2025-04-16, 08:59
Avstängd
Citat:
Ursprungligen postat av StorTuffBiker
Nu har han ju inte försökt göra det. Han är alltså inte dömd för det och misstankarna är avskrivna. Jag är helt och fullt med på att det hade varit skevt om han väl hade gjort det. Att däremot få tillfälliga känslor av att vilja skada någon som fuckar med en är helt naturligt. Dessa känslor verkar ha gått över och han kom till sans. Det var alltså aldrig en fara för brottets fullbordan. Det är det enda vi vet, en åklagare har i varje fall inte kunnat hitta bevisning på motsatsen.

Så klart han har försökt, annars hade det ju inte anmälts.
Tänker dock inte avkräva "bevis!" för det du säger, som vissa andra konstant gör.
Sluta bara med detta löjliga ältande om att det inte hänt för att utredningen lades ner. Sjukt jobbigt och patetiska försök att ändra historien.
Men du får gärna TRO det du vill, det bekommer mig inte......
Citera
2025-04-16, 09:03
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Sherlock6601
Så klart han har försökt, annars hade det ju inte anmälts.
Tänker dock inte avkräva "bevis!" för det du säger, som vissa andra konstant gör.
Sluta bara med detta löjliga ältande om att det inte hänt för att utredningen lades ner. Sjukt jobbigt och patetiska försök att ändra historien.
Men du får gärna TRO det du vill, det bekommer mig inte......

Hur vet du hur allvarligt menat hans försök var? Det är skillnad på tomma tunnor som skramlar och handlingskraftiga, allvarligt menade planer. Det här var uppenbarligen inga allvarligt menade planer, för både Jocke och Anjo är oskadda. Så tagga ned. Det är skillnad på att säga saker i affekt och att agera. Just därför är inte alla stämplingar till brott straffbelagda. Du måste även kunna visa att det var nära att hända någonting.
Citera
2025-04-16, 09:15
Avstängd
Citat:
Hur vet du hur allvarligt menat hans försök var? Det är skillnad på tomma tunnor som skramlar och handlingskraftiga, allvarligt menade planer. Det här var uppenbarligen inga allvarligt menade planer, för både Jocke och Anjo är oskadda. Så tagga ned. Det är skillnad på att säga saker i affekt och att agera. Just därför är inte alla stämplingar till brott straffbelagda. Du måste även kunna visa att det var nära att hända någonting.

Nä jag vet inte, men jag tycker, tänker och känner som jag vill. Har blivit utsatt av närstående som gjort hemfridsbrott och försök till misshandel. Misslyckades med misshandeln tack o lov, men personen fick fängelse i några månader.
Är länge sen men är fortfarande rädd när jag hör något utanför huset.
Så jag skiter totalt i hur allvarligt menat försöket var. Räcker med att tanken fanns.
Om hans planer inte var allvarligt menade, men den han kontaktade inte hajade det utan satte planer i verket? Hur hade det gått tror du?
Citera
2025-04-16, 09:22
Medlem
Citat:

Vi vet inte om det var allvarligt menade planer från Chrippas håll. Att brottet inte fullbordades och att Anjo & Jocke är oskadda, berodde inte på Chrippas allvarliga intention eller ej, utan att personen han försökte få begå grova misshandeln prompt avstod.

Gör det Chrippas försök mindre klandervärt? Inte särskilt.
Citera
2025-04-16, 09:25
Medlem
vichy6s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Realfake
Fortfarande inte fog för att försöka få någon grovt misshandlad. Sen när är grovt våld en legitim lösning för att någon känner sig kränkt? Visar bara vilken ynkrygg Chrippa är.
Är det samma sak åt andra hållet då, att Jocke hade samma rätt när Chrippa offentliggjorde Jockes konfidentiella soc-papper på YT? Självklart inte!

Jag är inget fan av varken Jocke eller Anjo på något sätt.
Men med facit i hand så var det absolut bästa som kunde hända det stackars barnet i hela den här soppan. Två helt odugliga narcissist-föräldrar som utsätter sitt eget barn för psykiskt våld och kan inte ens värna om barnets hälsa så hon får dra ut tänder.
Sen försvarar jag inte häxjakt på något sett åt något håll, men i det fallet så hade omgivningen full rätt att agera mot Chrippa och Julia för barnets skull.

Försöka……? Däri ligger hela grejen.

Samma med dödshota barn på Soc.
Citera
2025-04-16, 09:42
Medlem
Citat:
Nä jag vet inte, men jag tycker, tänker och känner som jag vill. Har blivit utsatt av närstående som gjort hemfridsbrott och försök till misshandel. Misslyckades med misshandeln tack o lov, men personen fick fängelse i några månader.
Är länge sen men är fortfarande rädd när jag hör något utanför huset.
Så jag skiter totalt i hur allvarligt menat försöket var. Räcker med att tanken fanns.
Om hans planer inte var allvarligt menade, men den han kontaktade inte hajade det utan satte planer i verket? Hur hade det gått tror du?

Så tankar är lika illa som handling?

Citat:
Vi vet inte om det var allvarligt menade planer från Chrippas håll. Att brottet inte fullbordades och att Anjo & Jocke är oskadda, berodde inte på Chrippas allvarliga intention eller ej, utan att personen han försökte få begå grova misshandeln prompt avstod.

Gör det Chrippas försök mindre klandervärt? Inte särskilt.

Det där har du faktiskt ingen aning om. Jag utgår ifrån att förundersökningen är omgärdad av sekretess, och den gäller såväl för dig som för mig. Någon har gått ut med den informationen, och du köper det. Det här är inte något fastslaget.

Om vi leker med tanken att det endast blev avblåst för att utföraren tackade nej, hur vet du hur saker hade spelats ut om han tackade ja? Är det säkert att Chrippa inte hade dragit i handbromsen ändå när han sansade sig? Det vet varken du eller jag, detta är bara spekulativt. Men en indikation på att Chrippa inte var så motiverad att göra något visar sig i att han inte försökte kontakta någon annan. Ingenting har hänt, vilket tyder på att han agerat i affekt i vredesmod och sedan lugnat ned sig och sett på det hela klart. Det är en enorm skillnad mellan det och att vara en person som faktiskt beordrar och utför grova misshandlar. Men ni försöker framställa honom som den senare. Det är ohederligt.
Citera
2025-04-16, 09:54
Medlem
kirugumis avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Deimos01
Så Chrippa var inte skäligen misstänkt för stämpling till grov misshandel? Varför tog du ens upp skäligen då?

Chrippa var misstänkt för stämpling till grov misshandel.
Jocke, Anjo och Rask är misstänkta för förtal av chrippa och Linnea.
Och enligt dig betyder det att det självklart finns bevis, annars hade dom inte blivit delgivna misstanke om brott.
Hur vet du att Jocke och Anjo är misstänkta? Har de gått ut med det? Jag har bara sett Rask prata om det öppet.
Citera
2025-04-16, 10:11
Medlem
Citat:

Det där har du faktiskt ingen aning om. Jag utgår ifrån att förundersökningen är omgärdad av sekretess, och den gäller såväl för dig som för mig. Någon har gått ut med den informationen, och du köper det. Det här är inte något fastslaget.

Om vi leker med tanken att det endast blev avblåst för att utföraren tackade nej, hur vet du hur saker hade spelats ut om han tackade ja? Är det säkert att Chrippa inte hade dragit i handbromsen ändå när han sansade sig? Det vet varken du eller jag, detta är bara spekulativt. Men en indikation på att Chrippa inte var så motiverad att göra något visar sig i att han inte försökte kontakta någon annan. Ingenting har hänt, vilket tyder på att han agerat i affekt i vredesmod och sedan lugnat ned sig och sett på det hela klart. Det är en enorm skillnad mellan det och att vara en person som faktiskt beordrar och utför grova misshandlar. Men ni försöker framställa honom som den senare. Det är ohederligt.

Förefaller sig som mest troligt då det var något som kom ut rätt tidigt från målsägande. Varför skulle de ljuga om en sån sak som är förmildrande omständighet för brottet? Skulle de ljugit så hade de väl utelämnat den delen istället, för att få faran att låta värre än den egentligen var?
Samtidigt så var han ensam misstänkt för brottet under en tid, vilket tyder på att den som påstås ha tackat nej inte kunde hållas till ansvar pg a att den faktiskt har tackat nej, helt enligt lagen.

Det är spekulativt åt båda håll gällande hans intention. Du vet inte om han har kontaktat någon annan, du vet inte om han har dragit i handbromsen och du vet inte Chrippas intention eller motivation, utan du spekulerar endast.
Citera
2025-04-16, 10:11
Avstängd
Citat:

Varför svarar du på min fråga med en annan fråga?
Citera
2025-04-16, 10:28
Medlem
Citat:
Förefaller sig som mest troligt då det var något som kom ut rätt tidigt från målsägande. Varför skulle de ljuga om en sån sak som är förmildrande omständighet för brottet? Skulle de ljugit så hade de väl utelämnat den delen istället, för att få faran att låta värre än den egentligen var?
Samtidigt så var han ensam misstänkt för brottet under en tid, vilket tyder på att den som påstås ha tackat nej inte kunde hållas till ansvar pg a att den faktiskt har tackat nej, helt enligt lagen.

Det är spekulativt åt båda håll gällande hans intention. Du vet inte om han har kontaktat någon annan, du vet inte om han har dragit i handbromsen och du vet inte Chrippas intention eller motivation, utan du spekulerar endast.

Absolut. Det är helt spekulativt från min sida, och därför drar jag inte slutsatser om karaktären på personen som du gör. Det enda vi vet är att det inte blev en grov misshandel. Det tycker jag är viktigt att ta med sig. Inte att måla upp bilden av att han är kapabel till det baserat på misstankar som inte ens kommer leda till åtal.

Citat:
Varför svarar du på min fråga med en annan fråga?

Jag tycker det är relevant att göra skillnad på vad någon tänkt och vad dom faktiskt har hänt. Jag själv har tänkt elaka tankar om personer som gjort mig illa. Det är ett långt steg mellan det och att faktiskt utföra det man fantiserat om. Eller är du en bokstavstroende bibeltolkare som tycker att endast tanken på att vilja skada någon är lika illa som att skada någon i verkligheten?
Citera
2025-04-16, 10:30
Medlem
Citat:
Fortfarande inte fog för att försöka få någon grovt misshandlad. Sen när är grovt våld en legitim lösning för att någon känner sig kränkt? Visar bara vilken ynkrygg Chrippa är.
Är det samma sak åt andra hållet då, att Jocke hade samma rätt när Chrippa offentliggjorde Jockes konfidentiella soc-papper på YT? Självklart inte!

Jag är inget fan av varken Jocke eller Anjo på något sätt.
Men med facit i hand så var det absolut bästa som kunde hända det stackars barnet i hela den här soppan. Två helt odugliga narcissist-föräldrar som utsätter sitt eget barn för psykiskt våld och kan inte ens värna om barnets hälsa så hon får dra ut tänder.
Sen försvarar jag inte häxjakt på något sett åt något håll, men i det fallet så hade omgivningen full rätt att agera mot Chrippa och Julia för barnets skull.

Det finns absolut inget fog för att beställa en grov misshandel, det fanns heller inget fog för Linnea att säga att hon vill hugga skuldrådgivaren 6 ggr i halsen, dessa beteenden är bara sjukt.

Jag håller med ang barnet, det finns inget försvar till vad hon har fått vara med om.
Citera
2025-04-16, 10:33
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av rjevik
36:05... detta var nytt för mig, bara den bilden borde vara nog för att han inte ska få träffa sin dotter utan att övervakare medverkar

Helt sjukt är det, den flickan har fått vara med om så mycket hemska saker som kan orsaka mycket trauma när hon blir äldre speciellt i tonåren.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in