Citat:
Ursprungligen postat av
Crabby88
Men, han har inte gjort något kriminella gällande stämplingen. Det finns exakt 0 och inget att gå på. Har du bevis att det handlar grov misshandel?
Sen huruvida dom är bra föräldrar är vi rörande överens.
Nej det är riktigt att det finns inget brott som heter försök till stämpling till grov misshandel.
Det kan man ju iofs tycka vad man vill om. Min åsikt är att det borde inte vara tillåtet att gå runt och försöka förmå andra att misshandla andra människor. Men enligt svensk lag, så är det OK.
Men gör det gärningen att försöka få någon grovt misshandlad mindre klandervärd bara för att det inte finns en brottsrubricering?
Att det inte finns några bevis är felaktigt och jag förstår inte var vissa får detta ifrån. Du blir inte delgiven misstanke för ett brott utan några bevis.
Utredningen lades ner pg a att det inte gick att bevisa konkret fara för fullbordan av brottet,
inte pg a att det inte fanns några bevis, stor skillnad.
Vilka de bevisen är vet bara Polisen och åklagare. Fritz påstår sig veta att det finns tillräckliga bevis för åtal, men hennes åsikt är högst objektiv, så den tar jag med en stor nypa salt.