu när de andra matchserierna har jämnats ut så ligger den sist på min powerrankning av de intressantaste serierna.
Otroligt, nu vann Ottawa den matchen. Inte en chans i helvete att de vinner tre raka nu, men ändå.
Citera
2025-04-27, 19:59
Medlem
sebastian_s avatar
Citat:
Otroligt, nu vann Ottawa den matchen. Inte en chans i helvete att de vinner tre raka nu, men ändå.
Ja. 8 matcher på raken, dvs alla serier, har gjort det jämnare sen i torsdags kväll. Om St louis vinner nu så är det 9 på raken. Men här tror jag att det tar stopp. Winnipeg ser vassare ut.
Citera
2025-04-27, 20:05
Medlem
Periodpaus Winnipeg-St Louis. Viaplay kör någon slags svensk tv-studio som är inspelad igår? Varför kan aldrig Viaplay sända live analyser i periodpausen? Alltså analys om den match som faktiskt visas? Om det är så att Viaplay saknar personal kan de väl visa någon livefeed från Nordamerika istället? Kass. I varenda power break visar Viaplay gamla Stanley cup-repriser istället för analyser. Så dåligt.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in