2025-04-19, 11:41
Avstängd
Monerokungens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Raksol
Du har för kort tidsperspektiv om du tänker så. Och absolut, isåfall kanske Bitcoin inte är något för dig.

5 års tidperspektiv, Han ska sitta i 4 år av dom.
Citera
2025-04-19, 11:42
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Monerokungen
Frågan är om man ska släppa krypto helt.

Tanken från början med krypto var god. Men har blivit för mycket fokus på Moroten.

Han kan vakna upp och ha en dålig dag och säga att nu förbjuds all krypto i usa! Och priset sjunker 98% och återhämtar sig aldrig. Eller vad vet jag.

Känns mer osäkert än någonsin. Mest pga att allt kretsar runt en och samma morot.

Nu när du har sålt hälften av dina bitcoin (?) borde väl portföljen kännas lättare?

Men ärligt talat förefaller detta inte riktigt vara något för dig. Du verkar ha för svårt att hantera kortsiktiga prisrörelser och sakna en klar idé om varför du placerar som du gör. Portföljen är kanske för kryptotung för ditt psyke?
Citera
2025-04-19, 11:49
Avstängd
Monerokungens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Stopp.Belagg
Nu när du har sålt hälften av dina bitcoin (?) borde väl portföljen kännas lättare?

Men ärligt talat förefaller detta inte riktigt vara något för dig. Du verkar ha för svårt att hantera kortsiktiga prisrörelser och sakna en klar idé om varför du placerar som du gör. Portföljen är kanske för kryptotung för ditt psyke?

Påverkar mig inte ett skit faktiskt! 1 miljon hit eller dit påverkar mig 0 faktiskt!

Tänkt såhär, Man håller på med fastigheter istället för krypto! Någon idiot alltså EN person på hela världen kan på några dagar få fastigheterna att sjunka till botten på några dagar.

Då kanske man ska investera i något annat. Handlar inte om att jag påverkas. Jag försöker tänka smart. Jag har ingen användning av pengarna som ligger på krypto. Men om jag tror att det är för mycket gambling inom 5 års period. Är det bättre att jag Satsar på poker istället. Om man ändå ska gambla så mycket.

Jag har inte sålt. Och min portfölj är väldigt bra förutom SKIT ETH. Som jag ska bli av med så fort som möjligt. Och bara hålla mig till BTC och guld.
Citera
2025-04-19, 11:57
Medlem
Citat:
Påverkar mig inte ett skit faktiskt! 1 miljon hit eller dit påverkar mig 0 faktiskt!

Tänkt såhär, Man håller på med fastigheter istället för krypto! Någon idiot alltså EN person på hela världen kan på några dagar få fastigheterna att sjunka till botten på några dagar.

Då kanske man ska investera i något annat. Handlar inte om att jag påverkas. Jag försöker tänka smart. Jag har ingen användning av pengarna som ligger på krypto. Men om jag tror att det är för mycket gambling inom 5 års period. Är det bättre att jag Satsar på poker istället. Om man ändå ska gambla så mycket.

Jag har inte sålt. Och min portfölj är väldigt bra förutom SKIT ETH. Som jag ska bli av med så fort som möjligt. Och bara hålla mig till BTC och guld.

Bara bitcoin och guld i portföljen är en vettig idé. Men guld ligger på ATH i dagsläget. Inte bästa tillfället att köpa.

Men att dumpa hela altpåsen (med eller utan förlust) mot guldmynt kan ändå vara värt att överväga.

https://www.bitgild.com/

Vi går eventuellt mot en monetär kris och omgörning av hela systemet inom en relativt snar framtid. I så fall är det bitcoin och fysiskt guld man vill sitta på. Altcoins och fiat göre sig icke besvär.
Senast redigerad av Stopp.Belagg 2025-04-19 kl. 12:00.
Citera
2025-04-19, 12:00
Avstängd
Monerokungens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Stopp.Belagg
Bara bitcoin och guld i portföljen är en vettig idé. Men guld ligger på ATH i dagsläget. Inte bästa tillfället att köpa.

Men att dumpa hela altpåsen (med eller utan förlust) mot guldmynt kan ändå vara värt att överväga.

https://www.bitgild.com/

Vi går eventuellt mot en riktig monetär kris och omgörning av hela systemet inom en relativt snar framtid. I så fall är det bitcoin och fysiskt guld man vill sitta på.

Jag köpte guldet i oktober. Sen köpte jag fysiskt guld nu i februari

Vi får se vad som händer på 5 år. Men jag gillar inte Trump. Trodde han skulle få saker att gå upp inte ner.
Citera
2025-04-19, 13:45
Medlem
Leastons avatar
Citat:
5 års tidperspektiv, Han ska sitta i 4 år av dom.
…tillika den kryptovänligate presidenten, kongressen och senaten som vi någonsin haft. Och du är bearish? Man up!
Citera
2025-04-19, 16:10
Avstängd
Monerokungens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Leaston
…tillika den kryptovänligate presidenten, kongressen och senaten som vi någonsin haft. Och du är bearish? Man up!

Är han verkligen kryptovänlig?
Citera
2025-04-19, 17:38
Medlem
Leastons avatar
Citat:
Är han verkligen kryptovänlig?
Relativt alla andra stadsöverhuvuden? Ja, absolut!
Hur många memecoins har Uffe Kristersson?

Desto viktigare, Eric Trump är all in på Bitcoin och krypto. Han har tillgång till farsans öra mer än någon annan lobbyist någonsin kommer ha.
Senast redigerad av Leaston 2025-04-19 kl. 17:49.
Citera
2025-04-19, 17:51
Avstängd
Monerokungens avatar
Citat:
Relativt alla andra stadsöverhuvuden? Ja, absolut!
Hur många memecoins har Uffe Kristersson?

Desto viktigare, Eric Trump är all in på Bitcoin och krypto. Han har tillgång till farsans öra mer än någon annan lobbyist någonsin kommer ha.

Intressant! Vart ser du hans wallet?
Citera
2025-04-19, 17:57
Medlem
Leastons avatar
Citat:
Intressant! Vart ser du hans wallet?
Va?

Var det för att jag sa "all in på krypto" som du trodde att jag hade koll på alla hans konton?
Du får försöka tolka andemeningen bättre isf.

https://www.bloomberg.com/news/articles/2025-04-12/how-the-trump-family-invests-in-crypto-from-world-liberty-to-memecoins-to-nfts
Citera
2025-04-19, 19:33
Avstängd
Monerokungens avatar
Citat:
Va?

Var det för att jag sa "all in på krypto" som du trodde att jag hade koll på alla hans konton?
Du får försöka tolka andemeningen bättre isf.

https://www.bloomberg.com/news/articles/2025-04-12/how-the-trump-family-invests-in-crypto-from-world-liberty-to-memecoins-to-nfts

Det där betyder absolut NOLL.

Har du inte märkt hur efterblivna dom är? Hade dom verkligen varit "all in " på krypto så hade deras wallet varit offentlig. Men dom snackar skit som vanligt.
Citera
2025-04-19, 19:43
Medlem
Trump startade väl en egen kryptovaluta och det var många som trodde på Trump och köpte, men såsom det gått sedan måste det vara många som bränt sig rejält på det.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in