Citat:
Varför i hela friden skulle de ramla av?
Visst - slås sönder i mötet med balkarna (som också slogs sönder) - det kan jag förstå - men ramla av?? Vingarna är ju även bränsletankar så det var oerhörda rörelsemassor som dundrade in i tornen och vingarnas bärande balkar är tillverkade i flygplansaluminium (lika starkt som stål men flexiblare).
Visst - slås sönder i mötet med balkarna (som också slogs sönder) - det kan jag förstå - men ramla av?? Vingarna är ju även bränsletankar så det var oerhörda rörelsemassor som dundrade in i tornen och vingarnas bärande balkar är tillverkade i flygplansaluminium (lika starkt som stål men flexiblare).
Varför ser det ut som att flyget går rakt inn, uten motstånd?
Det gär INGEN mening när man förstår konstruktionen med stålbalkerna och betongplattorna.
All fuel borda då gå upp i rök eller rinna ner i öppningen, samt MÄNGDER av skräp "eksplodera" i det flyget träffer väggen.
Detta är jo en ansjovis-burk som forsöker att penetrera en monstergrid med stålbalkar och betongplattor. Betongplattorna (kanterna) vil va nästan som knivar med butt spets.
Inte på nogot sätt går det att förstå hur ansjovisburken kan mosa seg vidare innöver, men vissa älskar fantasier fordi dom stödjer offisiella narrativ, hur mycket dom än är latterliga.
Citat:
Varför 1 vånings höjd? I verkligheten dundrade de in genom 6 respektive 8 våningsplan. Du verkar tänka dig att den officiella teorin skulle vara att vingarna var hela när flygplanen trängt in i byggnaderna men det har jag i alla fall aldrig hört någon påstå.
Ja eksakt. Hur kan en ansjovisburk-vinga på tvärs av stålbalkerna och betongplatta-knivarna inte gå i sönder omedelbart og skräp-debris falla ner direkt i öppningen.
Citat:
Jag försvarar NIST tills någon motbevisar dem/de officiella teorierna. Det har ingen lyckats med än.
Dom är motbevisat många gånger, men du vill inte snacka om dessa, just presis som media bara stoppar debatten. Sanningen skal inte diskuteras, för då vill dom dumma tv-tittarna og avis-läsarna själv förstå mycket lätt.
Därför släpper inte dom tusen fagkunniga til i tv eller vanligt media.
Hemmeligheterna i fullt dagsljus kallar vi detta.
Dokumentarfilmen som Adaptern linkade til är mycket interessant og det fremgår hur ochså firefighters helt upp i ledelsen vil ha ny etterforskning och dom involverade straffade for rivningen av dessa 3 bygg och den enorma destruktionen av området.
Lenge va det så att brandmän inte kunde snacka fritt, med risk för sitt jobb, även dom visste att det va et inside job.
Ting förändras, heldigtvis. Och mer ska komma.
Ja förventar inget vettig svar från dig, då du i alla år har, och fortsetter att upptreda som grindpojk for att holde sanningen på lågest möjligt nivå, samt fortsetta ifrågasätta självklarheter.