Citat:
Ursprungligen postat av
Nicholassarkozy
Inte jag, men blev nyfiken.
Hur gör du på sommaren när det kan vara svettigt och myggigt?
Hur gör du på vintern när det kan vara smällkallt?
Blir du aldrig frusen/får ont i ryggen/etc?
Har du ett avancerat tält?
Hur gör du med el/vatten/toa?
Har du insyn på tomten?
Har sovit på verandan några gånger, men jag hatar mygg mer än något annat...
Hur gör du på sommaren när det kan vara svettigt och myggigt?
Det upplevde jag inte som något stort problem förra sommaren. Förvisso har jag en thermacell. Men den har jag inte använt särskilt mycket. Däremot har jag tältöppningen på glänt ibland med nätförsegling.
Hur gör du på vintern när det kan vara smällkallt?
Vintern är nog den skönaste årstiden att tälta. Jag har alltid sovit med fönster öppet året runt. Håller mig varm med sovsäck och ordentliga strumpor.
Blir du aldrig frusen/får ont i ryggen/etc?
Frusen händer väl. Men då kan jag ju gå in och sova om det skulle vara för jobbigt. Syftet är ju inte att jag ska ligga och envist lida. Ont i ryggen har jag faktiskt inte haft.
Har du ett avancerat tält?
Jag har många tält (alldeles för många). Nästan alltid har jag 2 olika tält uppställda. Det skulle nog gå att klara sig året runt på 2-3 olika tält. Men jag är väl lite av en tältfetischist.
I vintras sov jag mestadels i ett kupoltält från Hilleberg.
Hur gör du med el/vatten/toa?
Jag har tältet står uppställt i nära anslutning till garaget. Där finns el, vatten och toalett. Sedan har jag även gjort i ordning enklare utomhuskök med rinnande vatten där jag kan diska etc.
Har du insyn på tomten? 
Ja, har förhållandevis stor tomt. Min tältplats syns endast från ena grannens tomt dock.