2025-03-29, 14:09
Medlem
Incendios avatar
Citat:
Ursprungligen postat av SoulOfSophia
Nej det hade jag inte kunnat tänka mig att göra. Då har jag hellre karriär.
No offence mot dig, du gör säkert ett jättebra jobb i den roll du valt att ha i livet.
Och då tycker jag att du bör fundera på vari din passion ligger. Det låter inte som om det är att ta hand om barn och hem iaf. Jag hade för övrigt gett dig samma råd om det gällt din karriär - du kommer inte att må bra av eller trivas med att göra något bara för pengar. Genuint intresse och vilja måste finnas med.
Citera
2025-03-29, 14:13
Medlem
Incendios avatar
Citat:
Intresset för en rik man har kommit på senare år, när jag börjat känna att jag snart är redo för barn. Innan dess dejtade jag män utan att värdera deras inkomst.
Detta kan ställa till det för dig. Du har skaffat dig ett bagage och färre fertila år. Den mannen du vill ha kan välja och vraka vem han vill ha.

Detta gäller inte bara just dig. Unga generellt borde tänka sig för. Allt man gör har konsekvenser. Dåtiden kan sätta stopp för framtida drömmar.
Citera
2025-03-29, 18:37
Medlem
Citat:
Det är ju upp till mannen om han vill skriva äktenskapsförord men det är jävligt avtändande. Såpass avtändande att jag skulle säga nej till ett frieri. Har man den synen på äktenskap så tycker jag det är bättre att man fortsätter som sambos och inte gifter sig.

ärligt talat så bryr jag inte vad du känner. har man kommit så långt och dessa pengar så kan man inte bara ge bort hälften. Se bara USA. det finns fruar som ta ut skilsmässa på ett 1 år. när han har jobbar ihop detta på hur många år som helst.
Citera
2025-04-03, 19:47
Medlem
SoulOfSophias avatar
Citat:
Ursprungligen postat av morgonstjaernan
Ja vad har du tagit för initiativ?

Inget annat än att fundera på vilka ställen man borde vistas på
Citera
2025-04-03, 19:49
Medlem
SoulOfSophias avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Babushka7
Jag tror inte att man kan bli något bara sådär. Det ska kännas rätt och hjärtat ska vara med i det. Har man det inte i sig så är det bara inte möjligt, hur mycket man än försöker. Jag tror vi alla har en mening i livet och att vi alla är ämnad för något specifikt, som är unikt för oss alla.

Att vara hemmafru är oftas en del av en kvinnas natur. Man behöver inte bli det, man är det redan.

Att ts vill "bli" en hemmafru/lyxfru säger ju bara hur naivt hon tänker.

Vad är det som är naivt med att vilja bli lyxfru? Att oddsen är låga eftersom det finns så få jätterika män på marknaden? Jag skulle inte kalla det för naivt..

Vad får dig att tro att det inte känns rätt eller att hjärtart inte är med mig i detta?
Senast redigerad av SoulOfSophia 2025-04-03 kl. 19:53.
Citera
2025-04-03, 19:50
Medlem
SoulOfSophias avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Incendio
Och då tycker jag att du bör fundera på vari din passion ligger. Det låter inte som om det är att ta hand om barn och hem iaf. Jag hade för övrigt gett dig samma råd om det gällt din karriär - du kommer inte att må bra av eller trivas med att göra något bara för pengar. Genuint intresse och vilja måste finnas med.

Jag har ett genuint intresse, en vilja och passion för att vara rik och leva i lyx Förstår inte vad problemet skulle vara med detta eller varför det skulle vara bättre att vara hushållerska åt en fattig karl. Det här med att ta hand om barn och hem är väldigt personligt för mig och står mig nära om hjärtat. Förstår inte var du får allt ifrån incendio
Citera
2025-04-03, 19:52
Medlem
SoulOfSophias avatar
Citat:
Detta kan ställa till det för dig. Du har skaffat dig ett bagage och färre fertila år. Den mannen du vill ha kan välja och vraka vem han vill ha.

Detta gäller inte bara just dig. Unga generellt borde tänka sig för. Allt man gör har konsekvenser. Dåtiden kan sätta stopp för framtida drömmar.

Vad är det för fel på att ha ett bagage? Även om mitt nu inte är jättestort.
Tror du män helst vill ha oskulder? Jag vet faktiskt inte. Män får gärna ge input på detta.
Citera
2025-04-03, 20:56
Medlem
Incendios avatar
Citat:
Jag har ett genuint intresse, en vilja och passion för att vara rik och leva i lyx Förstår inte vad problemet skulle vara med detta eller varför det skulle vara bättre att vara hushållerska åt en fattig karl. Det här med att ta hand om barn och hem är väldigt personligt för mig och står mig nära om hjärtat. Förstår inte var du får allt ifrån incendio
Det är egentligen ingen som säger att din passion för pengar och lyx är fel. Det folk försöker säga dig är att om ditt medel för att nå ditt mål är att vara hemmafru så finns det mycket att ta i beaktning. Det kan inte bara vara ett medel att nå ditt mål, då är risken att du blir olycklig. Du gör ungefär samma saker som hemmafru oavsett vad din man tjänar. Intresset för det måste komma före intresset för pengar.
Citera
2025-04-03, 20:59
Medlem
Incendios avatar
Citat:
Vad är det för fel på att ha ett bagage? Även om mitt nu inte är jättestort.
Tror du män helst vill ha oskulder? Jag vet faktiskt inte. Män får gärna ge input på detta.
Det kan vara ett problem när den mannen du söker kan välja och vraka. Många män, särskilt konservativa män(som är männen som tenderar att vilja ha en hemmafru), har problem med ett sexuellt bagage hos kvinnan. Den du söker har råd att välja bort dig.
Citera
2025-04-16, 06:40
Medlem
halaltarzans avatar
Jaha, här dog det ut totalt ser jag.

Inga miljonärer som har varit intresserade?
Citera
2025-04-16, 11:18
Medlem
Citat:
Varför är det så ovanligt med kvinnor idag med drömmar om att bli försörjd av en rik, stabil, trygg och kompetent man? Där fokus i livet ligger på det som en kvinna är skapt för att göra, föda barn. Jag vill inte att massa andra vuxna uppfostrar mina barn, på dagis etc, utan det vill jag göra själv. Detta är ingenting jag säger för att provocera, jag menar det verkligen när jag säger att detta är min innersta dröm. Jag tycker det finns någonting mycket vackert i ett sådant typ av liv med en sådan relation. Sen dessutom så blir jag attraherad - på riktigt - endast av intelligenta män med hög inkomst. Detta är ingenting jag kan styra, det är helt enkelt sådana män jag är intresserad av att ha sex med. Så evolutionen är ju tydligen med och pushar för detta koncept. Vad tycker ni män om kvinnor som har dessa typer av ambitioner i livet? Varför får man inte lov att vara kvinna längre?

Jag tycker det låter vettigt. Precis som det var för 50 år sedan och om du frågar mig tycker jag att det var ett bättre samhälle. Varför sätta en massa barn till världen som du sedan lämnar bort största delen av tiden för att båda parterna skall kunna slava ihop pengar?
Tycker också det är vackert, tråkigt att ingen idag värdesätter såna här koncept idag. Hade jag varit ung och rik hade jag kanske PM:at dig.
Citera
2025-04-16, 16:10
Medlem
SoulOfSophias avatar
Citat:
Det är egentligen ingen som säger att din passion för pengar och lyx är fel. Det folk försöker säga dig är att om ditt medel för att nå ditt mål är att vara hemmafru så finns det mycket att ta i beaktning. Det kan inte bara vara ett medel att nå ditt mål, då är risken att du blir olycklig. Du gör ungefär samma saker som hemmafru oavsett vad din man tjänar. Intresset för det måste komma före intresset för pengar.

Jag tror inte alls man gör samma saker som hemmafru om ens man är rik eller fattig. Är han rik finns det möjlighet att anlita personal som städar och annat, så att hemmafrun har mer tid att lägga på att pyssla om familj och man. Jag vill dessutom, utanför att vara med barnen, ha lite tid till att syssla med någonting viktigt där jag möter vuxna så jag blir intellektuellt stimulerad. Under tiden jag gör det så kan städpersonal och dylikt göra skitjobben som suger upp tid och energi som hade gjorts bättre nytta av mig att lägga på annat. Så enligt mig är det stor skillnad på att vara hemma(hushållerska)fru och hemma(lyx helst)fru. Plus att jag attraheras ju av rika män.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in