2025-04-13, 22:56
Medlem
Lillprinsessans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av FuckingDuck
Kör du direkt i magen eller nyper du till ett veck runt magen först?
Rakt i. Roterar varje vecka mellan 4-5 olika ställen i en ring runt naveln.
Citera
2025-04-14, 17:51
Medlem
Hej!
Jag är under utredning och kommer troligtvis att börja med Mounjaro. Jag funderar dock på framtiden.. Tänket ni att ni ska fortsätta med sprutorna för alltid?🤔 Slutar man så antar jag att vikten kommer tillbaka tråkigt nog..
Citera
2025-04-14, 23:33
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Toli13
Hej!
Jag är under utredning och kommer troligtvis att börja med Mounjaro. Jag funderar dock på framtiden.. Tänket ni att ni ska fortsätta med sprutorna för alltid?🤔 Slutar man så antar jag att vikten kommer tillbaka tråkigt nog..
Vad jag hört så skall man försöka behålla en viss vikt i 1 eller 2 år och sen så är det svårare att gå upp till sina gamla kg igen för att fettcellerna förändras med tiden. Men det är bara rykten som jag hört, sen vad som är sant får tiden utvisa.
Citera
2025-04-15, 01:10
Medlem
Lillprinsessans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Toli13
Hej!
Oavsett hur eller varför du går ber i vikt så hår du upp igen om du går tillbaka till gamla vanor. Säg att du går ner 30kg bara på vanligt kaloriunderskott. Går du sen tillbaka till gamla vanor kommer du ju också gå upp igen. Så nej man går inte upp i vikt "av att man slutar med MJ". Det handlar om vanor, kalorier in/ut. Med eller utan MJ.
Citera
2025-04-15, 16:30
Medlem
Min tredje spruta som jag tog i fredags har samma symptom som du hade på din andra… igår måndag började känna av hunger

Så frågan är ju hur man ska tänka.. efter jag tagit dos 4.. ska man öka upp till 5 mg eller köra 2,5 mg i veckor till?

Läkaren gav mig recept på båda å sa typ välj de du tror passar dig bäst…

Citat:
Ursprungligen postat av Omppe
Har haft mounjaro 2,5mg i 1,5 vecka nu, upplever dock att dos 2 inte gav samma hunger dämpning som första dosen. Har hittills satt den i magen men är det nån annan plats som ni upplever gett mer effekt?

Startvikt 107
Vikt nu 104
Midjemått start 111
Midjemått nu 108
Tränar 3ggr veckan samt promenerar till och från jobbet tre dagar i veckan(4km fram och tillbaka)
Citera
2025-04-15, 19:58
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av hebbe12
Min tredje spruta som jag tog i fredags har samma symptom som du hade på din andra… igår måndag började känna av hunger

Så frågan är ju hur man ska tänka.. efter jag tagit dos 4.. ska man öka upp till 5 mg eller köra 2,5 mg i veckor till?

Jag började på 5 mg efter dos 4 och kommer nog att hålla mig till det några månader för att se om det hjälper.

Finns tips om en 5.e dos (golden dos) som en del kallar det på pennan men lyckades inte få det att funka hos mig tyvärr. 😞
Citera
2025-04-15, 22:41
Medlem
Såg de, jag tänkte beställa insulinsprutor och ”suga upp” den sista vätskan! Verkar vara lättare än å knäcka mekaniken!

Citat:
Ursprungligen postat av FuckingDuck
Jag började på 5 mg efter dos 4 och kommer nog att hålla mig till det några månader för att se om det hjälper.

Finns tips om en 5.e dos (golden dos) som en del kallar det på pennan men lyckades inte få det att funka hos mig tyvärr. 😞
Citera
2025-04-15, 23:05
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Onlygudcanjudgeme
Har fått mounjaro utskrivet idag. Tänkte börja med sprutan på fredag.

Har gått på saxenda i 9 månader med 2 månaders uppehåll. Ska bli kul att de hur mounjaro fungerar.

Hur går det och vad kostar ett uttag?
Citera
2025-04-15, 23:09
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Solskensbulle
Det går bra! 4,8 kg nere på 1 vecka och - 8 cm runt midjan!

Inga biverkningar

Jag gick typ terapi i Eatit-appen i 6 månader innan som jag verkligen tycker hjälpt mig med vilken mat jag ska äta nu!

Härligt!
Vilken sort använder du?
Citera
2025-04-15, 23:09
Medlem
Citat:
Såg de, jag tänkte beställa insulinsprutor och ”suga upp” den sista vätskan! Verkar vara lättare än å knäcka mekaniken!
Ok det är så det funkar.
Vilken insulinspruta skall man ha för att suga upp sista vätskan?
Senast redigerad av FuckingDuck 2025-04-15 kl. 23:19.
Citera
2025-04-16, 08:33
Medlem
Citat:

Jag kommer gå upp på 5mg På söndag enl rekommendation från min läkare. Sticker du i magen eller provar du olika? Har själv testat sätta den i låret men då fick jag aldrig hunger dämpningen men samtidigt mår jag väldigt mycket mer illa när jag sätter den I magen. (Har inte riktigt vågat provat armen)
Citera
2025-04-16, 11:27
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Frostade
Härligt!
Vilken sort använder du?

Jag kör Mounjaro!
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto