2025-04-14, 13:08
Medlem
Deimos01s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Tomtenisse14
Men jag skrev att ni kan kolla där för troligtvis finns det ett dagboksblad eftersom Rask lär ha blivit delgiven brott eftersom han har varit på förhör kring detta men finns det inget så kan det vara som jag säger att det är nedlagt.

Vart har Jocke sagt att det inte är nedlagt?
Även om det är nedlagt borde man väl fortfarande kunna begära ut Dagbladet där det syns att det blivit nerlag?
I vilken stadie av utredningen skapas dagbladet?

Jocke sa att det pågick en utredning, sedan har han inte sagt något mer.
Citera
2025-04-14, 13:09
Medlem
Citat:
Men jag skrev att ni kan kolla där för troligtvis finns det ett dagboksblad eftersom Rask lär ha blivit delgiven brott eftersom han har varit på förhör kring detta men finns det inget så kan det vara som jag säger att det är nedlagt.

Vart har Jocke sagt att det inte är nedlagt?

Det finns inget förtalsbrott i diariet hos tingsrätterna i Nyköping, Norrköping eller Linköping, där kräket är målsägande. I Linköping finns bara förtalsmålet från 2020 där han var misstänkt.
Citera
2025-04-14, 13:12
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Deimos01
Fast det kan ju inte vara lagligt att försöka anlita personer för att grovt misshandla någon?
Även om denna person sa nej, så kunde ju chrippa har kontaktat flera personer tills någon sa ja, det måste ju vara olagligt att leta efter en person som kan utföra brottet?

I lagens mening nej, även om det är önsketänkande.
Lagen ser till sannolikhetsprincipen i dessa fall. Är det sannolikt att brottet fullbordas eller ej?
I detta fall ansåg åklagaren att det inte gick att styrka. Jag antar att det är för att folk inte ska kunna sätta dit någon annan över ett önskemål. Hade t ex Chrippa betalat personen i fråga, då hade det förmodligen funnits större risk att brottet skulle fullbordas och allvaret(faran) varit mer konkret.

Med det sagt, det är inte olagligt att be någon annan utföra ett brott, förrän det förekommer konkret fara att brottet kan fullbordas.
Citera
2025-04-14, 13:13
Medlem
Citat:
Hon är en jäkla bra advokat det kan ingen ta ifrån henne, har du lyssnat på rättegångar med henne? hon ska försvar sin klient men ska också få rätten att gå på samma linje.

Hur känns det för dig nu när anmälan mot Rask som C & L gjorde har lagts ner?
Och även dom andra som blivit anmälda, man kom inte så långt med det.

Citat:
Anmälan som C & L har gjort ang förtal på Rask & Co har lagts ner pga att parterna har förtalat varandra.
Det kan vara bra för alla att veta.

Citat:
Vad jag förstår så har Linnea själv begått brott som ligger högt i straffskalan.
och det läggs ner pga att dom har kastat skit på varandra på YouTube, Instagram, lives, snap osv.

Citat:
Men oavsett så är det nedlagt, du kommer se det själv inom kort.

Citat:
Jag meddelar fakta och det beror inte på någon kärlek för Rask & co utan det är verkligheten men jag förstår att det svider för dig att det är nedlagt.

Citat:
Jag skrev att man kan höra av sig till tingsrätten och be om ett dagboksblad finns det inget där så beror det säkert på att det är nedlagt.

Information jag fått är att det är nedlagt för att Chrippa har förtalat Rask också, det blir svårt att utreda när samtliga parter har kastat skit på varandra.

Kolla med tingsrätten i Linköping.

Varför ljuger du? Du har påstått i hur många inlägg som helst att det är nedlagt och sen när det kommer till kritan så försöker du nu slingra dig ur.
Du kan ju läsa igenom vad du själv skrivit, du beskriver det som att det du delger är fakta.
Citera
2025-04-14, 13:23
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Realfake
I lagens mening nej, även om det är önsketänkande.
Lagen ser till sannolikhetsprincipen i dessa fall. Är det sannolikt att brottet fullbordas eller ej?
I detta fall ansåg åklagaren att det inte gick att styrka. Jag antar att det är för att folk inte ska kunna sätta dit någon annan över ett önskemål. Hade t ex Chrippa betalat personen i fråga, då hade det förmodligen funnits större risk att brottet skulle fullbordas och allvaret(faran) varit mer konkret.

Med det sagt, det är inte olagligt att be någon annan utföra ett brott, förrän det förekommer konkret fara att brottet kan fullbordas.

Kommer ihåg hur mycket skit jag fick för att jag en gång i tiden påpekade detta
Citera
2025-04-14, 13:26
Medlem
Målförteckning för kräket vid Linköpings tingsrätt:

Linköpings tingsrätt: Målförteckning 2025-04-14
https://pixeldrain.com/u/NBd6E3zq
Citera
2025-04-14, 13:28
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av shackihorsie
Kommer ihåg hur mycket skit jag fick för att jag en gång i tiden påpekade detta

Om du menar från mig så var jag extremt tydlig med att ingen visste hur långt det hade gått med förberedelser, betalning, antal förfrågningar och vilken fara som fanns för att brottet skulle fullbordas vid den tidpunkten.
Citera
2025-04-14, 13:33
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av banal
Målförteckning för kräket vid Linköpings tingsrätt:

Linköpings tingsrätt: Målförteckning 2025-04-14
https://pixeldrain.com/u/NBd6E3zq

Bra, inte heller fått fram något. Men nu verkar nissen påstå att om det inte finns dagboksblad så är det nog nedlagt, vilket skiljer sig en hel del ifrån vad nissen påstått tidigare. Men riktigt så fungerar det ju inte.

Citat:
Ursprungligen postat av Realfake
Om du menar från mig så var jag extremt tydlig med att ingen visste hur långt det hade gått med förberedelser, betalning, antal förfrågningar och vilken fara som fanns för att brottet skulle fullbordas vid den tidpunkten.

Jag menar alla som påpekade hur dum i huvudet jag var som påpekade detta.
Citera
2025-04-14, 13:39
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Deimos01
Även om det är nedlagt borde man väl fortfarande kunna begära ut Dagbladet där det syns att det blivit nerlag?
I vilken stadie av utredningen skapas dagbladet?

Jocke sa att det pågick en utredning, sedan har han inte sagt något mer.

Kan du visa mig vart det finns?
Citera
2025-04-14, 13:44
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av shackihorsie
Bra, inte heller fått fram något. Men nu verkar nissen påstå att om det inte finns dagboksblad så är det nog nedlagt, vilket skiljer sig en hel del ifrån vad nissen påstått tidigare. Men riktigt så fungerar det ju inte.

Om de misstänkta tilldelats offentlig försvarare så finns det ett målnummer/dagboksblad, även om det är nedlagt.

Nu verkar inte anmälan kommit så långt.

Kan tillägga att av de 15 brott som Jocki säger sig ha anmält fick kräket endast advokat för det olaga hotet i mars. Det ärendet lades ner i oktober (Norrköpings tingsrätt)
Citera
2025-04-14, 14:06
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av banal
Om de misstänkta tilldelats offentlig försvarare så finns det ett målnummer/dagboksblad, även om det är nedlagt.

Nu verkar inte anmälan kommit så långt.

Kan tillägga att av de 15 brott som Jocki säger sig ha anmält fick kräket endast advokat för det olaga hotet i mars. Det ärendet lades ner i oktober (Norrköpings tingsrätt)

Allt pekar på att det som Nissen förmedlat inte är sant. Rask var på ett första förhör nyligen och polisen sa att det inte var någon brådska för honom att lämna in material. Det finns varken dagboksblad eller något öppnat ärende överhuvudtaget. Anmälan är troligtvis i ett väldigt tidigt stadie där man gör första förhör med de personer som är anmälda.

15 brott sinnessjukt
Citera
2025-04-14, 14:25
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av StorTuffBiker
Vadå då? Du borde väl tycka det är en person att göra narr av, såsom du verkar ha problem med Chrippa för han är en ”gangster”. Tycker du inte killen på min bild är lika patetisk. Som är 34 år och gör allt för att se hård och tuff ut på bilden för sitt körkort?

Det är ju du som har bilden och vet vad den betyder för dig.

Jag tycker att det är intressant att följa Chrippas bravader. Det är också sorgligt att en person kan i princip tjata sig in i fängelse. Det är en person som hade många unga människor som såg upp till honom och hans sätt att "leva" och han är inte en bra förebild.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in