Rösta fram årets bästa pepparkakshus!
2025-04-16, 18:26
Medlem
AutDisceAutDiscedes avatar
Vilka förbannade nollor - sjösätt Vasaskeppet igen och kölhala svinen...
Citera
2025-04-16, 18:36
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av tantigheter
Alltså, man blir ju bara gråtfärdig (iaf om "man" är jag)
titta på deras hemsida
https://aterstallvatmarker.se/
Visst har de en god sak, jag skulle utan vidare ställa mig bakom en kampanj för våtmarkerna.
MEN jag gillar inte stilen!!
Jag vill inte ses i deras sällskap!
Vad kan man göra i stället?
Klanka inte ner på budskapet, tjafsa gärna med budbärarna, men ge helst konkreta, positiva förslag på hur man kan tackla frågan!

Nähä du gillar inte stilen.....antagligen skulle du inte ha gillat stilen som suffragetterna förde i början av förra seklet heller. Fast hade dessa varit mer "diskreta" med sina protester då så hade det kanske inte funnits kvinnlig rösträtt ännu!
Citera
2025-04-16, 18:37
Medlem
BorduriskOfficers avatar
Dagens "miljöaktivister" bidar lika mycket till en sund miljöpolitik som de fulla skinnskallarna på 1980 och 90-talet hjälpte en seriös invandringskritik...
Citera
2025-04-16, 18:39
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av SydneyPowell
Bra av aktivisterna. Jag tror att de flesta av oss håller med om att klimatet är viktigare än en gammal (?) båt.
Vad skulle detta göra för klimatet?..

Handlar ju bara som alltid om folk kåta på uppmärksamhet.
Uppenbarligen

De mupparna vill ha sina 15minuter i strålkastarljuset
Citera
2025-04-16, 18:40
Medlem
Finns det något politisk parti som vill bryta mer torv och torrlägga mer våtmarker?
Känns som det ända som skulle fungera på dessa hjärntvättade stackare.
Citera
2025-04-16, 18:41
Medlem
Citat:
Bra av aktivisterna. Jag tror att de flesta av oss håller med om att klimatet är viktigare än en gammal (?) båt.

BÅDA är förstås viktiga, men struntar man i klimatet så blir det katastrof, inte bara för allt liv på planeten utan för alla historiska föremål också!
Citera
2025-04-16, 18:47
Medlem
Citat:
Nej, jag håller inte med. Varken du eller jag kan påverka klimatet men Vasaskeppet är åtminstone en del av vår historia som vi kan beundra i väntan på nästa oundvikliga istid. Det bästa du kan göra för att fördröja problemet är att frivilligt avlägsna dig från klotet genom bakdörren.
Citera
2025-04-16, 18:48
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av BorduriskOfficer
Dagens "miljöaktivister" bidar lika mycket till en sund miljöpolitik som de fulla skinnskallarna på 1980 och 90-talet hjälpte en seriös invandringskritik...

Miljöaktivisterna vill göra något gott, dom fulla, mordiska fascisterna du nämner har däremot velat göra något ondskefullt, en jävla skillnad!
Citera
2025-04-16, 18:54
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Havskung
Miljöaktivisterna vill göra något gott, dom fulla, mordiska fascisterna du nämner har däremot velat göra något ondskefullt, en jävla skillnad!
Det är ingen skillnad när resultatet blir detsamma. Båda grupperna alienerar majoriteten från att vilja ta i dessa (viktiga) frågor med tång. En mupp som Greta har gjort extrem skada för miljödebatten men det krävs uppenbarligen en hjärna större än en jordnöt för att begripa det. Jag förväntar mig inget annat än tomt skramlande som svar från dig.
Citera
2025-04-16, 18:55
Medlem
BorduriskOfficers avatar
Citat:

Vad jag menar är att den typen av aktioner är kontraproduktiva. Miljöfrågan är alldeles för viktig för att blir förlöjligad genom såna shower. Och därav liknelsen jag gjorde: vi som vill ha en stram invandringspolitik vill inte bli representerade av fulla skinnskallar eller (idag) rasistiska tangentbordssoldater.
Citera
2025-04-16, 19:04
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Lucifers_dick
Tycker mig se likhet på dessa tomtar och de som målade flygplan häromdagen. Är det samma personer, har inte rättsväsendet agerat rätt i första fallet.

Det är inte samma personer som var på Bromma Flyg, nu var det två andra, Pontu* Bergendah* en den ena på Vasaskeppet, han är en hycklare i stora mått mätt, han har en passat sist jag kollade och som han glatt tankar soppa i och transporterar sig själv och andra aktivister och deras material in när dom tex ska stoppa trafiken, denne herre har flygit till Usa utan att må dåligt, så är dom dessa hycklare. *= s, l.

Även deras talesperson Hele* Wahlgre* hade sist jag kollade ett flertal fossilbränsledrivna fordon, Pontu*s ljög i flera år om att han inte hade nån bil vilket bilregistret motbevisade men nu verkar han inte ha nån bil skriven på sig, Ruggugglan ljuger och säger att hon inte alls har några fordon men sist jag kollade så stod 3 fordon skrivna på henne och b.l.a en Volvo från 1966, *= n.

Dom är inte ensamma om att vara storhycklare som inte lever som dom lär.
Citera
2025-04-16, 19:08
Medlem
Citat:

Hade dom velat göra gott så hade många av dom levt som dom lär och inte själva fräsa runt i fordon som går på bensin och diesel, som det är nu så vinner dom bara positiva omdömen från likasinnade hjärntvättade själar, miljön är nog bara ett spel för gallerierna och sedan går det ut på att samla in swishstålar så dom kan vara heltidsaktivister och få aktivistbidrag.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in