Flashback bygger pepparkakshus!
2025-04-18, 21:48
Medlem
Vit-Brandbils avatar
Citat:
Ursprungligen postat av DrSilverdufva
Där ser man! Förra året låg jag nog omkring 200 nätter i tält. Detta år kommer det bli ännu fler.

Hittills har jag klarat mig på en -18 C. Men det var i och för sig en mild vinter i min del av landet. Vi får se ifall jag behöver uppgradera nästa vinter.

Låter ändå rätt mysigt även om jag aldrig skulle få för mig att tälta på vintern men som sagt, har aldrig provat.

Är du ute i tältet hela dagar?

Har du jobb?
Citera
2025-04-18, 21:54
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Vit-Brandbil
Låter ändå rätt mysigt även om jag aldrig skulle få för mig att tälta på vintern men som sagt, har aldrig provat.

Är du ute i tältet hela dagar?

Har du jobb?

I tältet sover jag i stort sett endast. Ibland vilar jag middag i tältet. Men jag är utomhus stora delar av dagarna. Jobbar heltid.
Citera
2025-04-18, 22:00
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Vitis
Har ni grannar?
Om så; hur förhåller de sig till Din livsstil?
Blir barnen mobbade i skolan för att "er pappa sover ju i tält i trädgården!"

Ja, vi bor i villaområde. Närmsta grannen är en äldre farbror. Han frågade lite förra sommaren om mina tältvanor men verkade mest nyfiken på ett positivt sätt.

Hittills har jag inte hört att barnen skulle blivit mobbade. Men man vet ju aldrig. Folk kan ju hitta alla möjliga anledningar att vara elaka mot varandra.

Det har börjat sprida sig i umgänget och på jobbet att jag sover i tält. Men första tiden var det inte många som visste om det. Jag tror folk tyckte det blev mer intressant att prata om när jag fortsatte mitt tältande på vintern och sedan har det spridit sig.
Citera
2025-04-18, 22:27
Medlem
Man sover bra och skönt i tält förutom när det är för varmt. Jag älskar även att tälta.
Citera
2025-04-18, 22:59
Medlem
Sunisgods avatar
Låter helt underbart, bor i lägenhet men har ett hus med stor tomt på landet. Där brukar ibland mina gäster få sova över i ett rymligt indiantält.
Borde överge min sköna säng för lite nära naturen upplevelser känner jag.
Vad har du för typ av tält?
Citera
2025-04-18, 23:04
Medlem
StigAllans avatar
Mycket bättre att sova utomhus, själv nöjer jag med ett öppet sovrumsfönster och njuter när vinden blåser in från rätt sida.
Bostäder är vidriga ur luftsynpunkt för allergiker.
Citera
2025-04-18, 23:07
Medlem
Smashngrabsthlms avatar
Låter hur mysigt som helst, men det borde vara mysigare med frun
Citera
2025-04-18, 23:08
Medlem
Ibland lånar jag min gamla fars tält från 1963.mest för att komma ihåg barndommens trauma med lätt instängd mögelluckt och dygns gammal samlagsodör blandad me bakfylla.
En midsommarnatt med en ny pingla från aladinaskens hörn (dom som ingen tycker om)gärna med snedtrampade snowjoggings,då mår man som en,ja ni som vet,vet
Citera
2025-04-18, 23:13
Medlem
AldemarVatterdags avatar
Låter intressant. Jag är ju inte så sugen på det för egen del men tror jag fattar grejjen. Men om jag varit din granne skulle jag nog blivit lite nervös…
Citera
2025-04-18, 23:14
Medlem
Står tältet på samma ställe eller flyttar du det någon gång per vecka?
Använder du tältsäng?
Varför lagar du inte maten inomhus? Måste vara asdrygt med disken om du skall blaska utomhus hela tiden.
Citera
2025-04-18, 23:20
Medlem
Vit-Brandbils avatar
Citat:
Ursprungligen postat av DrSilverdufva
I tältet sover jag i stort sett endast. Ibland vilar jag middag i tältet. Men jag är utomhus stora delar av dagarna. Jobbar heltid.

Oki, men du lagar ändå mat ute i tältet? Eller är det bara när det passar för det?
Citera
2025-04-18, 23:33
Medlem
Kennethkvartings avatar
Liksom 45lokar vill jag också veta vad du sover på för underlag.

Hur gör du med sovsäcken? Tvättar du den med samma intervall som man renbäddar en säng som står inomhus? Jag menar att mediansovsäcken under sin livstid sovs i max 30 nätter, den hinner inte bli äcklig innan ägaren dör och vederbörandes arvingar kastar bort den, men din sovsäck används ju mer än i försvaret.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in