2025-04-16, 16:13
Medlem
SoulOfSophias avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Incendio
Det kan vara ett problem när den mannen du söker kan välja och vraka. Många män, särskilt konservativa män(som är männen som tenderar att vilja ha en hemmafru), har problem med ett sexuellt bagage hos kvinnan. Den du söker har råd att välja bort dig.

Min upplevelse är att män inte har problem med att kvinnan inte är oskuld. Vill en man välja bort mig så vill jag att han gör det för då finns det inget intresse från mitt håll. Jag vill ha en man som vill ha mig mest.
Senast redigerad av SoulOfSophia 2025-04-16 kl. 16:21.
Citera
2025-04-16, 16:17
Medlem
SoulOfSophias avatar
Citat:
Ursprungligen postat av halaltarzan
Jaha, här dog det ut totalt ser jag.

Inga miljonärer som har varit intresserade?

Nej inte kommit i kontakt med någon än... Har lite annat i livet just nu som tar upp min tid så jag kan inte fokusera på att befinna mig på rätt platser. Hur stora är chanserna att hitta en rik man via dejtingsidor tror du? Helst vill jag inte detta. Jag gillar när en man charmar mig i verkligheten.
Citera
2025-04-16, 16:20
Medlem
SoulOfSophias avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Svenne41
Jag tycker det låter vettigt. Precis som det var för 50 år sedan och om du frågar mig tycker jag att det var ett bättre samhälle. Varför sätta en massa barn till världen som du sedan lämnar bort största delen av tiden för att båda parterna skall kunna slava ihop pengar?
Tycker också det är vackert, tråkigt att ingen idag värdesätter såna här koncept idag. Hade jag varit ung och rik hade jag kanske PM:at dig.

Håller med till 100%. I existensiell bemärkelse är det galenskap att människan sätts till livet i denna kropp för att slava och inte leva.

Tack ska du ha!
Citera
2025-04-16, 16:23
Medlem
Incendios avatar
Citat:
Ursprungligen postat av SoulOfSophia
Jag tror inte alls man gör samma saker som hemmafru om ens man är rik eller fattig. Är han rik finns det möjlighet att anlita personal som städar och annat, så att hemmafrun har mer tid att lägga på att pyssla om familj och man. Jag vill dessutom, utanför att vara med barnen, ha lite tid till att syssla med någonting viktigt där jag möter vuxna så jag blir intellektuellt stimulerad. Under tiden jag gör det så kan städpersonal och dylikt göra skitjobben som suger upp tid och energi som hade gjorts bättre nytta av mig att lägga på annat. Så enligt mig är det stor skillnad på att vara hemma(hushållerska)fru och hemma(lyx helst)fru. Plus att jag attraheras ju av rika män.
Anlitar du personal är du inte hemmafru. I tidigare inlägg påstod du att du är intresserad av hushållsgöra, men nu är det skitgöra? Det är så mycket som glöms mellan inläggen....

Varför tror du att man inte skulle ha tid med egna intressen och att ta hand om familjen(dvs en av huvuduppgifterna som hemmafru) för att man inte har personal Hur långsam i hushållet är du?
Citera
2025-04-16, 16:26
Medlem
Incendios avatar
Citat:
Min upplevelse är att män inte har problem med att kvinnan inte är oskuld. Vill en man välja bort mig så vill jag att han gör det för då finns det inget intresse från mitt håll. Jag vill ha en man som vill ha mig mest.
Hoppas att du säger samma sak när det är mannen du vill ha som ratar dig pga ditt bagage.... Du vet, han den där jätterika mannen som troligen kan välja och vraka.
Citera
2025-04-16, 16:27
Medlem
Incendios avatar
Citat:
Nej inte kommit i kontakt med någon än... Har lite annat i livet just nu som tar upp min tid så jag kan inte fokusera på att befinna mig på rätt platser. Hur stora är chanserna att hitta en rik man via dejtingsidor tror du? Helst vill jag inte detta. Jag gillar när en man charmar mig i verkligheten.
Och under tiden du har annat för dig minskar dina chanser att senare få vad du vill ha. Är du säker på att det faktiskt är vad du vill ha i verkligheten och inte vara en fantasi....? Om det är vad du vill ha - lägg energi på det.
Citera
2025-04-16, 16:29
Medlem
SoulOfSophias avatar
Citat:
Anlitar du personal är du inte hemmafru. I tidigare inlägg påstod du att du är intresserad av hushållsgöra, men nu är det skitgöra? Det är så mycket som glöms mellan inläggen....

Varför tror du att man inte skulle ha tid med egna intressen och att ta hand om familjen(dvs en av huvuduppgifterna som hemmafru) för att man inte har personal Hur långsam i hushållet är du?

Du får gärna citera inlägg där jag skulle ha skrivit att jag är intresserad av hushållsgöra...

Jag har inte sagt att man inte skulle ha tid för att man inte har personal. Jag har sagt att man får mer tid om man har personal. Jag gillar när saker är så bra som möjligt.

Jag är nog varken långsammare eller snabbare än någon annan på hushållsgöra som att städa. Jag ser ingen bedrift eller stolhet i det heller så jag bryr mig inte. Uppfostra barn och göra min man lycklig däremot, där vill jag vara bäst!
Citera
2025-04-16, 16:32
Medlem
SoulOfSophias avatar
Citat:
Hoppas att du säger samma sak när det är mannen du vill ha som ratar dig pga ditt bagage.... Du vet, han den där jätterika mannen som troligen kan välja och vraka.

Har du svårt att läsa? Jag vill inte ha en man som vill rata mig på något sätt, det attraherar mig inte. Jag gillar när en man vill ha mig så mycket som möjligt.

Sen att oddsen är låga för mig att hitta min rika man, är en annan sak!
Citera
2025-04-16, 16:39
Medlem
SoulOfSophias avatar
Citat:
Och under tiden du har annat för dig minskar dina chanser att senare få vad du vill ha. Är du säker på att det faktiskt är vad du vill ha i verkligheten och inte vara en fantasi....? Om det är vad du vill ha - lägg energi på det.

Vi är eniga i att chanserna minskar för mig pga att jag har annat för mig.... Annat = Jobba. Det är inte frivilligt och det stör mig. Samhället tvingar mig tyvärr till detta nu. Men givetvis lägger jag all tid jag får över på att spana efter min framtida rika man.

Jag är 110% säker på att det är vad jag vill ha både i verkligheten och även i fantasin men tack för din sk "omtanke" som vanligt.
Citera
2025-04-16, 17:48
Medlem
Citat:

Du kanske tvingas sänka dina krav på män, som ligger på en hög nivå. Vi får se.
Citera
2025-04-16, 18:32
Medlem
pillowpops avatar
Citat:
Varför är det så ovanligt med kvinnor idag med drömmar om att bli försörjd av en rik, stabil, trygg och kompetent man? Där fokus i livet ligger på det som en kvinna är skapt för att göra, föda barn. Jag vill inte att massa andra vuxna uppfostrar mina barn, på dagis etc, utan det vill jag göra själv. Detta är ingenting jag säger för att provocera, jag menar det verkligen när jag säger att detta är min innersta dröm. Jag tycker det finns någonting mycket vackert i ett sådant typ av liv med en sådan relation. Sen dessutom så blir jag attraherad - på riktigt - endast av intelligenta män med hög inkomst. Detta är ingenting jag kan styra, det är helt enkelt sådana män jag är intresserad av att ha sex med. Så evolutionen är ju tydligen med och pushar för detta koncept. Vad tycker ni män om kvinnor som har dessa typer av ambitioner i livet? Varför får man inte lov att vara kvinna längre?
En nackdel i det kan vara att om t ex din man en dag vill skiljas så står du kanske utan möjlighet att kunna försörja dig på ett bra sätt. Det kan vara lätt att hitta en man när du är ung men att hitta någon som försörjer dig som trebarnsmamma och lite äldre kan vara svårare.

Om du dessutom valt man efter hur rik han är och inte hur kompatibla ni är så är risken för skilsmässa högre.

Förskolebiten är bra för barn, de utvecklas av att umgås med andra barn, blir sociala och får skills i konflikthantering och annat användbarta. Att sitta själv hemma med sina barn är i mina ögon mer en dröm och lite själviskt. Möjligen bra om man kan dela upp det på förskola kombinerat med hemma.
Citera
2025-04-16, 19:18
Medlem
Citat:

Du vet alltså inte var du ska leta eller vad dessa rika män söker men har ändå lyckats intala dig själv att, de kulle vara intresserade av dig? Allt här handlar om vad du vill ha, inte vad du har att erbjuda en man som är kapabel att försörja den livsstilen du drömmer om.

Bra självförtroende, men detta låter mer som en fantasi du drömmer dig bort till för att orka med vardagen än något mål. Inget fel med drömmar men då hoppas jag att du inte blir besviken om du inte får det du vill.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in