2025-04-06, 02:17
Medlem
Känns som det blir överdrivet mycket vätska kvar i pennan efter 4 veckodoser? Nästan som man skulle kunna använda det som en 5:e dos, eller vad tror ni?
Citera
2025-04-06, 10:02
Medlem
Liten uppdatering
Ska ta 3dje dosen idag.

Startvikt 107
Väger idag 101.7
Har alltså gått ned drygt 5kg sen dos 1.

Värt att tillägga är dock att jag vart sjuk sista dagarna vilket säkert påverkar de med.

Funderar på att ta sprutan i armen eller låret denna gång. Är det någon som provat? Ger de mindre biverkningar?
Citera
2025-04-06, 10:05
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av hebbe12
Tog just min andra dos på 2,5 mg! Får återkomma men hoppas såklart på samma effekt! Hittills har de funkat överförväntan för mig! Noll sug efter godis eller andra onyttigheter! Igår fick jag dock värsta jäkla skallebangen som inte gick över - trots vattenintag

Var också sjukt förvånad över effekten. Har inte haft sötsugdirket utan var mer förvåning över att hungerkänslan kickade in snabbare än första veckan.
Citera
2025-04-06, 12:18
Medlem
Har vi någon som haft dålig eller nästan ingen effekt från Ozempic men har bättre erfarenhet av Mounjaro?
Jag har testat Ozempic under en period och var uppe i 1,25mg men extremt låg effekt på hunger, sötsug m.m. Vilket gjorde att jag och doktorn valde att avsluta.
Enligt honom så har vissa ingen eller dålig effekt av Ozempic och han nämnde Mounjaro som alternativ.
Dock är Mounjaro mycket dyrare och söker efter information från någon som har haft samma problematik som mig.
Citera
2025-04-06, 16:37
Medlem
Lillprinsessans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av FuckingDuck
Känns som det blir överdrivet mycket vätska kvar i pennan efter 4 veckodoser? Nästan som man skulle kunna använda det som en 5:e dos, eller vad tror ni?
Den dosen kallas Golden dose. Jag har börjat använda den som en 5e dos. Alldeles för dyrt läkemedel för att bara slängas bort tycker jag. Det funkar precis som den 4e dosen för min del.
Citera
2025-04-06, 19:22
Medlem
Okej då kör vi!

Första dosen nyss tagen

Kvinna
Startvikt: 121 kg
Midjemått: 124 cm

Önska mig lycka till!
Senast redigerad av Solskensbulle 2025-04-06 kl. 20:19.
Citera
2025-04-06, 19:29
Medlem
Välkommen i gänget!
Lycka till å glöm inte bort å dricka vatten!!

Citat:
Ursprungligen postat av Solskensbulle
Tjena!

Okej då kör vi!

Första dosen nyss tagen

Kvinna
Startvikt: 121 kg
Midjemått: 124 cm

Önska mig lycka till!
Citera
2025-04-07, 14:25
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Lillprinsessan
Den dosen kallas Golden dose. Jag har börjat använda den som en 5e dos. Alldeles för dyrt läkemedel för att bara slängas bort tycker jag. Det funkar precis som den 4e dosen för min del.
Ok skall kolla på det. Är det precis en 5:e dos eller mer eller mindre?
Citera
2025-04-07, 14:43
Medlem
Hej, är det någon mer än jag som känner sig uppsvälld? Övermätt trots liten portion? Förstoppad ? Hur löser ni det?
Citera
2025-04-07, 14:45
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av FuckingDuck

En tjej på tiktok "fruganmounjaro" kallar det the golden dose och visar hur man kan få ut det sista.
Citera
2025-04-08, 08:48
Medlem
Har fått mounjaro utskrivet idag. Tänkte börja med sprutan på fredag.

Har gått på saxenda i 9 månader med 2 månaders uppehåll. Ska bli kul att de hur mounjaro fungerar.
Citera
2025-04-10, 11:14
Medlem
Jag har sedan juni tagit Rybelsus, dvs. semaglutid i tablettform. Gått ner 18 kg på 9 månader. Eftersom effekten började avta har jag nu bytt till Mounjaro.

Tog idag tredje dosen Mounjaro 2,5 mg. Inte märkt så stor skillnad på Mounjaro jämfört med högsta dosen av Rybelsus (14 mg). Inga starka biverkningar hittills.

Har under dessa första 2 veckor gått ner ett halvt kilo bara. Har stora förhoppningar på 5 mg som jag börjar med om 2 veckor.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in