Flashback bygger pepparkakshus!
  • 1
  • 2
2025-04-14, 15:31
Medlem
Underligt jobb egentligen: att sitta på kammaren och ljuga ihop en massa ord under kanske flera år och som sedan kanske bara säljs i 50 exemplar.
Citera
2025-04-14, 15:33
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av HBTKuk
Se bara på Mary Shelley, som skrev klassikern Frankenstein på en pissekvart.

Jaha. Det måste jag kolla upp mer om hur det blev så.
Citera
2025-04-14, 15:34
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av brakfesten009
Underligt jobb egentligen: att sitta på kammaren och ljuga ihop en massa ord under kanske flera år och som sedan kanske bara säljs i 50 exemplar.

En del ljuger så dåligt.
Citera
2025-04-15, 02:35
Medlem
Mainstreamsurgubbes avatar
Finns en Svensk författare, Mikael Ressem som oskolad började skriva för några år sen. Han producerar fort och verkar ha en trogen skara läsare. Han skriver kriminalromaner om det är så man säger. Han har producerat en hel del böcker redan.

Mvh
Citera
2025-04-20, 12:26
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Mainstreamsurgubbe
Finns en Svensk författare, Mikael Ressem som oskolad började skriva för några år sen. Han producerar fort och verkar ha en trogen skara läsare. Han skriver kriminalromaner om det är så man säger. Han har producerat en hel del böcker redan.

Mvh

Vad betyder oskolad i sammanhanget?
Citera
2025-04-20, 13:17
Medlem
Mainstreamsurgubbes avatar
Slarvigt uttryckt av mig. Jag menade ej skribent till yrket, tex journalist, översättare mm.

Mvh
Citera
2025-05-03, 22:18
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Mainstreamsurgubbe
Slarvigt uttryckt av mig. Jag menade ej skribent till yrket, tex journalist, översättare mm.

Mvh

Okej, dåså, får han bra kritik för det han gör eller är det antalet köpare som är högt eller både och?
Citera
2025-05-09, 15:54
Medlem
Den som lider kan skriva fort, annars går det inte ändå.
Citera
2025-05-19, 10:25
Avstängd
Citat:
Ursprungligen postat av Pontefiore
Okej, dåså, får han bra kritik för det han gör eller är det antalet köpare som är högt eller både och?

Mikael Ressem blir utgiven av ett etablerat förlag (Lind & Co) det är kriteriet för lyckad författare

https://lindco.se/forfattare/mikael-ressem/
Citera
2025-05-19, 10:53
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av maallgan
Mikael Ressem blir utgiven av ett etablerat förlag (Lind & Co) det är kriteriet för lyckad författare

https://lindco.se/forfattare/mikael-ressem/

Toppen! Det får man väl ändå säga. Undrar om han hade den klar i huvudet innan skrivprocessen?
Citera
2025-08-21, 15:47
Medlem
norrkustens avatar
Jag har läst Mikael Ressems "Campingmorden" och nja... Har läst många deckare men den här kändes lite virrig faktiskt. Väldigt många nya poliser, gamla poliser, icke-poliser som ska lösa mord på en campingplats. En del fakta sys ihop men sedan känns det som att det svävar ut i fantasier med någon som vrider till allt han säger på "svengelska". Det mynnar ut i ett slags slut som är lite obegripligt, som i många andra böcker. Men läs och bedöm själva! 🙂
Citera
2025-08-30, 16:17
Medlem
Massajens avatar
Simenon skrev en Maigretdeckare på blott ett par veckor. I alla fall om man får tro en dokumentär som TV visade för en oherrans massa år sedan.
Reste iväg och bosatte sig på något litet hotell.
Dackarna kan ju beskrivas som en typ av kortromaner. Håller fortfarande.
Citera
  • 1
  • 2

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in