2025-04-14, 20:22
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av 111-111
Ja precis så. Det var flera stycken som blev delgivna och jag börjar hoppas på att den utöver Jocke som var måltavla vill se fortsatt utredning samtidigt som jag förstår om han inte orkar.

Vad tror du att en fortsatt utredning ska leda till? Tror du även att det är något som en målsägande kan kräva?
Citera
2025-04-14, 20:23
Medlem
Citat:
Det är lite märkligt att inget bevis finns. Jag antar att polispersonerna såg något som väckte deras uppmärksamhet.

Sen har jag svårt att förstå varför det är så viktigt att det inte lagts ner när det gäller Rask men när det gäller Chrippa är det toppen.

Kan krävas väldigt lite för att polis ska inleda förundersökning, men är man delgiven skäligen misstänkt så är det inte utan någon form av bevisning som pekar på att just den personen är potentiell gärningsman.
Citera
2025-04-14, 20:26
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Realfake
Om du läser mina ursprungliga inlägg så motsäger jag mig inte nedläggningen av utredningen, utan att husky30 påstår att det inte finns bevis. Inte tillräckliga bevis, utan INGA bevis. Klart som fan att det finns bevis!

Men du påstår fortfarande saker som är felaktiga, både du och Husky har fel.

Citat:
Det är lite märkligt att inget bevis finns. Jag antar att polispersonerna såg något som väckte deras uppmärksamhet.

Sen har jag svårt att förstå varför det är så viktigt att det inte lagts ner när det gäller Rask men när det gäller Chrippa är det toppen.

Polispersonerna?

Ni förstår ju överhuvudtaget inte hur varken polisarbete eller juridik fungerar, polisen är skyldiga att rapportera brott under allmänt åtal, det som spelar roll är om det finns tillräckliga bevis för att någon gör sig skyldig till brottet, här visade det sig att det inte fanns det.

Ingen har påstått att det är viktigt eller att det är toppen, det som har efterfrågats är konkreta bevis på det som påstås, vilket allt som ofta visar sig vara väldigt svårt att få fram.
Citera
2025-04-14, 20:27
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av StorTuffBiker
Givetvis förstår jag att det funnits något konkret. Men det har aldrig ens varit sannolika skäl. Att polisen öppnat en förundersökning på eget bevåg är ingenting man behöver slå på stora trumman över. Det är typ den enda yrkesgruppen som är skyldiga att anmäla brott när misstanke uppstår.

Du verkar ju i varje fall förstå att det finns något i varje fall till skillnad mot ett par andra här.

Jag förstår att det inte blir något mer på den grunden som Expressen ger uttryck för.
Oavsett så har Chrippa velat betala någon för att misshandla sin bror och Anjo. Två stycken fäder.
Bara det räcker för mig att jag anser Chrippa helt slut i huvudet och även de andra som var inblandade. Det sjuka I det hela är att den enda som stoppade det var själva utföraren. Oavsett anledning så kan 6 barn få fortsätta att ha sin pappa hel och i livet (livet ifall något gått fel). Så på något konstigt sätt var den som skulle utföra det den enda av Chrippa och de två andra som visade på att ha en hjärna som kan tänka ett steg längre.
Citera
2025-04-14, 20:39
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av shackihorsie
Men du påstår fortfarande saker som är felaktiga, både du och Husky har fel.

Polispersonerna?

Ni förstår ju överhuvudtaget inte hur varken polisarbete eller juridik fungerar, polisen är skyldiga att rapportera brott under allmänt åtal, det som spelar roll är om det finns tillräckliga bevis för att någon gör sig skyldig till brottet, här visade det sig att det inte fanns det.

Ingen har påstått att det är viktigt eller att det är toppen, det som har efterfrågats är konkreta bevis på det som påstås, vilket allt som ofta visar sig vara väldigt svårt att få fram.

Om det känns bättre för dig så skriver jag polisman och poliskvinna. Bättre så?

Ibland är det så att man får information som i vartenda del innan har visat sig att stämma.

Jodå, det görs skillnad på folk.
I några ögon är det absolut bästa som kan hända om Rask åker dit för förtal om Chrippa och Linnéa. Då blir livet så mycket bättre för just de personerna.

Och samma personer skålar om Chrippa och de andra två slipper straff för en så mycket farligare handling.

För mig (inte vi/er/dom) är det stor skillnad på misstankarna för de olika händelserna. Inte minst för att Chrippa och Linnéa inte har hållt igen på trutarna själva.

Jag har inte någonstans sett eller hört att Jocke eller Anjo har uttryckt sig på ett sätt som skulle visa att de vill se Chrippa svårt misshandlad och hur det skulle gå till. Har det hänt så har jag missat det.

Sen kan du och de andra få tycka att jag är jordens största idiot pga det. Varsågoda.
Citera
2025-04-14, 20:40
Medlem
Citat:
Du verkar ju i varje fall förstå att det finns något i varje fall till skillnad mot ett par andra här.

Jag förstår att det inte blir något mer på den grunden som Expressen ger uttryck för.
Oavsett så har Chrippa velat betala någon för att misshandla sin bror och Anjo. Två stycken fäder.
Bara det räcker för mig att jag anser Chrippa helt slut i huvudet och även de andra som var inblandade. Det sjuka I det hela är att den enda som stoppade det var själva utföraren. Oavsett anledning så kan 6 barn få fortsätta att ha sin pappa hel och i livet (livet ifall något gått fel). Så på något konstigt sätt var den som skulle utföra det den enda av Chrippa och de två andra som visade på att ha en hjärna som kan tänka ett steg längre.

Däremot finns det inget som bevisar att faran för brottets fullbordan inte har varit ringa, eller bevisning som talar emot att gärningen skulle vara mindre allvarlig. Det krävs för att det ska vara brottsligt. Så bara för att det går att finna ett meddelande som tyder på det så ska man även kunna visa att det där och då var väldigt allvarligt menat och att det var nära att bli av.

Så du gör en höna av en fjäder när du försöker framställa det som att Chrippa är helt slut. Jocke, Anjo och Baronen är helt jävla slut också, som tycker det är OK att grovt förtala och bussa sina lågbegåvade följare på några personer de hamnat på kant med. Att i ett vredesmod känna en lust att vilja ge dem på käften är i den kontexten förståeligt. Det är däremot inget som bevisar att det varit nära att förverkligas.

Allt det här svamlet du berättar om har du inget som helst stöd för. Du har ingen insyn i varför det inte förverkligades, eller om det ens var nära att förverkligas. För det är sekretess på förundersökningen. Men inte ens åklagaren vet det, och därför lades förundersökningen ned.
Citera
2025-04-14, 20:49
Medlem
Citat:
Om det känns bättre för dig så skriver jag polisman och poliskvinna. Bättre så?

Ibland är det så att man får information som i vartenda del innan har visat sig att stämma.

Jodå, det görs skillnad på folk.
I några ögon är det absolut bästa som kan hända om Rask åker dit för förtal om Chrippa och Linnéa. Då blir livet så mycket bättre för just de personerna.

Och samma personer skålar om Chrippa och de andra två slipper straff för en så mycket farligare handling.

För mig (inte vi/er/dom) är det stor skillnad på misstankarna för de olika händelserna. Inte minst för att Chrippa och Linnéa inte har hållt igen på trutarna själva.

Jag har inte någonstans sett eller hört att Jocke eller Anjo har uttryckt sig på ett sätt som skulle visa att de vill se Chrippa svårt misshandlad och hur det skulle gå till. Har det hänt så har jag missat det.

Sen kan du och de andra få tycka att jag är jordens största idiot pga det. Varsågoda.

Det räcker nog bra med bara polis.

Nu är det ju bara i er fantasi som det i varenda del visat sig stämma.
Har man följt Skilleras genomgång så blev det tydligt hur mycket man ljugit, fabricerat och överdrivet saker.

Det har inte slagit dig att människor kanske tycker att Rask är precis lika vidrig som du tycker att Chrippa är? Anledningen till att de vill att han ska åka fast kanske har massa olika skäl som du inte vet om. Personligen tycker jag att hur han hållit på och hängt ut förståndshandikappade personer under flera år varit riktigt vidrigt, likaså Anjo har hållit på med det.

Med tanke på hur det sett ut på sociala medier om Anjo de senaste månaderna är nog inte Chrippa ensam om att önska att Anjo får sig en omgång, likaså känner nog andra inför Chrippa.
Citera
2025-04-14, 21:37
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av shackihorsie
Det räcker nog bra med bara polis.

Nu är det ju bara i er fantasi som det i varenda del visat sig stämma.
Har man följt Skilleras genomgång så blev det tydligt hur mycket man ljugit, fabricerat och överdrivet saker.

Det har inte slagit dig att människor kanske tycker att Rask är precis lika vidrig som du tycker att Chrippa är? Anledningen till att de vill att han ska åka fast kanske har massa olika skäl som du inte vet om. Personligen tycker jag att hur han hållit på och hängt ut förståndshandikappade personer under flera år varit riktigt vidrigt, likaså Anjo har hållit på med det.

Med tanke på hur det sett ut på sociala medier om Anjo de senaste månaderna är nog inte Chrippa ensam om att önska att Anjo får sig en omgång, likaså känner nog andra inför Chrippa.

Jag har lite kort om tid men jag vill bara förtydliga IGEN att jag förkastar Chrippas handlingar vilket inte betyder att jag säger att HAN är en dålig människa utan att besluten är dåliga.
Det är skillnad på sak och person.
Och ja jag tycker att han är dum i huvudet när det gäller att planera att sätta in en hitman. När det gått så långt att man tar kontakt med en sådan är det inte ett adhdinfall utan det har gått till handling.

Vi kan väl enas om att det är helt vidrigt i Rasks tråd. Nivån på hur det skrivs är lägre än marken. Folk tävlar ju för sjutton i att vara värst. Bara för att jag inte ger mig in i den tråden mer än undantagsvis är för att jag vill inte ingå i vare sig tävling om att vara värst eller tillhöra klubben för inbördes beundran.
Citera
2025-04-14, 22:00
Medlem
Citat:
Jag har lite kort om tid men jag vill bara förtydliga IGEN att jag förkastar Chrippas handlingar vilket inte betyder att jag säger att HAN är en dålig människa utan att besluten är dåliga.
Det är skillnad på sak och person.
Och ja jag tycker att han är dum i huvudet när det gäller att planera att sätta in en hitman. När det gått så långt att man tar kontakt med en sådan är det inte ett adhdinfall utan det har gått till handling.

Vi kan väl enas om att det är helt vidrigt i Rasks tråd. Nivån på hur det skrivs är lägre än marken. Folk tävlar ju för sjutton i att vara värst. Bara för att jag inte ger mig in i den tråden mer än undantagsvis är för att jag vill inte ingå i vare sig tävling om att vara värst eller tillhöra klubben för inbördes beundran.

Jag har inga problem med att någon tycker att Chrippa är en dålig människa, om det nu skulle vara så. Däremot har jag problem med att man springer andras ärenden och återger saker som fakta, när det gång på gång bevisats hur det överdrivs, fabriceras och ljugs från alla håll och kanter för att det ska passa personernas egna agendor. Spelar ingen roll om det kommer ifrån Chrippa, Anjo eller någon annan, de är alla bevisligen notoriska lögnare.

Jag vet inte hur Rask tråd ser ut då det inte är en tråd jag följer, har bara skrivit i den ett fåtal gånger.
Men att andra människor skriver saker där gör det inte okej för Rask att bete sig som han gjort, han ger sig ju på de mest utsatta människorna i samhället som inte vet hur de ska skydda sig själva och sina rättigheter, vet inte om man kan sjunka mycket lägre än så.
Senast redigerad av shackihorsie 2025-04-14 kl. 22:19.
Citera
2025-04-14, 22:18
Medlem
GreenBatterys avatar
Citat:
Så du är helt ok med det han håller på med?
- hänger ut och förtalar MMM?
- skickar dickpics till följare?
- hela C-följetongen på 130+ videos?
- hänger ut och förtalar L och hennes familj?
- gillar inlägg om att arbetsgivare ska kontaktas?
osv.

Hur folk uttrycker sig i tråden får de stå för själva, precis som Rask. Frågan är alltså hur du tycker han beter sig på nätet?
Citera
2025-04-14, 22:23
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av GreenBattery
osv.

Hur folk uttrycker sig i tråden får de stå för själva, precis som Rask. Frågan är alltså hur du tycker han beter sig på nätet?

Tycker man Linnea förtjänar det kan man ju istället ta Linneas familj som exempel. Vad har hennes mamma, pappa, syster och bror gjort för att förtjäna att av Anjo och Rask hängas ut framför miljoner tittare som del av en galen sekt? Det här är människor som överhuvudtaget inte lever i offentligheten och blev uthängda bara för att de råkar vara anhöriga till Linnea.
Senast redigerad av shackihorsie 2025-04-14 kl. 22:31.
Citera
2025-04-14, 22:25
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av GreenBattery
osv.

För absolut sista gången. Vill jag diskutera Rask mer djupgående så gör jag det i HANS tråd.
Men då måste folk sansa sig. Det är omöjligt att föra en diskussion om målet ändå bara är att vara så jävlig det bara går istället för att diskutera.
Så för all del, in och var en del av det. Jag avstår.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in