2025-04-19, 13:41
Medlem

Förlåt, men tack för helgens asgarv och glad påsk på er.
Citera
2025-04-19, 16:02
Medlem
Elvis avatar
Citat:
Ursprungligen postat av BHJS
Jag tror du har rätt! Inga normalt funtade människor hejar ju på " packet".
Men tyvärr tror jag att AIK får mycket svårt aer vända detta!
Att vinna 4 av de 5 kommande matcherna är väldigt tufft! Speciellt då lagen ändå är så pass jämna. Jsg tror att gårdags förlusten också mentalt är väldigt jobbig!

Men kan de komma upp till 2-2 så kan ju " packet" bli lite skakiga det har ju hänt förut;

AIK låg precis i samma situation mot Björklöven som jag tycker visade upp större kvalitéer än vad Dif visat hittills.

AIK är vana med att arbeta i underläge, man har dessutom en stor tränare i Roger som är lugnet själv medan Kimby verkar stressad och nervös.

Hoppas ni går upp, ser fram emot riktigt klassiska matcher mellan Leksand och AIK. Kanske de mest klassiska lagen i svensk ishockey.

Kan vi förvänta oss något tifo imorgon?
Citera
2025-04-20, 00:39
Medlem
Goldencandy1s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Elvi
AIK låg precis i samma situation mot Björklöven som jag tycker visade upp större kvalitéer än vad Dif visat hittills.

AIK är vana med att arbeta i underläge, man har dessutom en stor tränare i Roger som är lugnet själv medan Kimby verkar stressad och nervös.

Hoppas ni går upp, ser fram emot riktigt klassiska matcher mellan Leksand och AIK. Kanske de mest klassiska lagen i svensk ishockey.

Löven bättre än Djurgården hittills? Dom släppte ju till hur mycket lägen som helst mot gnaget och hade flyt i vinsterna dom tog och en storspelande Thelin. Djurgården har 2 välförtjänta vinster i finalen hittills.
Citera
2025-04-20, 11:09
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Elvi

Jo iofs låg under med 1-3 mot Löven ju så klart att det är möjligt!

Det viktigaste för mig är ju att Djurgården inte går upp! De är vidriga!
Men håller , som Solna född på AIK i tex HA!
Citera
2025-04-20, 11:09
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av postkodmiljonar

Förlåt, men tack för helgens asgarv och glad påsk på er.
Detsamma!
Citera
2025-04-20, 13:25
Medlem
Blot-Svens avatar
Då får vi se om AIK kan dra nytta av sin "hemmaplansfördel" i dagens möte! Jag är smått besviken på de två första matcherna. Ingen glöd, ingen hetta, inget... hat. Hat är kanske ett för starkt ord, men den där starka, starka antipatin har lyst med sin frånvaro på isen. Match två var direkt märklig. AIK la sig platt och Djurgården fick hänga in puck efter puck. Hade jag inte sett matchen hade jag trott att den var uppgjord. Så blir det inte i kväll, hoppas jag.
Citera
2025-04-20, 14:39
Medlem
Idag klockan 16:00 skall det avgöras om det blir Hudiksvall eller Troja som spelar i HA nästa år. Båda lagen känns som lite av en gäspning för min del.
Citera
2025-04-20, 14:44
Medlem
Elvis avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Goldencandy1
Löven bättre än Djurgården hittills? Dom släppte ju till hur mycket lägen som helst mot gnaget och hade flyt i vinsterna dom tog och en storspelande Thelin. Djurgården har 2 välförtjänta vinster i finalen hittills.

Vi tycker uppenbarligen olika. När AIK stängde ner Dif hade de absolut noll, när AIK gjorde samma mot Björklöven kunde de fortfarande vaska fram chanser genom sin otroliga spets!
Citera
2025-04-20, 14:54
Medlem
Reimers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av badbollen3
Tråd för att diskutera matchen.

Nu hoppas vi på 3-0 i matcher till DIF!

Mja, det här är ju en måstematch för AIK, vill de vara med i slutspelet så måste de vinna sen här matchen, 3-0 har inget lag hämtat upp än så mitt tips blir AIK
Citera
2025-04-20, 15:48
Medlem
Storstark68s avatar
Hoppas att Aik vänder serien men det blir nog svårt. Brattström och hans backar måste steppa upp enormt. Att de tappade 4-1 senast är ju riktigt uselt när de har en så taktiskt skicklig tränare.
Citera
2025-04-20, 16:40
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Palle-Kuling-
Idag klockan 16:00 skall det avgöras om det blir Hudiksvall eller Troja som spelar i HA nästa år. Båda lagen känns som lite av en gäspning för min del.
Frågan är om det kommer börja gnällas som vanligt om Troja vinner
Citera
2025-04-20, 16:47
Medlem
Vi ska galga hela jävla Djurgården!
Vi ska galga hela jävla Djurgården!

Vi ska galga Linus klasen, vi ska galga Markus Krüeger, vi ska galga hela jävla Djurgården!
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in