Citat:
Ursprungligen postat av
BorduriskOfficer
Vad jag menar är att den typen av aktioner är kontraproduktiva. Miljöfrågan är alldeles för viktig för att blir förlöjligad genom såna shower. Och därav liknelsen jag gjorde: vi som vill ha en stram invandringspolitik vill inte bli representerade av fulla skinnskallar eller (idag) rasistiska tangentbordssoldater.
Ja, att invandringspolitiken har varit för naiv många gånger det visar sig idag, men partierna som från början sett hur det kunde urarta har motarbetats mycket pga att dom har haft "andra strängar på sin lyra" än just motståndet mot naiv invandrarpolitik...
Dom har också motstånd mot att hjälpa oskyldiga invandrare som behöver hjälp, motstånd mot jämnställdhet mellan könen/feminism, hbtq-rättigheter, transrättigheter m.m, m.m....med andra ord tänker många inom ultrahögern på samma sätt som dom gjorde på 1800-talet!
Det är bra att du också tycker miljöfrågan är viktig, men du får väl förklara för folk hur viktig den är men att dessa aktivister inte representerar dig. Det tror jag folk har förståelse för.