Rösta fram årets bästa pepparkakshus!
2025-04-16, 19:19
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Fetgirig
Det är ingen skillnad när resultatet blir detsamma. Båda grupperna alienerar majoriteten från att vilja ta i dessa (viktiga) frågor med tång. En mupp som Greta har gjort extrem skada för miljödebatten men det krävs uppenbarligen en hjärna större än en jordnöt för att begripa det. Jag förväntar mig inget annat än tomt skramlande som svar från dig.

Att misshandla och mörda oskyldiga människor för att protestera mot invandrarpolitiken är åt helvete ondskefullt och fel, det är i en vidrig klass för sig!
Dessa miljökämpar har i alla fall inte beväpnat sig med knogjärn och järnrör för att slå ner och mörda folk som inte fattar deras budskap!
Citera
2025-04-16, 19:25
Medlem
Running_mans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Postino
Vad är det som är patetiskt med att återställa våtmarker? Har du något bättre förslag?
Du läste inte mitt inlägg?

Själva "attacken" mot Vasaskeppet i museet var patetisk. Därför vill ingen diskutera våtmarker eller torvbrytning.
Citera
2025-04-16, 19:30
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Havskung
Att misshandla och mörda oskyldiga människor för att protestera mot invandrarpolitiken är åt helvete ondskefullt och fel, det är i en vidrig klass för sig!
Dessa miljökämpar har i alla fall inte beväpnat sig med knogjärn och järnrör för att slå ner och mörda folk som inte fattar deras budskap!
Mitt svar flög högt över ditt huvud och du skyndade dig för att bekräfta det, du gör m.a.o. precis lika mycket skada för klimatdebatten som de tidigare nämnda fånarna.

Dessa ”miljökämpar” slår ner tavlor och sprayar flygplan som uppenbarligen inte fattat deras budskap, om de hade vuxit upp i invandrartäta områden skulle de ha varit skinnskallar idag. Vänligen citera mig inte fler gånger, jag är inte ett dugg intresserad av vad du gaggar om.
Citera
2025-04-16, 19:40
Medlem
Återställ Våtmarken är ungefär lika kaputt som Regalskeppet Vasa. Ett i båda fallen episkt misstag. Men om de nu surrade fast sig vid masten så känns det som om att vi missade ett gyllene tillfället att prygla dem. För det vore nog det enda straffet de kommer få. Nu blir det lite ohörsamhet mot ordningsmakten och dagsböter på några tusenlappar.

Det är nästa så att man önskar att de hade gått igenom plankorna. Men då hade de väl krävt ersättning av staten för att de skadade sig under sin aktion.
Citera
2025-04-16, 19:43
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av BorduriskOfficer
Vad jag menar är att den typen av aktioner är kontraproduktiva. Miljöfrågan är alldeles för viktig för att blir förlöjligad genom såna shower. Och därav liknelsen jag gjorde: vi som vill ha en stram invandringspolitik vill inte bli representerade av fulla skinnskallar eller (idag) rasistiska tangentbordssoldater.

Ja, att invandringspolitiken har varit för naiv många gånger det visar sig idag, men partierna som från början sett hur det kunde urarta har motarbetats mycket pga att dom har haft "andra strängar på sin lyra" än just motståndet mot naiv invandrarpolitik...
Dom har också motstånd mot att hjälpa oskyldiga invandrare som behöver hjälp, motstånd mot jämnställdhet mellan könen/feminism, hbtq-rättigheter, transrättigheter m.m, m.m....med andra ord tänker många inom ultrahögern på samma sätt som dom gjorde på 1800-talet!

Det är bra att du också tycker miljöfrågan är viktig, men du får väl förklara för folk hur viktig den är men att dessa aktivister inte representerar dig. Det tror jag folk har förståelse för.
Senast redigerad av Havskung 2025-04-16 kl. 20:33.
Citera
2025-04-16, 19:49
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Elitmalaj
Aktivister som inte följer de regler som gäller för andra skall ställas till ansvar. Jag vill veta vad aktivisterna heter.

Citat:
Ursprungligen postat av Running_man
Du läste inte mitt inlägg?

Själva "attacken" mot Vasaskeppet i museet var patetisk. Därför vill ingen diskutera våtmarker eller torvbrytning.
Jo det är många som vill diskutera det. Speciellt de som har barn och barnbarn och oroas över deras framtid.
Citera
2025-04-16, 19:49
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av MisterWhite
Hade dom velat göra gott så hade många av dom levt som dom lär och inte själva fräsa runt i fordon som går på bensin och diesel, som det är nu så vinner dom bara positiva omdömen från likasinnade hjärntvättade själar, miljön är nog bara ett spel för gallerierna och sedan går det ut på att samla in swishstålar så dom kan vara heltidsaktivister och få aktivistbidrag.

Enligt dig så verkar det enda godkända fordonet för dom att ta sig fram på ett fordon som går på solkraft...tja....
Citera
2025-04-16, 19:55
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Fetgirig
Mitt svar flög högt över ditt huvud och du skyndade dig för att bekräfta det, du gör m.a.o. precis lika mycket skada för klimatdebatten som de tidigare nämnda fånarna.

Dessa ”miljökämpar” slår ner tavlor och sprayar flygplan som uppenbarligen inte fattat deras budskap, om de hade vuxit upp i invandrartäta områden skulle de ha varit skinnskallar idag.

Du fattar visst inte: Dessa miljökämpar har verkligen inte samma metod som den fascistiska högern alltid har haft, alltså att misshandla och mörda det levande!
Citera
2025-04-16, 20:02
Medlem
jymdjakets avatar
Verkar kontraproduktivt att få folk att hata en, men kanske tror på devisen att all publicitet är bra publicitet.
Citera
2025-04-16, 20:05
Medlem
Fettsugnings avatar
Är väl inte tillåtet på Flashback men jag registrerar de som på Facebook uttrycker gillande över detta på något sätt. Det är fler än man kan tro.

Dessa psyksjuka jävlar ska registreras.
Citera
2025-04-16, 20:07
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Havskung
Enligt dig så verkar det enda godkända fordonet för dom att ta sig fram på ett fordon som går på solkraft...tja....

Man kör det fordon man vill, men man ska inte gå ut och hindra trafiken så som ÅV gör och sedan själv köra bil bäst det passar dom själva, då hycklar man, vanliga medborgare kör precis det fordon dom vill och det har jag inga problem med, du vädrar dina egna fördomar om att jag vurmar för elfordon låter det som.

P.B har själv flygit till Usa och även varit med och gjort kaos på flygplats, så hur fan rimmar det med deras mål?
Citera
2025-04-16, 20:17
Medlem
Rollokolans avatar
Att ens försöka ge sig på Vasaskeppet borde föranleda omedelbar kölhalning. Vid överlevnad så görs proceduren om.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in