2025-04-18, 17:25
Medlem
aztlans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Moretex
Ser där, en av orsakerna man inte länkar och sen är ni själva stolta över era länkar till propagandakanaler och lögner på x.
Vacker Tass
Citera
2025-04-18, 17:27
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Leland1979
Du följer inte konflikten alls utan serverar oss endast ryska lögner. Jag föraktar dig och din sort.
Jag följer konflikten noga varje dag och jag har större tilltro till ryska källor än till er propaganda. Sen får man ju ändå sålla bland all skit vilket ni inte har förmåga till. Du är ett råskinn precis som de i västra ukraina, se bara hur du skriver och bemöter andra här.

Det skedde nyligen en utväxling av döda kroppar mellan Ukraina och Ryssland: 41 ryska och 909 ukrainska, hängde du med där.
Citera
2025-04-18, 17:40
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av IVidere
Jag tror på vad jag vill. Det kanske är som du skriver ovan. Det kanske inte är så. Så du menar att Putin aldrig kommer kunna stoppa kriget eftersom deras ekonomi då raseras. Så man kan inte avsluta kriget och fortsätta rusta upp och producera vapen till sin krigsindustri ? Jag tror Putin har bra koll på vad som händer inom sin nations gränser. Och han har väl haft hyffsat stöd i tidigare "val".

Gällande smugglingen vill jag bara poängtera att vi inte vet vad som händer där och hur t.ex. Kina och Ryssland handlar med varandra.

Helt riktigt. Du vet ingenting, men av outgrundlig anledning "gissar" du att det går jättebra för ryssland... Ekonomin är som sagt EN anledning till att den psykotiske dvärgen i kreml är "beroende" av kriget för att klamra sig fast vid makten, men inte den enda. Deb massiva repression som råder i ryssland är en annan.

Vidare har putain åtnjutit stort "stöd" i tidigare val, men hen ligger fortfarande i lä bakom sin bäste kompis, kim den fete, ty den senare "får" ju "stöd" av 99,9 % av väljarna i de "fria" valen i den ack så demokratiska folkrepubliken mord korea...
Citera
2025-04-18, 17:40
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Vodkasomsnus
Angrepp och angrepp.
Du har ju inget att komma med!
Berätta för oss alla, här och nu, vad experterna har fel i.

Jag vill höra.

Du har inget att komma med förutom gåtor och mystiska resonemang , Mutta som Snus. Bevisböran ligger på båda sidor. Så bevisa att allting i experternas analyser stämmer och förklara varför Ryssland inte gått i konkurs än som de sagt i 3 år.

Jag bara säger att experterna inte har full insyn i Rysslands ekonomi. Eller tror du svenska experter loggar in i något budgetprogram i Ryssland och kollar ? Och att de har full koll på all svarthandel som sker med Kina, Indien mfl ?
Citera
2025-04-18, 17:41
Medlem
Citat:
Jag följer konflikten noga varje dag och jag har större tilltro till ryska källor än till er propaganda. Sen får man ju ändå sålla bland all skit vilket ni inte har förmåga till. Du är ett råskinn precis som de i västra ukraina, se bara hur du skriver och bemöter andra här.

Det skedde nyligen en utväxling av döda kroppar mellan Ukraina och Ryssland: 41 ryska och 909 ukrainska, hängde du med där.

Så söt du är, lille vatnik. En vacker dag kanske du lär dig att komma med fakta och inte lögner.
Citera
2025-04-18, 17:41
Medlem
fraumauras avatar
Citat:

Det var ju tråkigt, men 41 är bättre än noll. Hoppas inavlade ryssjävlar har lidit monstruöst innan dödsögonblicket. Jävla pack. Tror icke ett skit på vad du skriver i o f s. Det är ingen konflikt det är en tvättäkta narcissist som bestämt att freden på planeten inte kommer att existera. Hoppas du din dumma jävel tror att EU+Uk sitter still i båten. 😂😂 Ryssjävlar kommer att dö som flugor.
Citera
2025-04-18, 17:43
Medlem
Citat:

Men VARFÖR gläds du över att hundratusentals människor har mördats (och hundratusentals ryssar har dödats) som en direkt följd av den psykotiske dvärgen i kremls invasion, ockupation, annektering och imperialistiska anfallskrig mot Ukraina?

Varför önskar DU att hen skall tillerkännas överhöghet över Ukraina (och andra länder)? Varför kan hen inte stanna inom det enorma landet rysslands gränser? Det är förvisso synd om ryssarna som tvingas leva under en narcissistisk megalomanisk psykopat, men varför vill du att andra folk skall tvingas till detsamma?

ÄR det din fäbless för den ondskefulla kommunistiska läran som ligger till grund för din fakta-resistens och blinda tillbedjan av den psykotiske dvärgen i kreml och hens imperialistiska anfallskrig?

"Sju år i kommunistpartiet är en form av galenskap som jag själv har stor erfarenhet av. Man lever i en inbillningens värld, man förvanskar fakta för att de ska stämma med teorin, man använder en form av dialektik som är i det närmaste vansinnig. Jag vet vad jag talar om, för jag är före detta patient."
Arthur Koestler
Senast redigerad av Bobbyboi 2025-04-18 kl. 17:46.
Citera
2025-04-18, 17:51
Medlem
Vodkasomsnuss avatar
Citat:
Eftersom du är oförmögen att följa konflikten i Ukraina så får du lite länkar från väst och vi hoppar över ryska källor, nåja, du får en äldre artikel från TASS.

'Everything is finished': Ukrainian troops relive retreat from Kursk
https://www.bbc.com/news/articles/c0q198zyppqo

Ukraine Lost Too Many Tanks In Kursk
https://www.forbes.com/sites/davidaxe/2025/03/21/ukraine-lost-too-many-tanks-in-kursk/

Fear of more war haunts Kursk as Russia expels Ukrainian troops
https://www.reuters.com/world/europe/fear-more-war-haunts-kursk-russia-expels-ukrainian-troops-2025-03-26/

Ukrainian army’s total losses in Kursk Region exceed 27,100 people — top brass
https://tass.com/defense/1863053

Tack.
Jag ska fråga din kompis om han kan omvärdera sin ståndpunkt.
Citera
2025-04-18, 17:53
Medlem
Vodkasomsnuss avatar
Citat:
Du har inget att komma med förutom gåtor och mystiska resonemang , Mutta som Snus. Bevisböran ligger på båda sidor. Så bevisa att allting i experternas analyser stämmer och förklara varför Ryssland inte gått i konkurs än som de sagt i 3 år.

Jag bara säger att experterna inte har full insyn i Rysslands ekonomi. Eller tror du svenska experter loggar in i något budgetprogram i Ryssland och kollar ? Och att de har full koll på all svarthandel som sker med Kina, Indien mfl ?

Återigen.
Du ifrågasätter experter.
Då får du komma med en analys.
Visa din kunskap som överträffar experter.
Jag är nyfiken på att få en fullödig genomgång.

För inte sitter du och ljuger?
Citera
2025-04-18, 17:54
Medlem
Snapcounts avatar
Något positivt då, 246 Ukrainare skall få komma hem :

Russia and Ukraine will carry out a new prisoner swap tomorrow, mediated by the United Arab Emirates, a source has said.

The source told Reuters that nearly 500 Russian and Ukrainian prisoners and 46 injured soldiers will be exchanged in the latest swap.

The exchange will involve 246 prisoners from each side, the source said.

https://news.sky.com/story/ukraine-war-trump-putin-zelenskyy-rubio-russia-moscow-kyiv-latest-12541713
Citera
2025-04-18, 17:56
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av GustavAnder
Jag och andra har visat fakta 100-tals ggr
Därför slutar det i personangrepp på grund av dig och ditt uppträdande här på forumet, du tar ju inte till dig fakta.
Det är inte 1725, det går inte att dölja nåra större grejer.

Du använder ofta personangrepp. Du inleder ofta och avslutar med personangrepp i dina inlägg. Och de enda ord du använder på forumet är "dazzriket, Trump, Maga idioter, Putin". Det är hela ordlistan.

Gällande kriget verkar det finnas två myter som spridits under krigets 3 år:

1 - Ryssland gör stora framsteg och fronten kommer snart kollapsa för Ukraina
2 - Den ryska ekonomin är körd i botten och Ryssland kommer snart gå i konkurs
Citera
2025-04-18, 17:56
Medlem
Vodkasomsnuss avatar
I morse klagade du på att inget händer på fronten.
Moretax har en annan uppfattning.

Kan du kolla bifogat och återkomma med en förnyad bedömning.

Citat:
Fronten står still….

'Everything is finished': Ukrainian troops relive retreat from Kursk
https://www.bbc.com/news/articles/c0q198zyppqo

Ukraine Lost Too Many Tanks In Kursk
https://www.forbes.com/sites/davidaxe/2025/03/21/ukraine-lost-too-many-tanks-in-kursk/

Fear of more war haunts Kursk as Russia expels Ukrainian troops
https://www.reuters.com/world/europe/fear-more-war-haunts-kursk-russia-expels-ukrainian-troops-2025-03-26/

Ukrainian army’s total losses in Kursk Region exceed 27,100 people — top brass
https://tass.com/defense/1863053
[/quote]
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in