2025-04-12, 12:30
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Deimos01
Varför sitter han med fulla restriktioner?
Varför häktades han igen?
Jag fattade det som att han häktades igen pga att han fortsatte begå brott, men hade det varit pga det hade han ju inte suttit med fulla restriktioner.

Fulla restriktioner är det inte, han får ta del av nyheter t ex, men de flesta andra är aktuella.

Jag tror att åklagaren befarar att kräket skulle försöka påverka omgivningen. Han har ju tidigare betalat folk för att göra som han vill, och han fick misshandelsutredningen att läggas ner. Åklagaren behöver nog vittnesmålen från närstående.
Citera
2025-04-12, 12:33
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av LimboLife
Skilleras fortsätter nu kl 10.00 med sin genomgång av "Chrippa-fallet":

https://www.youtube.com/live/xSQUpQKbVAY?si=sT3aK405tXSasP6R

Borde vara en våt dröm för alla Chrippa-haters här i tråden men även intressant för de som ej hängt med från början.

Det verkar vara tre stycken (som jag vet om genom text här) vilka gör en tidslinje om Chrippas förehavanden.

Vi får se om egenknåpad tidslinje stämmer överens med den som kommer avhandlas i tingsrätten.

Ska bli spännande att jämföra.
Citera
2025-04-12, 12:37
Medlem
Deimos01s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av banal
Fulla restriktioner är det inte, han får ta del av nyheter t ex, men de flesta andra är aktuella.

Jag tror att åklagaren befarar att kräket skulle försöka påverka omgivningen. Han har ju tidigare betalat folk för att göra som han vill, och han fick misshandelsutredningen att läggas ner. Åklagaren behöver nog vittnesmålen från närstående.
Okej, ja, hans besök och telefonsamtal kanske är begränsade. Men han rör sig nog som vem som helst i häktet.
Stämmer det att senaste häktes förhandlingen blev bara 2 veckor längre i häktet, inte 1 månad som åklagaren bad om?
Börjar kanske närma sig åtal.
Citera
2025-04-12, 12:39
Medlem
Deimos01s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av 111-111
Det verkar vara tre stycken (som jag vet om genom text här) vilka gör en tidslinje om Chrippas förehavanden.

Vi får se om egenknåpad tidslinje stämmer överens med den som kommer avhandlas i tingsrätten.

Ska bli spännande att jämföra.
Chrippa fallet kommer väl inte avhandlas i tingsrätter? Vilket brott som någon är misstänkt för skulle involvera hela chrippa fallet?
Citera
2025-04-12, 12:43
Avstängd
Är väl rätt självklart att förtalstjafset lagts ner. Det går ju åt båda håll. Åklagaren har lite större saker att sköta än sånt tjafs.
Citera
2025-04-12, 12:49
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Deimos01
Okej, ja, hans besök och telefonsamtal kanske är begränsade. Men han rör sig nog som vem som helst i häktet.
Stämmer det att senaste häktes förhandlingen blev bara 2 veckor längre i häktet, inte 1 månad som åklagaren bad om?
Börjar kanske närma sig åtal.

Han får inte umgås med andra. Därav min misstanke om att man anser att han direkt, eller via ombud (andra häktade), skulle försöka påverka utredningen.

Åklagaren ville ha en månad, ja, så hon verkar inte mena att åtal är nära förestående - då hade hon inte begärt så mycket mer tid. Åtalstiden förlängs nog återigen 25 april, men kanske menar domstolen då att han kan slippa restriktionerna, alternativt vara på fri fot med reseförbud (et c).
Citera
2025-04-12, 12:52
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Tomtenisse14
Anmälan som C & L har gjort ang förtal på Rask & Co har lagts ner pga att parterna har förtalat varandra.
Det kan vara bra för alla att veta.

Ja så blev det. Det var väntat.
Jag förstår inte hur de kunde tro annat pga deras eget agerande.
Jag förstår inte heller hur några här kunde tro att det skulle bli något av det.
Citera
2025-04-12, 12:56
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av StorTuffBiker
Frågar mig själv om muppen varit inne och läst i 5 kapitlet 5 paragrafen i brottsbalken, och förstått innebörden av bestämmelsen? Att du, din mupp, inser att anledningen till att åklagaren lade ned åtalet beror på att åklagaren ska lägga ned åtal av denna typen om det inte finns ett allmänt intresse att åtala. Något som uppenbarligen åklagaren i det här fallet ansåg att det inte fanns.

Med andra ord, det är inte fri lejd att förtala bara för att ett åtal av denna typen blev nedlagt. Det kan du förmedla till din idol , Rask. Att kanske tagga ned med förtalsvideorna. Att en åklagare ens öppnade utredning säger mycket om hur långt han har gått. Kan du vara behjälplig i att förmedla den informationen, din mupp?

Herrejösses, du beter dig verkligen riktigt irrationellt. Du ska nog hålla dig från Linnéa för hennes skull. Hon har tillräckligt att ta tag i utan att någon dåre gör det ännu värre.
Citera
2025-04-12, 13:02
Medlem
Citat:
Jag har betydligt mer kunskap i det än dig din mupp. Du framstår som en människa som knappt klarat av högstadiet.

På riktigt, vad är det för fel på dig?
Du går amok och har helt tappat fotfästet.

Jag tror att det, inom kort, kommer att bli mer förståeligt för många när tex dagboksblad kommer ut.

Linnéa kommer att få brösts sin del i brott.
Thomas också.
Julia också, men hon har redan berättat.
Chrippa vet vi redan.

Visst är det intressant att följa detta?
Citera
2025-04-12, 13:02
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av frason
Är väl rätt självklart att förtalstjafset lagts ner. Det går ju åt båda håll. Åklagaren har lite större saker att sköta än sånt tjafs.

Hahaha ja, hade blivit en skapligt lång rättegång om man ska dra upp allt som sagts emot varandra under denna tid, nämdemännen skulle somna.
Citera
2025-04-12, 13:04
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av 111-111
På riktigt, vad är det för fel på dig?
Du går amok och har helt tappat fotfästet.

Jag tror att det, inom kort, kommer att bli mer förståeligt för många när tex dagboksblad kommer ut.

Linnéa kommer att få brösts sin del i brott.
Thomas också.
Julia också, men hon har redan berättat.
Chrippa vet vi redan.

Visst är det intressant att följa detta?

Vad menar du att påföljden skulle bli gällande dessa?
Villkorlig dom, på sin absoluta höjd samhällstjänst eller en skyddstillsyn.

Hellre det än att gjort bort sit totalt som Anjo eller att vara en evig förlorare som Rask.
Citera
2025-04-12, 13:06
Medlem
Citat:
Frågar mig själv om muppen varit inne och läst i 5 kapitlet 5 paragrafen i brottsbalken, och förstått innebörden av bestämmelsen? Att du, din mupp, inser att anledningen till att åklagaren lade ned åtalet beror på att åklagaren ska lägga ned åtal av denna typen om det inte finns ett allmänt intresse att åtala. Något som uppenbarligen åklagaren i det här fallet ansåg att det inte fanns.

Med andra ord, det är inte fri lejd att förtala bara för att ett åtal av denna typen blev nedlagt. Det kan du förmedla till din idol , Rask. Att kanske tagga ned med förtalsvideorna. Att en åklagare ens öppnade utredning säger mycket om hur långt han har gått. Kan du vara behjälplig i att förmedla den informationen, din mupp?

Jag meddelar fakta och det beror inte på någon kärlek för Rask & co utan det är verkligheten men jag förstår att det svider för dig att det är nedlagt.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in