Citat:
Ursprungligen postat av
blobben!!!
29 år och fortfarande en bortskämd snorvalp. Förutom mat och husrum (fast du bodde väl i i ett tält och levde på egenplockade bär) så lade dina föräldrar en oerhört massa tid på att torka ditt otacksamma arsle och allt annat som hör till. De där julklapparna och födelsedagspresenterna betalde väl tomten för, antar jag?
När du får barn så får du precis samma stöd som alla andra. Under ditt liv kommer du få ungefär lika mycket som du betalar. Det är så barnbidraget fungerar. Men du, CoolaGangstern1995, tycker väl att barn är onödigt. Pension och äldrevård är något som bara finns när du blir gammal.
Vet du vad jag jag fick i julklapp eller födelsedagspresent?
Fick aldrig nåt dyrt,Max nån hundring.
Minns att jag fick 1000kr när jag fyllde 15, det är enda gången jag minns att jag fått pengar.
Annars har det varit mycket strumpor och kläder och eftersom jag fyllde år på sommaren fick jag ofta fiskedrag vilka kostar typ 30kr,så mej,jag har aldrig varit bortskämd.
Jag är verkligen inte som andra barn och har aldrig strävat efter pengar eller saker, har varit glad för mat boende och min familj,och det är ju så det ska vara.
Bara en sån sak som att barn fick skjuts till skolan eller till träningen var för mig helt otänkbart som barn,skulle aldrig begära det av mina föräldrar.
Rycker ändå det är sjukt att man med 2 normala månadslöner inte klarar av att ge sina barn mat och ett normalt liv.
Dom måste antingen ha extremt mycket i lån och ränta eller så kan dom inte hantera pengar.