Citat:
Ursprungligen postat av
Realfake
Nej då får du läsa igen vad jag skrev.
Utredningen lades inte ner pg a att det inte finns bevis som du påstår.
Den lades ner för att andra parten nekade förfrågan från Chrippa och således fanns ingen konkret fara för att brottet skulle fullbordas. Det avslöjar inte om det finns eller inte finns bevis för att Chrippa har försökt förmå någon att begå brottet, så var får du "inga bevis" ifrån?
Citat:
Ursprungligen postat av
shackihorsie
Men du påstår fortfarande saker som är felaktiga, både du och Husky har fel.
Du får nog läsa vad jag skrev en gång till.
Jag har
aldrig påstått att nedläggningen inte berodde på otillräckliga bevis. Jag påstår att det finns självklart bevis, annars hade inte åklagaren valt att delge Chrippa misstanke om brott.
Bevisen som finns är delvis en konversation med Chrippa där han har försökt förmå någon att begå grov misshandel, annars hade
han inte blivit delgiven misstanke. Sen som du själv har skrivit så räcker inte det, utan det måste finnas en konkret fara för fullbordan för att brottet skulle fullbordas. Men det betyder inte att det INTE finns några bevis fortfarande, som husky30 påstår och som jag citerat in och fetmarkerat ovan.
Utredningen lades ner för att det inte gick att bevisa den konkreta faran, inte för att det inte finns några bevis. Det är och har varit min ståndpunkt hela tiden.