2025-04-17, 06:12
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Zorrkan
Kommer Roger Melin svinga eller swinga ikväll?

Förmodligen bägge delarna.

Visst det ingår i hans jobb men det blir lite patetiskt när 90% av post intervjun består av att han oemotsagd får stå i studion och vara passivt aggressiv och ironisk om hur "disciplinerade DIF var som inte fick en enda utvisning" och hur förfördelade isråtta blev.

DIF var det bättre laget och så fort tempot gick upp det minsta så hängde isråtta inte med. Då blir det utvisningar.

Absolut, det kanske skulle varit någon mer tvåa för DIF men över 60 minuter var det ingen katastrofinsats av domarna. Bra nivå och dom tog det dom såg och missade lite åt båda hållen, som en helt vanlig hockeymatch och inget att tappa trosorna över.

Tror isråtta kommer komma ut och spela ÄNNU mer defensivt imorgon och DIFs ineffektivitet kommer tyvärr att fortsätta.
Kombinera med att Brattström knappast gör en like blek insats igen blir mitt tips 2-0 DIF, sista i tom kasse.

Tack för kaffet!
Citera
2025-04-18, 11:16
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av postkodmiljonar
Förmodligen bägge delarna.

Visst det ingår i hans jobb men det blir lite patetiskt när 90% av post intervjun består av att han oemotsagd får stå i studion och vara passivt aggressiv och ironisk om hur "disciplinerade DIF var som inte fick en enda utvisning" och hur förfördelade isråtta blev.

DIF var det bättre laget och så fort tempot gick upp det minsta så hängde isråtta inte med. Då blir det utvisningar.

Absolut, det kanske skulle varit någon mer tvåa för DIF men över 60 minuter var det ingen katastrofinsats av domarna. Bra nivå och dom tog det dom såg och missade lite åt båda hållen, som en helt vanlig hockeymatch och inget att tappa trosorna över.

Tror isråtta kommer komma ut och spela ÄNNU mer defensivt imorgon och DIFs ineffektivitet kommer tyvärr att fortsätta.
Kombinera med att Brattström knappast gör en like blek insats igen blir mitt tips 2-0 DIF, sista i tom kasse.

Tack för kaffet!
Dif var det bättre laget men att inte medge att domaren tog 2 tveksamma utvisningar för aik samt missa en som diffen skulle ha på Viggo Gustafsson är sick.
Citera
2025-04-18, 11:17
Medlem
Nervöst idag. Lite vinna eller försvinna över det hela! Dags och lugna nerverna med lite hederlig sprit
Citera
2025-04-18, 14:22
Medlem
Giggsys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av BattlestarValhalla
Nervöst idag. Lite vinna eller försvinna över det hela! Dags och lugna nerverna med lite hederlig sprit
Fullt förståeligt. Nej, jag tror det blir en lång matchserie.

Jävligt tråkigt att somliga inte kan bete sig så bortasektionen är avstängd.
Citera
2025-04-18, 14:52
Medlem
Bartman777s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Giggsy
Jävligt tråkigt att somliga inte kan bete sig så bortasektionen är avstängd.
Förbannat tråkigt.
Tänk vilken energi och vilket liv det kunde vara kring hela föreställningen isåfall. Känns tämligen avslaget och plastigt i många avseenden nu faktiskt. Det var väldgit statiskt och platt senaste matchen kring just den biten.

Vet inte varför det blir sådär att vissa inte kan bete sig, om det är något i vattnet där kring storstaden eller så
Citera
2025-04-18, 19:13
Medlem
Ajaj!
Illa nu har " packet" ett jätte grepp, detta blir mycket svårt för AIK att hämta igen!
Man får inte tappa 4-1!

Hela landet litar och tror på er!
Och ridå ner!
Det är så smärtsamt att " packet" verkar komma tillbaka till SHL!
En skam för hela Sverige är de ju!
Citera
2025-04-18, 21:33
Medlem
Elvis avatar
Leksing i benmärgen men håller verkligen på Sir Melin och AIK i finalen. Synd om ni kunde utjämna serien idag, AIK föll på eget grepp av slarv och tuffa utvisningar återigen mot sig. Brattström som jag gärna ser i LIF nästa säsong om ni inte går upp har visat sig mänsklig.

Tror Pooley och Fitzgerald kommer avgöra kommande matcher, de känns verkligen på G!

Trots vår rivalitet mellan Leksand och AIK har alltid respekten varit enorm mellan lagen. Två fantastiska supporterskaror där vi båda avgudar Per Erik Eklund!

Kom igen nu Gnaget!
Citera
2025-04-18, 21:46
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Elvi
Leksing i benmärgen men håller verkligen på Sir Melin och AIK i finalen. Synd om ni kunde utjämna serien idag, AIK föll på eget grepp av slarv och tuffa utvisningar återigen mot sig. Brattström som jag gärna ser i LIF nästa säsong om ni inte går upp har visat sig mänsklig.

Tror Pooley och Fitzgerald kommer avgöra kommande matcher, de känns verkligen på G!

Trots vår rivalitet mellan Leksand och AIK har alltid respekten varit enorm mellan lagen. Två fantastiska supporterskaror där vi båda avgudar Per Erik Eklund!

Kom igen nu Gnaget!

Kom igen nu DIF.
DIF ser starka ut i truppbygget.
Heja heja heja DIF.
Citera
2025-04-18, 21:51
Medlem
Elvis avatar
Citat:
Ursprungligen postat av 6999
Kom igen nu DIF.
DIF ser starka ut i truppbygget.
Heja heja heja DIF.

Dif har sin spets absolut men AIK som lag är så mycket mer gediget. I mitt tycke bättre målvakter, backar medan Dif är snäpet vasare framåt. Mins favoriter i AIK är Bagenda, Pooley och Fitzgerald samt Melin.

AIK stänger ner Dif i två perioder och faller på eget grep. AIK har varit hårsmånen att vinna båda desa matcher.

Skulle älska att se mitt kära Leksand möta AIK, vi är riktiga rivaler med hög respekt för varandra.
Citera
2025-04-19, 01:18
Medlem
Citat:

Kom igen nu Gnaget!
Självklart att du håller på AIK i denna serie! Det gör väl alla som inte är " pack"( djurgårdare).

Men allt talar väl egentligen för " packet" nu!
Man får inte tappa 4-1!
Det är inte bara en förlust utan mentalt också oerhört tufft att tappa en match man bara skulle ha vunnit , genom nån slags kollektiv kollaps!
AIK har iofs visat fantastisk moral och mental styrka förut men detta blir oerhört tufft tyvärr!

Ja Per -Erik Eklund ja har ju verkligen starka kopplingar till både Leksand och AIK!
Det var en härlig lirare på sin tid!
Citera
2025-04-19, 06:13
Medlem
Elvis avatar
Citat:
Ursprungligen postat av BHJS
Självklart att du håller på AIK i denna serie! Det gör väl alla som inte är " pack"( djurgårdare).

Men allt talar väl egentligen för " packet" nu!
Man får inte tappa 4-1!
Det är inte bara en förlust utan mentalt också oerhört tufft att tappa en match man bara skulle ha vunnit , genom nån slags kollektiv kollaps!
AIK har iofs visat fantastisk moral och mental styrka förut men detta blir oerhört tufft tyvärr!

Ja Per -Erik Eklund ja har ju verkligen starka kopplingar till både Leksand och AIK!
Det var en härlig lirare på sin tid!

Min känsla säger mig att hockeysverige till 90% håller på AIK i finalen, ett hårt arbetande lag byggt på moraliska pengar. Dif är ett ekonomiskt dopat lag, skillnaden i år är att det inte syns på planen. Den moraliska segraren här är AIK oavsett hur det går men nu tror jag visserligen man vänder det här och vinner.

Per Erik Eklund är verkligen en fin kille, uppskattad i båda lagen. Ovanligt. Inför serie tre vet jag att det kommer resas ner en del äldre LIF- rävar, bl.a. från Bjurs Support och Slätta Finest och stötta AIK. Helt sjukt vilka historier från förr haha verkligen galet.

Dif var tvungen att vinna sina hemmamatcher för att hålla matchserien vid liv, de klarade det med nöd och näpe. Det här kommer AIK vända, vore jag Melin skulle jag bänka Brattström period 1 på söndag. Dels för att skicka signalen att nu får du rycka upp dig samtidigt förvirra Dif. Små subtila saker avgör serier.
Senast redigerad av Elvi 2025-04-19 kl. 06:18.
Citera
2025-04-19, 12:32
Medlem
Citat:
Min känsla säger mig att hockeysverige till 90% håller på AIK i finalen, ett hårt arbetande lag byggt på moraliska pengar. Dif är ett ekonomiskt dopat lag, skillnaden i år är att det inte syns på planen. Den moraliska segraren här är AIK oavsett hur det går men nu tror jag visserligen man vänder det här och vinner.

Per Erik Eklund är verkligen en fin kille, uppskattad i båda lagen. Ovanligt. Inför serie tre vet jag att det kommer resas ner en del äldre LIF- rävar, bl.a. från Bjurs Support och Slätta Finest och stötta AIK. Helt sjukt vilka historier från förr haha verkligen galet.

Dif var tvungen att vinna sina hemmamatcher för att hålla matchserien vid liv, de klarade det med nöd och näpe. Det här kommer AIK vända, vore jag Melin skulle jag bänka Brattström period 1 på söndag. Dels för att skicka signalen att nu får du rycka upp dig samtidigt förvirra Dif. Små subtila saker avgör serier.
Jag tror du har rätt! Inga normalt funtade människor hejar ju på " packet".
Men tyvärr tror jag att AIK får mycket svårt aer vända detta!
Att vinna 4 av de 5 kommande matcherna är väldigt tufft! Speciellt då lagen ändå är så pass jämna. Jsg tror att gårdags förlusten också mentalt är väldigt jobbig!

Men kan de komma upp till 2-2 så kan ju " packet" bli lite skakiga det har ju hänt förut;
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in