2025-04-16, 23:19
Medlem
sebastian_s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Majsmannen2
Ja det börjar vara parningstid, man vill bara få komma till skott, men den som väntar på något gott.

Tycker den här tiden är fin där det bästa av flera världar möts.

Vem tror du vinner cupen?
Ja precis.

Tampa eller Colorado tror jag på. Känns som att det är dags för någon som har vunnit i närtid . De två lagen känns rutinerade men hungriga. Fysiskt och psykiskt fräscha till skillnad från Edmonton och Florida. Kucherov, Vasilievsky, Point, Mackinnon och Makar är precis lika bra som vanligt. Även Hedman verkar hänga med. Vegas kanske, de har dessutom en lätt första omgång

Som alltid så hoppas jag på Toronto-Edmonton i final. I fjol så fick vi Edmonton och det blev ju ett riktigt roligt slutspel att följa.

Hur ser dina slutspelstankar ut?
Senast redigerad av sebastian_ 2025-04-16 kl. 23:27.
Citera
2025-04-16, 23:22
Medlem
sebastian_s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Bartman777
Nylander behöver 6 mål i sista matchen för att gå om Loob.
Jag tror tyvärr inte han klarar det
Den jakten försöktes hajpas upp i ca en veckas tid. Inte ens de mest entusiatiska poddpersonerna trodde på det märkte man. Sen tvärdog det.
Citera
2025-04-16, 23:29
Medlem
sebastian_s avatar
På tal om trådens Montreal snack för ett tag sen och dess brist på spelare man minns och stjärnor.

Gissa när en Montreal spelare senast vann Calder som bästa rookie?

Citera
2025-04-17, 05:28
Avslutad
Då var det dags för slutspel

Vilka härliga matcher vi har att se fram emot

https://www.espn.com/nhl/playoff-bracket
Citera
2025-04-17, 09:53
Medlem
Bartman777s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av kungalfonzo
Då var det dags för slutspel

Vilka härliga matcher vi har att se fram emot

https://www.espn.com/nhl/playoff-bracket
Tackar!
Jag tycker alla möten i Eastern känns intressanta. Capitals - Canadiens är väl intressant för min del mest för att ett av lagen är mitt lag.

Men Toronto - Ottawa blir ju slaget om Ontario, derby typ.
Hur är Ottawa som lag i år? Toronto är ju kända för att vika ner sig i slutspel och det är allmänt känt att de premierat sina fyra forwards och skitigt i resten. Kan Ottawa bryta ner dem?

Lightning - Panthers är ju två starka lag, också lite derby. Det kan bli intressant.

Hurricanes - Devils: Där har vi ett jäkligt starkt lag mot ett som inte är lika erfaret, men som ändå har bra spelare och kan spela bra hockey. Det blir intressant och underhållande på sitt sätt, även om jag tror Canes vinner ganska komfortabelt. Jag hoppas på Devils dock.

I Western tycker jag Stars - Avs känns högintressant. Två starka lag som antagligen kommer bli en tight och rolig serie.

Sen var det inte mycket mer på den sidan som tilltalade mig. Det är väl Vegas - Wild isåfall, jag gillar ju Wild, så det är mest av den anledningen.
Citera
2025-04-17, 10:16
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av Bartman777
Tackar!
Jag tycker alla möten i Eastern känns intressanta. Capitals - Canadiens är väl intressant för min del mest för att ett av lagen är mitt lag.

Men Toronto - Ottawa blir ju slaget om Ontario, derby typ.
Hur är Ottawa som lag i år? Toronto är ju kända för att vika ner sig i slutspel och det är allmänt känt att de premierat sina fyra forwards och skitigt i resten. Kan Ottawa bryta ner dem?

Lightning - Panthers är ju två starka lag, också lite derby. Det kan bli intressant.

Hurricanes - Devils: Där har vi ett jäkligt starkt lag mot ett som inte är lika erfaret, men som ändå har bra spelare och kan spela bra hockey. Det blir intressant och underhållande på sitt sätt, även om jag tror Canes vinner ganska komfortabelt. Jag hoppas på Devils dock.

I Western tycker jag Stars - Avs känns högintressant. Två starka lag som antagligen kommer bli en tight och rolig serie.

Sen var det inte mycket mer på den sidan som tilltalade mig. Det är väl Vegas - Wild isåfall, jag gillar ju Wild, så det är mest av den anledningen.

Jag tippar Tampa - Colorado i final. en repris på finalen 2022

Helst ser jag Edmonton istället för Colorado men tror inte Oilers räcker till denna säsong tyvärr
Citera
2025-04-17, 10:33
Medlem
Blot-Svens avatar
Jävla kul med Capitals-Canadiens! Väldigt roligt att Montreal kirrade slutspelsplatsen.

Toronto-Ottawa blir också spännande.
Citera
2025-04-17, 10:39
Medlem
Majsmannen2s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av sebastian_
På tal om trådens Montreal snack för ett tag sen och dess brist på spelare man minns och stjärnor.

Gissa när en Montreal spelare senast vann Calder som bästa rookie?

Dom dagarna är ett minne blott.

Har redan prisa Demidov men kanske märks lite på hela publiken i Montreal att dom saknar nånting riktigt stort att hålla sig fast vid. Varje gång han har pucken går ett sus genom publiken, jag förstår dom, känns som vad som helst kan hända.

För att såklart inte nämna... Varför man säger inte... Hutson.
Citera
2025-04-17, 10:44
Medlem
Majsmannen2s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av sebastian_
Ja precis.

Tampa eller Colorado tror jag på. Känns som att det är dags för någon som har vunnit i närtid . De två lagen känns rutinerade men hungriga. Fysiskt och psykiskt fräscha till skillnad från Edmonton och Florida. Kucherov, Vasilievsky, Point, Mackinnon och Makar är precis lika bra som vanligt. Även Hedman verkar hänga med. Vegas kanske, de har dessutom en lätt första omgång

Som alltid så hoppas jag på Toronto-Edmonton i final. I fjol så fick vi Edmonton och det blev ju ett riktigt roligt slutspel att följa.

Hur ser dina slutspelstankar ut?

Okej trevligt att höra.

Jag har ingen känsla för att Tampa kommer att gå hela vägen, kändes ett tag som att det bara handlade om dom och sen när dom taggade ner lite med framgång så har jag som räknat bort dom som lite mätta. Fast skicklighet finns ju.

Tror Stars, Avs, eller Kings.

Men tufft för antingen det ena eller det andra att åka redan första omgången mellan dom två första.

Bubblare: Knights eller Toronto. Om jag får tro på så många lag.
Senast redigerad av Majsmannen2 2025-04-17 kl. 10:47.
Citera
2025-04-17, 10:50
Medlem
Majsmannen2s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Blot-Sven
Jävla kul med Capitals-Canadiens! Väldigt roligt att Montreal kirrade slutspelsplatsen.

Agree!

Caps känns ju lite snurriga av hela den här Ovechkin grejen så får se om dom hittar tillbaka till det fina resultat dom visade upp under stora delar av säsongen.

Men jag ser den serien som helt öppen.

Toronto Ottawa blir också gött.
Citera
2025-04-17, 11:36
Medlem
sebastian_s avatar
Citat:

Tänk vad det "borde" ha varit istället.

Rangers-Washington och Toronto-Boston. Igen. Jag tar hundra gångre hellre det här.

Carolina- Devils är urtråkig utan Jack Hughes annars är jag taggad på alla matcher. Har ni förresten tänkt på hur Carolina alltid körs upp i nyllet på en? . Känslan är de ofta drar igång hela slutspelet och alltid får de tidigaste matchstarterna. Engligt ryktena får de den tidigaste matchen även på söndag.
Senast redigerad av sebastian_ 2025-04-17 kl. 11:47.
Citera
2025-04-17, 11:54
Medlem
Citat:

Blev lite att de kändes som att MTL gled in på ett bananskal nu sett hur de spelat på slutet kontra CBJ.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in