Jag är KASS
Nu har jag blivit lite halt här av en miss i foten, så kikar ni har tips och trix här då jag inte funnit mina svar med sökningar!
(Värt att nämna kanske; har hemma 26G (vad jag minns gett tydligt svar 1 gång), 25G (50/50) & 23G (inte vågat mig på ännu då jag är rädd för
halva inne eller att gå igenom) Kör oftast 10-20% lutning, 40-50% sidleds när dom jävlarna rullar
Jag är väldigt ny på IV och känner ingen annan med erfarenhet som jag kan rådfråga, så ChatGPT har var min bästis ett tag, men även när jag följer dess råd missar jag (omänskligt) ofta och stressar upp mig tillslut! Jag blir dessutom lätt darrhänt vid precisions arbete så har missat/stuckit igenom/glidit ut när det kommer till mina fina, men är extra svårt nu på tunnare och "obekväma" vener.
Hur kan man stabilisera sig i en bekväm position så man hinner få i sig lösningen innan alla nerver flyger igång?
Då mina armar egentligen fått gult kort (bokstavligen gula) tillsvidare, söker jag svar på fötterna. Extremt tydliga vener MEN alla rullar.. När jag väl träffar, aspirerat & påbörjar injektion så kort därefter börjar det bränna och svullna från ingenstans!
Vad fan gör jag för fel?
Får ibland inget svar så backar & aspirerar lätt Å DÄR KOM DET! Alltså lyckats sticka igenom så bara att avbryta och applicera tryck!
Har jag inget tryck i kroppen eller varför får jag ingen "flashback" vid införande? Måste jag ha luft i toppen, isf hur mycket för tydligast svar?
Lätta/bra ställen bränner för mycket när blandningen passerar, därför jag går på jobbiga områden
Skulle späda ut mer om jag var stadigare